Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010 21:24 
Offline

Geregistreerd: wo 11 aug 2010 20:08
Berichten: 6
Heeft iemand met succes een draadloze printer op de EB TG789 aan kunnen sluiten?
Zo ja, zou je me dan kunnen laten weten welke printer (Merk en type) dit is en ook iets kunnen melden over het verloop van de installatie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 07:30 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
ik heb een HP OfficeJet 4680 All In One draaien, werrkt prima !
Installatie ging, zoals ik gewend ben van HP, zonder problemen.

Verschillende besturingssystemen aanwezig op netwerk, (4x PC waarvan 2x XP-home, 1x XP-prof. en 1x Win7)
en iedereen kan zonder problemen printen en scannen en faxen.


Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 17:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 10:26
Berichten: 32
Jan,

Ik heb een CANON MP-640 All in one printer. Kan via WiFi aan de router worden gehangen maar ik heb hem via een CAT-5 kabel op poort 1 van de TG789 aangesloten. Zowel Mac OS X 10.6 als Windows XP en 7 kunnen deze printer zonder problemen benaderen.

Succes!!

Patrick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 20:55 
Offline

Geregistreerd: wo 11 aug 2010 20:08
Berichten: 6
Eric en Patrick,

Hartelijk dank voor jullie reactie.

De installatie van mijn HP Photosmart C6380 (all in one) printer ging ten tijde van mijn Speedtouch 570i modem eveneens probleemloos.
De printer heb ik een paar jaar geleden met een USB kabel geïnstalleerd en na het verwijderen van de kabel bleef de printer het ook draadloos doen. (Ik had niet eens het benul dat de communicatie tussen lap top en printer via de Speedtouch liep.)

Nadat ik de Speedtouch verruild had voor de EB TG789 hield de printer er mee op.
Ik heb de software van de Photosmart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.
Pogingen om de printer op de USB poort van de EB aan te sluiten zijn eveneens mislukt. (zie mijn eerdere bericht)
Ik kan op de Photosmart geen CAT-5 poort vinden, dus deze optie is evenmin mogelijk.

Ik denk er nu over om een HP Officejet 4680 aan te schaffen.

Een optie die ik nog niet geprobeerd heb (en eigenlijk ook niet goed durf, omdat ik bang ben dat ik mijn internetverbinding kwijt raak) is dat ik via http://192.168.2.254 de EB benader en het beveiligingsprotocol van WPA-PSK probeer te veranderen in WEP. Dit in de hoop dat de HP Photosmart printer dan wel met de EB gaat communiceren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft dit enige slaagkans?

Eric, uit je bericht leid ik af dat je voor de installatie van de HP Officejet 4680 de instellingen van de EB niet hebt hoeven veranderen. Is dit inderdaad het geval?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010 22:12 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
yep, installatie ging als volgt:
- HP-Software setup starten
- div. software wordt geïnstalleerd
- Setup vraagt printer aan te sluiten op je PC via USB kabel
- Dan moet je je wifi-settings opgeven, deze worden dan via USB naar de printer gestuurd.
- USB-kabel los halen
- Printer verbindt draadloos met het netwerk
- setup wordt afgemaakt en voilà, printer doet het.

Mischien moet jij (via de USB-kabel aan je PC, niet aan je router !) ook je wifi-settings opnieuw
programmeren in je printer, je bent immers veranderd van router, dus je wifi-settings zijn ook anders....?

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 sep 2010 21:57 
Offline

Geregistreerd: wo 11 aug 2010 20:08
Berichten: 6
Pfff, eindelijk gelukt! Dankzij de aanwijzingen van Eric. :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling