Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 19 maart 2024 09:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 13:57 
Offline

Geregistreerd: zo 23 sep 2012 22:31
Berichten: 2
Beste techneuten en anderszins geïnteresseerden,

Sinds kort beschik ook ik over een Reggefiber/KPN glasvezelverbinding, met volgend glasmodem: Afbeelding.

Hierbij is een Arcadyan VGV7519 (Experiabox V8) router meegeleverd. Ik heb de boel nog niet aangesloten daar ik e.e.a. goed geregeld wil hebben. Nu heb ik een Ziggo abo (via UBEE modem) en een XS4ALL adsl abo (via Fritz!box 7390) (failover). Beide WAN verbindingen komen binnen in een Draytek Vigor 2920n dual WAN router. De bedoeling is dat ik één van beide (ADSL) laat vervallen ten gunste van de glasvezelverbinding. Ziggo komt nu binnen in de WAN2 (1Gb) port van de 2920. XS4ALL op WAN1 (100Mb). Daar zou nu het glas op moeten komen. Achter de Draytek V2920n hangt een Draytek Vigor G2240 L2 Managed Switch waar al mijn peripherals (PC's, WLAN, NAS, Printers etc) aan aangesloten zijn.

Uit wat ik allemaal teruglees in de verschillende fora wordt ik niet veel wijzer. Kan iemand me op een 'quick and dirty' wijze vertellen óf ik het glas rechtstreeks op de WAN1 port van de Draytek V2920n kan laten binnen komen (en dus de Experiabox omzeil) en zo ja: Hoe? Ik heb Internet, IPTV (2 iptv -doosjes) en telefonie via KPN Glasvezel.

Ik hoop dat ik al mijn apparaten (PC's, Notebooks, PS3, Printers, NAS, IPTV doosjes van KPN, WLAN accesspoints, Apple speelgoed, etc. in één netwerk kan aansluiten).

Hier wat connectieinfo uit de EB V8:
WAN Protocol PPPoE
IP assigned by ISP Yes
IP Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Connect Type Always Connected

Idle Time (Minute) 3
Username macadresV8@direct.adsl
Password kpn [ik begrijp dat dat het wachtwoord moet zijn]
Confirm Password
MTU 1500
802.1Q (1p/VLAN ID) Tagging Default 1p Tag: 1, VLAN ID: 6

Bij voorbaat dank,

G.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 09:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep 2006 12:26
Berichten: 47
Woonplaats: 8094
Een uitgebreid onderzoek, verslag en oplossing hiervoor vind je op Tweakers.net. Lees daar de posts van "Pogostokje". Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222853/81

_________________
Tevreden IPB Gebruiker sinds 4 juli 2005. Vanaf augustus 2012 IPB via glasvezel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 15:09 
Offline

Geregistreerd: zo 23 sep 2012 22:31
Berichten: 2
€djeK schreef:
Een uitgebreid onderzoek, verslag en oplossing hiervoor vind je op Tweakers.net. Lees daar de posts van "Pogostokje". Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222853/81

Dank!

Pogostokje had ik inderdaad ook wel gevonden. Maar als ik die aanwijzingen volg wordt er geen verbinding gemaakt met KPN. Ik hoop dat iemand me precies kan vertellen hoe ik het oplos in mijn specifieke situatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2012 19:08 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2011 22:34
Berichten: 19
Als je je router direct op het glasvezelmodem wilt aansluiten moet die met vlans overweg kunnen. Wat je kunt doen is de managed switch die je nu achter je router hebt gebruiken om de vlan tag van het inkomende internetsignaal en die dan op de wan interface van je router aansluiten.

Succes


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling