Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 19 maart 2024 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 13:25 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goede middag,

Sinds een week beschikken we over glasvezelabonnement IPB+TV
Voorheen hetzelfde abbo. zonder problemen we konden met de laptop perfect internetten zonder dat de verbinding uitviel, echter nu gaat het continu fout

's morgens gaat het nog, maar half op de middag begint de ellende, steeds valt de verbinding uit je kunt alleen nog dingen doen die niet belangrijk zijn want je weet niet wat er gebeurt.
Na het downloaden van een programma inSSIDer kan ik zien dat er de directe omgeving 13 draadloze modems aanwezig zijn, allemaal met een signaal wat ik zo op zou kunnen pikken.
Ik heb dan ook het vermoeden dat ze elkaar wegdrukken mijn vraag is dan ook weet iemand of dat kan, of weet iemand de oplossing.
Bellen met de helpdesk heeft geen zinnig antwoord opgeleverd.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 14:31 
Offline

Geregistreerd: vr 31 jul 2009 16:03
Berichten: 4
misschien je modem handmatig op een ander kanaal zetten je kan kijken met inssidder welke kanalen allemaal in gebruik zijn en dan neem je een vrij kanaal de ervaring is dat de meeste modems steeds automatisch hetzelfde kanaal nemen standaard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 14:59 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goede middag,

Dat ga ik proberen en eens bekijken hoe dat gaat.

dank voor het antwoord.

Groet,
B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 18:21 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goeden avond,

Weet nu iets meer, boven staat een vaste PC draadloos aangesloten op hetzelfde modem (arcadyan) deze PC blijft gewoon werken en de verbinding valt niet weg.
Van de laptop (dell precision) valt dus regelmatig de verbinding uit maar in het netwerk centrum zie je duidelijk dat de verbinding nog steeds bestaat. Geeft aan signaal uitstekend.

Ook het ikoon rechts onder (de twee beeldschermpjes met het blauwe balletje) geeft aan "verbonden met" enz.
En toch valt na een tiental minuten (varieerd) de browser en het mailprogramma uit. Schakel ik dan het netwerk uit en daarna weer aan is het euvel niet verholpen. als ik de laptop uitzet en na een tijdje weer aan heb ik weer voor korte tijd verbinding.

Dus vaste pc houd verbinding,
Laptop geeft aan verbinding te hebben,
Maar browser en mail vallen uit na korte tijd.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 19:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Met de laptop ook getest op verschillende plekken?
Mogelijk kunnen dikke muren e.d. Ook een en ander verstoren.
Mooie vergelijking is om de pc en laptop op dezelfde plek te testen.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 19:33 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goeden avond,

Uw suggesties al geprobeerd ook op diverse plekken, het gekke is dat als ik met de laptop naar mijn zoon ga (andere plaats) ik daar zonder problemen kan internetten ook over langere tijd.
Het lijkt dus iets tussen arcadyan en de laptop, ik kan me niet voorstellen dat in de laptop een soort tijdslot zit ingebouwd omdat elders alles goed werkt. Ook voor dat we glasvezel hadden heb ik nooit dit probleem gehad.

Het enige wat me opviel was dat op het glasvezelkastje het ledje van spanning groen is, ook het ledje van glas is groen, maar van ethernet knippert geel/oranje dit vanaf het begin.
Maar dat kan wel normaal zijn omdat de rest goed werkt. Ook zit dit voor het modem en niet tussen modem en laptop.

Misschien nog meer ideeën? alles is uiteraard welkom.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012 22:14 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Wellicht toch de instellingen van de wireless netwerkkaart nog eens goed langs lopen. Er wil toch wel eens een vinkje te staan als er een onderdeel energiebeheer is op die netwerkkaart.
Ook al eens gekeken bij de leverancier of er nieuwere drivers zijn voor die netwerkkaart.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2012 06:29 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goede morgen,

Uw laatste suggesties nog niet bekeken, krijg nu een redelijk druk weekend maar ga dit nazien en breng a.s. week verslag uit.

Prettig weekend verder.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2012 14:38 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goede middag,

Nog even terugkomend op mijn probleem het volgende,
Zondag zonder problemen kunnen internetten en mailen, vanaf maandag middag opnieuw het bekende probleem (internet en mail hebben geen verbinding maar laptop geeft aan verbinding te hebben)

Begint toch steeds meer te lijken dat het euvel te maken heeft met het aantal draadloze modems in de directe omgeving.
Elders met de laptop verbinding gemaakt en deze blijft zonder problemen intact.
Vervolgens een los draadloos modem meegekregen van familie, (DLink 635) deze rechtstreeks aangesloten op een uitgaande poort van het arcardyan modem.
Laptop verbinding laten zoeken met dit modem en alles werkt goed, geen uitval en geen verder probleem.

Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat er iets moet zijn met het draadloos gedeelte van het arcadyan modem, immers de laptop werkt elders perfect ook op een DLink modem rechtstreeks op een uitgang werkt dat modem perfect.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik dat graag maar vooralsnog zit volgens mij het probleem bij arcardyan.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2012 18:58 
Offline

Geregistreerd: zo 20 mei 2012 12:01
Berichten: 9
Als een ander draadloos modem wel blijft functioneren dan kan het dus niets te maken hebben met de hoeveelheid draadloze modems in de buurt anders had je andere modem er ook last van gehad (al gok ik dat je een accesspoint bedoelt).

Het kan ook nog iets met het draadloze protocol te maken hebben. Of je wifi adapter.
Heb je zo'n gaar usb dingetje in je laptop zitten of zit er een ingebouwd?
Wat voor snelheid geeft hij aan bij beide accesspoints (ctrl+shift+ESC, check tabje 'netwerk')?

Mocht je toevallig een android telefoon hebben kan je WiFi analyser downloaden om te kijken welke kanalen druk zijn bij jou in de buurt zodat je een wat minder druk kanaal uit kan kiezen, misschien dat het een beetje helpt maar ik heb niet het idee dat daar je probleem ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2012 20:20 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goeden avond,

Een foutje van mij, het is een draadloze router Dir-635 DLink die zit achter een uitgaande poort van het Arcadyan modem (KPN).
In de laptop zit een ingebouwde adapter, de snelheid van het Arcadyan modem is 130 Mbit/sec. de DLink router geeft aan 300 Mbit/sec.
Ik heb geen android telefoon of iets dergelijks, ook heb ik gekeken naar de kanalen gemiddeld zo'n 16 tot 21 iedere middag en avond.

Wat kanalen betreft heb ik alles wel zo'n beetje uitgeprobeerd maar je blijft dan aan het schakelen dus dat gaat wat beter maar verre van ideaal.

Het Kpn modem stond ingesteld op mixed 802. 11n 802. 11g 802. 11n dat heb ik veranderd en ingesteld op 802. 11b en dat gaat beter, weinig uitval meer dus ik kan er tot nu toe goed mee werken.

Bedankt voor de respons en een goeden avond gewenst.

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling