Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 19 maart 2024 09:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 19:23 
Beste Guido,

Ik heb dezelfde opstelling als jij SLM2008 en een Siemens s450IP telefoon. Alles werkt goed, dank zij jouw uitleg. Ik wil nu nog de S450IP gaan gebruiken ipv de
Experiabox. Kan ik als deze is ingesteld gebruik maken van Voipcheap of gaat dat nog steeds niet?

Van Tweak krijg ik een nieuw wachtwoord voor een andere sip-server dan de Experiabox. Kan ik als ik dit wachtwoord heb de S450IP rechtstreeks hangen aan de vlan7?
Of moet ik iets anders instellen op de SLM2008 en zo ja hoe doe ik dit.

In ieder geval alvast bedankt voor de eerder informatie!

Jean-Paul


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 13:50 
Offline

Geregistreerd: di 11 okt 2011 10:30
Berichten: 1
Kan je de vlan voor de televisie naar 2 poorten tegelijk zetten op de SLM2008 zodat je de 3com switch van KPN niet alsnog nodig hebt voor meer dan 1 televisie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 18:00 
@Shotputty, volgens mij geen probleem. Als je bv port 5 net als port 4 hangt aan Vlan4. Zie voorbeeld van Guido op vorige pagina bovenaan.
Logischerwijs zou het dan moeten werken. Wel 2 separate kabels of devolo's nodig om het signaal naar de 2 tv's te krijgen.

Groeten

Jean-Paul


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 16:48 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2011 22:34
Berichten: 19
JePG schreef:
Beste Guido,

Ik heb dezelfde opstelling als jij SLM2008 en een Siemens s450IP telefoon. Alles werkt goed, dank zij jouw uitleg. Ik wil nu nog de S450IP gaan gebruiken ipv de
Experiabox. Kan ik als deze is ingesteld gebruik maken van Voipcheap of gaat dat nog steeds niet?

Van Tweak krijg ik een nieuw wachtwoord voor een andere sip-server dan de Experiabox. Kan ik als ik dit wachtwoord heb de S450IP rechtstreeks hangen aan de vlan7?
Of moet ik iets anders instellen op de SLM2008 en zo ja hoe doe ik dit.

In ieder geval alvast bedankt voor de eerder informatie!

Jean-Paul


Hoi Jean-Paul,

je kan niet direct een voip telefoon aansluiten op vlan 7 als daar geen mogelijkheid op zin om een ppoe verbinding mee te maken. Op vlan 7 moet je net als op vlan 6 een ppoe verbinding maken waarna je eigenlijk een 2e internetverbinding hebt waarover voip loopt. Dat kan zijn naar de voip server van tweak of elke andere willekeurige. Oplossing is om er een routertje tussen te plaatsen. Wel weer een nadeel dat je weer een extra kastje erbij hebt..

Succes! Guido


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 17:21 
Guido, via vlan 6 heb ik al een PPoE verbinding met een router die mijn internet regelt. Het moet toch mogelijk zijn om de S450IP via een netwerkkabel aan te sluiten
op deze router en zo bv uitgaande gesprekken te laten lopen via Voipcheap/Buster, etc. Terwijl de inkomende lijn via vlan 7 => Experiabox => S450IP via telefoonkabel
loopt?

Maak een denkfout, want ik krijg dit niet werkend zoals hierboven beschreven.

Jean-Paul


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011 23:14 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2011 22:34
Berichten: 19
Het lijkt een logische gedachte. Alleen het SIP protocol is er niet op ontworpen om achter NAT te gebruiken en vertoont dan gebreken. In mijn geval had ik dan nooit geluid van de partij aan de andere kant. Het zou mogelijk moeten zijn met een router waar dd-wrt op draait. Hier zit een sip "bridge" in ingebakken (milkfish) waardoor eea zou moeten werken. Hiermee kan ik je echter niet helpen omdat ik dat nooit gebruikt heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2012 13:24 
Offline

Geregistreerd: zo 01 jan 2012 12:37
Berichten: 1
Opzet gemaakt zoals voorgesteld door Guido.

Ik gebruik de Cisco SG 200-08P switch in combinatie met de KPN Experiabox TG789vn. De Experiabox gebruik ik alleen voor telefonie op VLAN7. Voor internet VLAN6 gebruik ik de Draytek VIGOR2130n. De overige poorten van de Cisco heb ik verbonden met VLAN4 waarop ik 4 STB's heb aangesloten. Alles leek perfect te werken; ik liep echter tegen het probleem aan dat ik bij VPN verbindingen geen sites kon benaderen in een ander subnet en SSH sessies vast leken te lopen. Dit bleek op te lossen door bij de pppoE verbinding in de VIGOR de MTU op 1492 te zetten.

Bedankt voor de perfecte oplossing!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2012 14:58 
Offline

Geregistreerd: zo 12 feb 2012 00:51
Berichten: 1
Na wat rommelen is het mij gelukt om een Ubuntu server direct op de poort van de glasvezel te hangen en zo van die irritante Experiabox af te komen.
Voor de geïnteresseerde is hier een beknopte uitleg hoe ik het heb gedaan.

Als eerste zorg ervoor dat er een (2e) netwerkkaartje in de machine zit.

sudo apt-get install vlan pppoe
sudo nano /etc/network/interfaces

en voeg deze regels toe

# VLAN 6 (Tweak Glasvezel Internet)
iface vlan6 inet static
address 192.168.255.254
netmask 255.255.255.0
mtu 1500
vlan_raw_device eth1
auto vlan6


Opslaan en sluiten.
Let wel, bij mij is de netwerkkaart waar de glasvezel aan hangt eth1.


sudo modprobe 8021q
sudo sh -c 'grep -q 8021q /etc/modules || echo 8021q >> /etc/modules'
sudo pppoeconf

Laat 'm even zoeken en zodra hij de PPPoE verbinding gevonden heeft zal hij om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen.
Voor Cambrium (TWEAK) is het xx:xx:xx:xx:xx:xx@cambrium-access.nl (waar de xx het MAC adres van de Experiabox moet zijn)
Voor KPN is het xx:xx:xx:xx:xx:xx@direct-adsl (waar de xx het MAC adres van de Experiabox moet zijn)
Wachtwoord is in beide gevallen kpn
Bij mij gaf hij een melding tijdens pppoeconf dat de interfaces file een fout bevatte, dit heb ik genegeerd en pppoeconf gewoon het bestand laten aanpassen.
Selecteer ook dat PPPoE gestart wordt tijdens het opstarten van de machine.

Na dit had ik verwacht dat de verbinding direct zou werken, maar helaas ergens in de opstart gaat het niet goed en moest ik iedere keer handmatig "ifup vlan6" en "pon dsl-provider doen"
Dit heb ik opgelost door deze onderaan in de /etc/rc.local te zetten.

Zodra ik meer tijd heb zal ik gaan speuren waarom het niet goed gaat tijdens het opstarten.


EDIT: Ik ben er achter waarom het met het opstarten niet goed ging... Te weinig werkgeheugen waardoor bepaalde dingen een time-out kregen.
Nadat ik het werkgeheugen van 256MB ge-upgraded heb naar 1GB is het probleem opgelost. (is nu zelfs 4GB)
En ja, ik weet het 256MB was belachelijk weinig, maar ik had geen ECC server geheugen liggen om het te upgraden.


Laatst bijgewerkt door Goldwing op do 26 jul 2012 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012 10:08 
Offline

Geregistreerd: wo 02 mei 2012 21:51
Berichten: 1
hallo mensen
ik heb de cisco sg 200-8p
maar ben hier niet zo in thuis waar kan ik door middel van plaatjes
die bij de velden horen die ik in moet stellen
hoe ik ze moet in stellen zo dat ik mijn nas en server kan gebruiken

mvg chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 13:04 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2011 22:34
Berichten: 19
Ligt eraan wat je precies wilt. Voor vlan's instellingen zodat je een eigen router kunt gebruiken zie eerder dit topic de screenshots.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling