Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 19 maart 2024 03:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Experiabox
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 17:27 
Offline

Geregistreerd: za 08 mei 2010 10:08
Berichten: 1
Na alle beperkingen en problemen die ik lees over de KPN experia box op glas vraag ik me af of je niet gewoon je eigen router kan gebruiken. Begrijp ik het goed dat het NT kastje een glasvezel modem is waar ethernet en een WAN IP adres uitkomt? Dan is de Experiabox toch geen modem en uitsluitend router? Is het dan mogelijk om een andere router op het NT kastje aan te sluiten?

Ik ben ook nieuwsgierig of je bij de KPN glasdiensten gebruik kunt maken van een IP telefoon die aan je eigen netwerkje hangt (maw of er een sip server beschikbaar is). Die analoge telefonie poort op de experiabox heb ik dan ook niet nodig.

Als de experiabox de enig mogelijke oplossing is dan zie ik er weinig heil in om KPN diensten op glas af te nemen. Beter een van de andere aanbieders kiezen die op glas hun diensten verkopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Experiabox
BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 19:20 
Offline

Geregistreerd: ma 25 jan 2010 12:40
Berichten: 23
Ja. Goed sniffen tussen je Genexis en de WAN-interface van de Experiabox, en je komt erachter welke vlan's waarvoor dienen. Dat kun je zelf vertalen naar wat je moet configureren op een alternatieve router. Het zijn 802.1q-tagged vlans, waarvan één met PPPoE voor internet, de andere twee voor respectievelijk telefonie en radio/tv. Wel een klusje voor gevorderden, maar het lijkt me niet onmogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling