Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 19:15 
Offline

Geregistreerd: za 17 apr 2010 07:37
Berichten: 5
Ik heb een KPN experia box (Thomson TG787v SIP) met de nieuwe 8.2.T.4 firmware, die ik bij KPN heb aangevraagd. Mijn Playstation is met dit kastje verbonden met daartussen een router (Netgear WNR3500v2), ik heb echter nog steeds NAT-type 3. Dit terwijl mijn Playstation 3 aangeeft dat UPnP beschikbaar is (aangezet op Experia Box en Netgear). Ik heb ook geprobeerd Ports te forwarden, in mijn Netgear en Experia Box, ook heb ik geprobeerd mijn Playstation met mijn Netgear in DMZ te plaatsen, ik heb zelfs de firewall van de Netgear uitgezet en dit hielp niet. Het probleem ligt dus duidelijk bij de KPN experia Box.

Ik heb ook geprobeerd met een Ethernet kabel de Playstation aan de Experia box aan te sluiten, echter krijg ik nog steeds NAT type 3, ook al staat UPnP aan (geeft wel aan beschikbaar). Ik heb het ook met de ethernet kabel in de playstation en in de Experia Box geprobeerd om Port Forward (UPnP uitgezet) te gebruiken, maar ik krijg nog steeds NAT type 3. Ik heb geprobeerd mijn PS3 een Statisch IP adres te geven, en ook geprobeerd alles op automatisch te zetten, dat hielp geen van beide.

Ik dacht dat alles zou moeten werken met de nieuwe Firmware, maar ik doe blijkbaar nog iets fout. Kunnen jullie mij helpen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 23:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Probeer eens om de PS3 direct achter de experiabox te zetten. Poort 3 niet gebruiken! Deze is bestemd voor IPTV.
De volgende poorten moeten geforward worden in de Experiabox. TCP 80/443/5223 en UDP 3478/3479/3658.
Dit doe je in twee stappen.
Stap 1,
Keuze "Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken" in het menu Toolbox/Delen van spelen & toepassingen.
Geef een naam en klik "Handmatige invoer van poortkaarten" aan. Vervolgens op "volgende"
Er verschijnt een nieuw window waar het protocol en de poorten opgegeven kan worden.
Klik op "any" en kies TCP. Type boven en onder "naar" 80 in en hierna op "toevoegen".
Doe dit voor alle poorten. (let op, er zijn ook UDP poorten bij!!)
Klik hierna op "Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"
Selecteer de nieuw aangemaakte toepassing bij "ABC Another Bittorrent client" en selecteer het apparaat (de ps3) en dan op "toevoegen"
Als de PS3 er niet bij staat selecteer dan een willekeurig apparaat. Klik daarna op "bewerken". Selecteer bij apparaat " gedefinieerd door gebruiker" (dit lukt niet in de voorgaande stap, raar maar waar....) Vul het ip-nummer van de PS3 in "192.168.2.*" en dan op "toepassen"

De PS3 zou nu NAT1 moeten geven (of NAT2 als wifi gebruikt wordt)

Hopelijk werkt dit.
Succes ermee!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 14:10 
Offline

Geregistreerd: za 17 apr 2010 07:37
Berichten: 5
Flappie schreef:
Probeer eens om de PS3 direct achter de experiabox te zetten. Poort 3 niet gebruiken! Deze is bestemd voor IPTV.
De volgende poorten moeten geforward worden in de Experiabox. TCP 80/443/5223 en UDP 3478/3479/3658.
Dit doe je in twee stappen.
Stap 1,
Keuze "Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken" in het menu Toolbox/Delen van spelen & toepassingen.
Geef een naam en klik "Handmatige invoer van poortkaarten" aan. Vervolgens op "volgende"
Er verschijnt een nieuw window waar het protocol en de poorten opgegeven kan worden.
Klik op "any" en kies TCP. Type boven en onder "naar" 80 in en hierna op "toevoegen".
Doe dit voor alle poorten. (let op, er zijn ook UDP poorten bij!!)
Klik hierna op "Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"
Selecteer de nieuw aangemaakte toepassing bij "ABC Another Bittorrent client" en selecteer het apparaat (de ps3) en dan op "toevoegen"
Als de PS3 er niet bij staat selecteer dan een willekeurig apparaat. Klik daarna op "bewerken". Selecteer bij apparaat " gedefinieerd door gebruiker" (dit lukt niet in de voorgaande stap, raar maar waar....) Vul het ip-nummer van de PS3 in "192.168.2.*" en dan op "toepassen"

De PS3 zou nu NAT1 moeten geven (of NAT2 als wifi gebruikt wordt)

Hopelijk werkt dit.
Succes ermee!!


Bedankt voor je antwoord.
Ik heb precies alle stappen opgevolgd die jij hebt gegeven en ook nog eens dubbel nagecheckt.
Het NAT-Type blijft echter nog steeds type 3...
Weet jij wat er aan de hand is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 14:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Drakenoog schreef:
Flappie schreef:
Probeer eens om de PS3 direct achter de experiabox te zetten. Poort 3 niet gebruiken! Deze is bestemd voor IPTV.
De volgende poorten moeten geforward worden in de Experiabox. TCP 80/443/5223 en UDP 3478/3479/3658.
Dit doe je in twee stappen.
Stap 1,
Keuze "Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken" in het menu Toolbox/Delen van spelen & toepassingen.
Geef een naam en klik "Handmatige invoer van poortkaarten" aan. Vervolgens op "volgende"
Er verschijnt een nieuw window waar het protocol en de poorten opgegeven kan worden.
Klik op "any" en kies TCP. Type boven en onder "naar" 80 in en hierna op "toevoegen".
Doe dit voor alle poorten. (let op, er zijn ook UDP poorten bij!!)
Klik hierna op "Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"
Selecteer de nieuw aangemaakte toepassing bij "ABC Another Bittorrent client" en selecteer het apparaat (de ps3) en dan op "toevoegen"
Als de PS3 er niet bij staat selecteer dan een willekeurig apparaat. Klik daarna op "bewerken". Selecteer bij apparaat " gedefinieerd door gebruiker" (dit lukt niet in de voorgaande stap, raar maar waar....) Vul het ip-nummer van de PS3 in "192.168.2.*" en dan op "toepassen"

De PS3 zou nu NAT1 moeten geven (of NAT2 als wifi gebruikt wordt)

Hopelijk werkt dit.
Succes ermee!!


Bedankt voor je antwoord.
Ik heb precies alle stappen opgevolgd die jij hebt gegeven en ook nog eens dubbel nagecheckt.
Het NAT-Type blijft echter nog steeds type 3...
Weet jij wat er aan de hand is?


Volg deze topic: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?f=32&t=3409

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 08:29 
Offline

Geregistreerd: za 17 apr 2010 07:37
Berichten: 5
Ik heb voor een PC spel (Left 4 Dead 2) ook ports geforward gisteren (In experia box en netgear), dit is wel gelukt (getest met PFportchecker), maar bij de PS3 lukt het niet. Ik weet zeker dat ik de goede ports gebruik, want ik heb het nagekeken op internet. Nu snap ik er echt niets meer van, jullie?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling