Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 22:10 
Offline

Geregistreerd: za 02 jan 2010 23:08
Berichten: 8
Ik heb al enkele weken internet+bellen middels
Product Name: TG789vn
Software Release: 8.3.H.4
Software Variant: AQ
De installatie etc. liep oke, en ook de adsl verbinding en voip werkt naar behoren .... zolang het telefoneren via voip KPN en internet als client is.
Bij het configureren van de router liggen wel erg veel beperkingen en ontbreekt goede documentatie - hetgeen er toe leidt dat ik een aantal internet services (nog) niet (volledig) aan de praat heb ... o.a. opensim regions willen niet echt goed online komen, etc. etc.

Wat is het bezwaar om gewoon gebruik te kunnen maken van de volledige TG789 functionaliteit? Nu is o.a. de usb poort nog niet functioneel voor bijv.printen of NAS althans ik zou niet weten hoe. Helaas ook werkt de VPN-client verbinding naar m'n werk niet - en dat ligt dus echt aan de router configuratie!! Een eigen VPN naar het private lan achter de router heb ik dus maar niet eens geprobeerd.

Waar is de documentatie aangaande de door KPN vervanging van het OS en NAT en firewall en .... Ik zou graag weten welke poorten dus niet te configureren zijn (ik vermoed o.a. sips 5060, telnet etc. etc.) en welke firewall rules aangebracht zijn/worden.

Daarnaast zijn er enkele kleine storende fouten in de http GUI, zo kan ik bij het configurenen van een device GEEN log optie meegeven bij het assignen van (GameApplicatie) poorten. Ook ontbreken er devices in het overzicht als ik via assign Game/Application dat wil opppakken, daar ontbreekt namelijk niet de log optie (maar dus wel een device, wat uiteindelijk na een tijdje wel tevoorschijn komt maar hoe/wanneer/waarom?).

Ook ontbreekt een goed overzicht van events, nu zijn er slechts 1 scherm te bekijken - tamelijk weinig. Op m'n voorgaande SpeedTouch gebruikte ik de faciliteit om deze events door te sturen naar een log-server-bestand ~ allemaal mogelijk maar onmogelijk gemaakt.

Kortom een nieuw type maar verder de oude problemen lijkt het.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 00:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik vind het handiger als ervaringen met deze box in dit topic worden geplaatst: viewtopic.php?f=2&t=3291

Het is erg dubbelop om 4 topics te openen voor 1 onderwerp. Daarom, 2 heb ik er verwijderd, deze gaat op slot en graag verdergaan in het topic hierboven.

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling