Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 13:30 
Offline

Geregistreerd: wo 02 dec 2009 12:59
Berichten: 6
De problemen met dit onding blijven zich maar opstapelen.
Ik probeer nu al maanden een open NAT te krijgen op de xbox360, dit is tot vooralsnog niet gelukt omdat portforwarding gewoon niet werkt op dit modem.
Althans, niet met de 8.2.2.1 firmware. Vragen om de nieuwe firmware schiet je niks mee op, want daar krijg je altijd hetzelfde antwoord op: Dit kunnen/mogen wij niet doen. Ook vragen om een ander modem heeft geen enkel nut want hier krijg je altijd maar op te horen dat ze niet voor de klant kunnen kiezen welk modem ze opsturen.
Ik ben onderhand bijna zo wanhopig om maar telkens een nieuw modem aan te vragen, als ik weer de 787 krijg deze niet eens aan te sluiten en direct weer een nieuwe aan te vragen tot we de 780 binnen hebben (ik heb gelezen dat in dit modem het portforwarden namelijk wel werkt).

Ook het bedrag dat wij maandelijks aan KPN betalen begin ik momenteel een beetje aan te twijfelen. Wij kunnen namelijk minder dan andere klanten die hetzelfde bedrag betalen maar of de nieuwe firmware of de 780 hebben. Dit is in mijn ogen niet helemaal koosjer, klanten andere mogelijkheden geven met hetzelfde abonnement en dus ook dezelfde kosten, dit geeft mij een beetje een grabbelton idee. "Geef je op bij KPN en ontvang per direct een random telefonie en internet abonnement met mogelijkheden die wij u van te voren niet kunnen duidelijkmaken en naderhand niet meer mee kunnen helpen, want zo zijn wij".

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon alleen dat portforwarding aan de praat te krijgen (met degelijke vakmensen in dienst) en zo waarschijnlijk duizenden klanten weer gelukkig te maken met KPN.

Ook zitten wij de afgelopen maanden met het probleem dat wij soms tot wel 10x per week toe het modem moeten resetten omdat de telefonie weer eens is uitgevallen.
Zo zijn wij vaak uitermate slecht bereikbaar en wij moeten het zelf maar door hebben dat dat leuke VOIP lampje niet meer brand op het modem. Na maanden bellen en vele mailwisselingen weigert KPN alsnog dit probleem te verhelpen.

Door rond te speuren op het internet ben ik uiteindelijk op dit forum terechtgekomen in de hoop dat er hier misschien een oplossing bekend is voor beide problemen. Ik heb ook hier al een beetje rondgeneusd en kwam erachter dat soortgelijke topics uiteindelijk maar gesloten werden aangezien de topic creator in dat geval een Thomson 780 had gekregen, echter heeft dit toch nooit het probleem met dit modem opgelost (dus waarom die topics sluiten)? KPN zelf heeft namelijk geen behoefte (zo komt het onderhand op ons over) zijn klanten op een sociale manier te woord te staan en met een oplossing te komen.

Volgens mij zijn deze problemen al maanden al dan niet jaren bij KPN bekend, waarom wordt er dan helemaal niks aan gedaan!?
HELP!

met vriendelijke groet,

Leen van Beele


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 17:17 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
LeeM schreef:
Ook zitten wij de afgelopen maanden met het probleem dat wij soms tot wel 10x per week toe het modem moeten resetten omdat de telefonie weer eens is uitgevallen.
Zo zijn wij vaak uitermate slecht bereikbaar en wij moeten het zelf maar door hebben dat dat leuke VOIP lampje niet meer brand op het modem. Na maanden bellen en vele mailwisselingen weigert KPN alsnog dit probleem te verhelpen.

Ook wij hebben de afgelopen weken verschillende keren meegemaakt dat telefonie niet werkte (internet wel). En dat, terwijl alle lampjes op de 787 brandden!
Wat hielp was even de stekker van het modem eruit. Daarna konden we weer gewoon bellen.
Afgelopen weekend was dit ook weer zo. Heb toen met de helpdesk gebeld. Er is afgesproken dat ik de volgende keer met de gsm naar de helpdesk moet bellen, zodat zij in het modem kijken terwijl de storing er nog is.
Afwachten dus.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 17:28 
Offline

Geregistreerd: wo 02 dec 2009 12:59
Berichten: 6
Ja, dat is ons ook verteld, dit heb ik ook gedaan.
Maar toen ik op dat moment met de helpdesk belde, kreeg ik het advies het modem uit te zetten en weer aan te zetten (wat ik dus al honderden keren eerder gedaan had).
Hierna werkte de telefoon weer en krijg je doodleuk te horen: "Probleem opgelost!"
Maar nee, dit lost het probleem alleen tijdelijk op, een aantal uren/dagen later valt de telefoon doodleuk gewoon weer weg.
In het begin hadden wij nog zoiets van, nou vooruit, dit kan gebeuren en het is zo makkelijk opgelost.
Maar onderhand zijn wij het meer dan zat, dat gereset de hele tijd en vooral het feit dat wij nu actief moeten gaan opletten of onze telefoon het überhaupt wel doet vind ik schandalig.
Bedankt verder voor je reactie en het melden dat je hetzelfde probleem hebt!
Hopelijk kan KPN hier snel iets aan doen!

mvg,

Leen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009 22:36 
Offline

Geregistreerd: wo 02 dec 2009 12:59
Berichten: 6
Onderhand het nieuwe modem van KPN ontvangen (Thomson 789).
Vandaag nog geen problemen gehad met de telefoonlijn, hopelijk gaat dit zo blijven.
Wat portforwarding betreft, werkt ook op dit modem doodleuk gewoon niet.
Voor mij is het duidelijk, dumpen dat KPN, zo snel mogelijk.
Slechte service voor een slechte prijs, klaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 00:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
LeeM schreef:
Onderhand het nieuwe modem van KPN ontvangen (Thomson 789).
Vandaag nog geen problemen gehad met de telefoonlijn, hopelijk gaat dit zo blijven.
Wat portforwarding betreft, werkt ook op dit modem doodleuk gewoon niet.
Voor mij is het duidelijk, dumpen dat KPN, zo snel mogelijk.
Slechte service voor een slechte prijs, klaar.



Als kpn u een nieuw modem toe stuurt en het blijkt dat het telefonie probleem is opgelost vind ik het eerder en vooruitgang dan en teleurstelling. Het portforwarding probleem kan ook kwestie zijn van misschien de verkeerde instellingen gebruiken. Via google zijn er legio voorbeelden te vinden hoe het beste in te stellen.

Ik vind daarom de uitspraak dat kpn maar gedumpt moet worden omdat uw telefoonlijn het nu wel goed doet alleen portforwarding niet beetje overhaast.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 11:46 
Offline

Geregistreerd: wo 02 dec 2009 12:59
Berichten: 6
Let wel Marcel, dat wij onderhand al anderhalf jaar met klachten zitten, niet alleen deze 2 en dat dit de eerste stap van KPN is om deze te verhelpen.
Het is misschien een stap in de goede richting, al dan wel een late, maar wij worden er een beetje moedeloos van hoe KPN met ons omgaat dat wij ook niet meer het respect kunnen vinden KPN op een normale manier te behandelen. Het ene probleem ontstaat na het andere en het enige wat KPN tegen ons zegt is: "Niet waar".
Nou sorry hoor, maar als KPN ons dan niet serieus neemt, ik vind 50 euro in de maand best een bedrag waarvoor een klant serieus genomen mag worden, dan houdt het voor ons op.

Wat betreft portforwarding, alles staat correct ingesteld. Zelfs nadat een goede vriend van mij, een ICT'er (netwerkbeheerder van vak), heeft gekeken naar mijn probleem, is er geconstateerd dat portforwarding gewoon niet werkt ivm ipb en als KPN nou gewoon een keer eerlijk zou zeggen: "Nee, dat klopt, portforwarding werkt niet". Dan zou dat een hele goede stap in de goede richting zijn. Het enige wat wij nu nog krijgen is mooie praatjes en leugens (naar mijn idee).
Ik hoop dat je mijn frustraties kunt begrijpen. Maar ik vind mijn beslissing om KPN maar "te dumpen" geheel niet overhaast, al dan wel misschien een beetje verkeerd verwoord.

mvg,

Leen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 20:40 
Offline

Geregistreerd: wo 20 jan 2010 14:33
Berichten: 19
Wij hebben ook regelmatig (soms 2-3 keer per dag) problemen met de telefonie. Terwijl alle lampjes op onze Thomson v787 branden, kan niemand ons telefonisch bereiken. In verband met dit probleem heb ik de helpdesk meermalen moeten benaderen. Het enige dat ik te horen krijg, is dat de modem uit- en weer aangezet dient te worden (dat doen we wel 2-3 keer per dag en dit is maar een tijdelijke oplossing). Misschien is het tijd om mijn abbo te beëindigen, want dit slaat natuurlijk nergens op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010 14:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
maxap schreef:
Wij hebben ook regelmatig (soms 2-3 keer per dag) problemen met de telefonie. Terwijl alle lampjes op onze Thomson v787 branden, kan niemand ons telefonisch bereiken. In verband met dit probleem heb ik de helpdesk meermalen moeten benaderen. Het enige dat ik te horen krijg, is dat de modem uit- en weer aangezet dient te worden (dat doen we wel 2-3 keer per dag en dit is maar een tijdelijke oplossing). Misschien is het tijd om mijn abbo te beëindigen, want dit slaat natuurlijk nergens op.



Probleem kan opgelost worden, stuur ons een PB.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010 19:09 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
KPNwebcare2 schreef:

Probleem kan opgelost worden, stuur ons een PB.


Kun je ook zeggen wat jullie er aan doen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 14:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Maarten schreef:
KPNwebcare2 schreef:

Probleem kan opgelost worden, stuur ons een PB.


Kun je ook zeggen wat jullie er aan doen ?

Als we het hebben opgelost wel.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling