Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 09:00 
Offline

Geregistreerd: di 14 jul 2009 19:53
Berichten: 2
Sinds enige weken heb ik thuis een pakket van HetNet geïnstalleerd, ADSL en Interactieve Televisie. De ADSL en ITV aansluiting werken wel, ook de snelheid is in orde maar ze zijn niet stabiel. Onafhankelijk van de opstelling heb ik last van een uitvallende modem. Het modem verliest de DSL verbinding en start telkens opnieuw op (weer rood lampje en opstartcyclus).

Met een telefoonkabel (met of zonder splitter) van 5 meter werkt de modem zo'n 10 minuten zonder uit zichzelf opnieuw op te starten. Met de bijgeleverde kabels inclusief splitter werkt de modem maximaal 30 minuten en zonder splitter 1 tot 3 uur.

Naast het wisselen van de kabellengte is het modem een aantal keren aan en uit gezet en (hard) gereset. Dit lijkt niet te helpen. Het actief zijn van een computer, met een download of niet lijkt ook geen invloed te hebben op de betrouwbaarheid.

Het probleem lijkt nogal op het volgende (gesloten) onderwerp, alleen mijn modem is van een ander type, de Thompson 787:

viewtopic.php?f=24&t=3113

Wie kan mij helpen? is het uit te sluiten of het aan de modem ligt of de kruisdraden e.d?

Groet, Joost


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 13:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Hallo,

zoals u het probleem omschrijft zit het probleem niet in het signaal maar in het modem, dat zou betekenen dat het modem niet goed is en vervangen moet worden.
Als u wil kunt u mij via PM een bericht sturen zodat ik het signaal kan doormeten, als dat verder goed is kan ik ook een nieuw modem naar u toe sturen.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2009 11:56 
Offline

Geregistreerd: di 14 jul 2009 19:53
Berichten: 2
Maandag is een monteur van KPN langs geweest, geeft aan dat het koperwerk in orde is. Vervolgens heeft hij een nieuwe modem geïnstalleerd (st780, ander type ook). Tot zover lijkt het probleem verholpen. We hebben niet gemerkt dat de modem opnieuw heeft gestart.
Volgens mij kan het slotje er dus op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2009 12:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Ok, bedankt voor de terugkoppeling.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling