Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Laatste kans voor KPN...
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 00:33 
Offline

Geregistreerd: wo 27 mei 2009 14:03
Berichten: 4
Ik heb sinds 4 weken Internet & Bellen & Interactive TV. Over de Interactieve TV en het bellen heb ik niet te klagen, Internet is een ander verhaal.

Hiervoor had ik een Planet-abonnement met een Speedtouch 510 en alles werkte zonder mankeren, echter sinds ik de TG787 moet gebruiken, heb ik problemen...
Ik ben sinds het begin -met tussenpozen- bezig om het spel Company of Heroes online te kunnen spelen. Bij 90% van de keren dat ik online probeer te spelen krijg ik een COH-applicatie foutmelding 'A NAT negotiation error has occurred, unable to connect tot game'. In de instructies kon ik niets vinden hoe ik portforwarding op de TG787 moest instellen, zelfs het ip-adres van de TG787 staat nergens vermeld?
Ik heb vervolgens de helpdesk gebeld en kreeg daar -zij het zeer beleefd- te horen dat de helpdesk geen ondersteuning biedt bij het configureren van portforwarding. Ik moest maar in de online handleidingen kijken hoe eea moest worden ingesteld. Nodeloos om te zeggen dat ik niet onder de indruk was van deze hulp... Ik ben dus maar aan het Googlen geslagen en heb vervolgens dit forum gevonden en zo kwam ik achter het ip-adres van de TG787.
Ik heb het hele forum reeds doorgespit en ik heb begrepen dat de -zwarte- Speedtouch TG787 op een overdreven manier is dichtgetimmerd (vaste DHCP-range, firewall niet te configureren etc). Gebruik makend van de online handleidingen heb ik naar ik meen eea goed ingesteld, maar ik blijf in COH dezelfde foutmelding krijgen. Dus toch maar weer de helpdesk gebeld om te vragen of ik niets was vergeten. Dat had ik maar beter niet kunnen doen. Ik kreeg een kenau van een wijf aan de lijn die mij niet eens mijn volledige verhaal liet doen. Zodra ik het over portforwarding had onderbrak ze mij ruw dat ze daar niets aan kon doen. Ze was niet bereidt om maar een vinger uit te steken en ronduit onbeschoft naar mij. Toen ik vervolgens vroeg of de KPN mij misschien als klant kwijt wilde, zei ze 'D'as goed' en verbond mij door met de afdeling 'Abbonnement opzeggingen'....! Ik ben nog nooit van mijn leven op een dergelijke manier telefonisch afgebekt. Dat is nu een week geleden en mijn bloed begint weer te koken als ik dit intype.
Omdat ik al ruim 15 jaar een tevreden klant ben van de KPN heb ik mijn abbonnement die dag niet opgezegd en ben ik bereid KPN een tweede kans te geven en ik heb dit forum daarvoor gekozen. Vandaar de titel van dit bericht.

Hieronder zal ik beschrijven welke stappen ik heb ondernomen om de correcte poorten te openen voor COH.
- Volgens de software-leverancier Relic http://support.thq.com/thq/consumer/kbdetail.asp?kbid=220&keyword=ports&catID2=145&catID1=1&catID3=&TotalResults=0&submitbutton=Go&SearchType=advanced&match=and&formaction=search&sortmethod=rel%20desc,%20datemodified&CustID=&useEditor=False&includeHTML=False&rField=&UserType=&referrer=&gpn=&gpv= moeten de volgende poorten worden geopend: 6112, 9100, 30260 & 30275 (allemaal UDP)
- Allereerst heb ik mijn PC een vast IP-adres gegeven: 192.168.2.55
- Vervolgens heb ik op de TG787 een nieuwe definitie voor COH toegevoegd: Afbeelding
- Daarna Universal PlugAdnPlay aangezet en COH toegewezen aan het vaste Ip-adres van mijn PC: Afbeelding
- Tenslotte mijn Vista Firewall voor dezelfde poorten geconfigureerd en COH ook nog eens in de lijst met toegestane applicaties gezet:
Afbeelding

Als ik tenslotte de poorten test met het programma PFPortchecker dan blijken de poorten niet open:
Afbeelding

Noot: Ook als ik mijn Vista Fiewall volledig uit zet, blijven de poorten dicht...

Ik heb nu de volgende vragen:
1. Is er iets wat ik betreft de benodigde stappen heb gemist?
2. Zo nee: wat kan dan de oorzaak zijn?

Ik hoop dat ik via dit forum een oplossing zal krijgen voor mijn probleem.Zo niet, dan zal ik mij toch genoodzaakt zien stappen te nemen om de overeenkomst met KPN te ontbinden.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 07:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Als je een definitie regel aanmaakt voor poorten te openen en daarbij UPnP aanzet krijg je poort conflict errors. Dus alleen UPnP gebruiken of een defifinitie regel aanmaken. Via het internet zijn vele handleidingen hoe je poorten kan openen. Je kan het beste zoeken naar de SpeedTouch 780, want de TG787 is pas nieuw en het openen van de poorten gaat hetzelfde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 22:48 
Offline

Geregistreerd: wo 27 mei 2009 14:03
Berichten: 4
Hoi Marcel,

Bedankt voor de suggestie. Ik heb PnP uitgezet maar het probleem blijft, de poorten zijn niet open. Ik hoop dat iemand nog meer suggesties heeft?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2009 17:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 12:31
Berichten: 14
Ik heb af en toe hetzelfde probleem maar dan met de wl780. Soms werkt deze oplossing:
http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=183574

Succes....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2009 23:33 
Offline

Geregistreerd: wo 27 mei 2009 14:03
Berichten: 4
Bedankt, ik heb eea geprobeerd maar nog steeds geen succes. Hoewel ik volgens de handleidngen alle benodigde poorten heb opengezet, blijven ze geblokkeerd. Ik heb ook gelezen dat de geplande firmware upgrade momenteel wordt uitgerold, maar dat deze vooral een oplossing biedt voor VPN problemen en niet voor mijn probleem.... :evil:

Als dat inderdaad zo is, zie ik geen andere oplossing dan het contract met KPN te ontbinden met als motivatie dat het product van KPN niet naar behoren fucntioneert en dat KPN blijkbaar niet in staat en/of bereidt is het probleem op te lossen. Ik heb in April mijn ADLS comfort abonnement omgezet naar een IPB & iTV abonnement, sindsdien nooit een volledig werkende internet verbinding gekregen en ik ben niet van plan om tot april volgend voor een niet werkend product te blijven betalen.

Zoals ik al had gezet in de titel van dit bericht: dit was de laatste kans voor KPN...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 09:22 
Offline

Geregistreerd: zo 12 jul 2009 13:39
Berichten: 1
Al geprobeerd de toewijzing op basis van MAC Adres te doen?
Alles uitgeschakeld, als het gaat om anti virus / firewall software?
UPNP staat aan?
Als je op de toepassing COH klikt dan zie je daaronder ook alle poorten die geforward moeten worden?

Ik hoor het wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 13:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
nub schreef:
Al geprobeerd de toewijzing op basis van MAC Adres te doen?
Alles uitgeschakeld, als het gaat om anti virus / firewall software?
UPNP staat aan?
Als je op de toepassing COH klikt dan zie je daaronder ook alle poorten die geforward moeten worden?

Ik hoor het wel

Of je gebruikt UPNP of je wijst handmatig de poorten toe. Als je beide gebruikt kan je poort conflicten krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 21:34 
Offline

Geregistreerd: wo 18 nov 2009 21:38
Berichten: 1
Beste The Dutchman,

Is jou probleem al opgelost? zoja hoe??

Ik heb denk ik hetzelfde probleem, alleen dan met Call of Duty: Modern Warfare 2.
Wat ik ook doe, mijn NAT-type blijft op ''STRICT'' staan en deze zou naar ''OPEN'' moeten, om te kunnen genieten van optimaal speelgemak.

Mijn modem is een Thomson TG787v SIP met Softwareversie 8.2.2.1

Ik ben al door meerdere topics op forum heen gescrolled, maar het lukt nog steeds niet!!

Ik heb ook al contact opgenomen met de helpdesk, maar daar krijg ik te horen dat ze geen online gaming ondersteunen en dat ik maar op diverse fora moet kijken.
Getuigt wat mij betreft niet echt van service en een kant helpen en dat terwijl ze toch echt reclame maken voor online gaming! (maar dat terzijde).

Ik hoop dat jij of iemand anders een oplossing voor mijn probleem heeft, al denk ik niet dat ik de enige zal zijn met dit probleem.

Alvast bedankt voor de moeite.

VrGr

Maffemike


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 22:21 
In mijn zoektocht naar oplossingen voor een slecht functionerende Thomson 787 ook hier terecht gekomen.

Mijn conclusie is :
De Thomson TG787v SIP is een waardeloze router als het gaat om het gebruik i.c.m. een Playstation 3

Portforwarding werkt niet, instellingen worden niet vastgehouden.
Zie ook dit topic op Tweakers waar dezelfde problemen besproken worden : http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1339472/1

Let wel, het is niet mijn bedoeling om KPN of wie dan ook zwart te maken, maar als er nou algemeen bekend is dat er meerdere problemen zijn met deze router bij mensen met een PS3, waarom wordt er dan door KPN gewoon keihard ontkent dat er een probleem is.

Ik heb vanavond ook maar een klachtenformulier ingevuld en verstuurd naar KPN.
Met de nodige scepsis wacht ik het antwoord af, aangezien mijn vorige aan/er-varing er ook eentje is geweest waarbij ik alle medewerkers van de HD met de meest uiteenlopende antwoorden heb gekregen.

Tenzij er hier iemand is die zijn PS3 in combinatie met deze router probleemloos heeft draaien.
Dan verzoek ik deze persoon zich te melden, en mij te vertellen wat en hoe hij/zij het werkend heeft gekregen. :mrgreen:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 22:02 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 20:52
Berichten: 82
* nevermind *


Laatst bijgewerkt door magnetra7 op za 20 feb 2010 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 feb 2010 23:25 
Lees dat topic eerst eens goed door, dan zul je zien dat ik één van de eerste ben geweest die daarin gereageerd heeft :lol:


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling