Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 11:16 
Offline

Geregistreerd: do 23 apr 2009 17:21
Berichten: 2
Mijn TG787v herkent geen apparaten op de ethernet poorten 1,2 en 4. Dat ik poort 3 niet kan gebruiken vind ik al lastig maar dat de apparatenherkenning niet werkt is @#$%.
De "work around" is om op elke aangesloten PC te kijken welk IP adres wordt toegewezen door de DHCP. Je kunt poorten doorwijzen naar die ip-adressen maar je moet alle pc's aan laten staan omdat je niet weet welk ip-adres de DHCP de volgende keer toewijst. Vastzetten van het ip-adres kan alleen als apparatenherkenning werkt want die legt de route vast op basis van het MAC adres (fysiek) van je ethernetadapter.

De aardige meneer van de KPN helpdesk vertelde dat KPN de webinterface met de Experiabox niet ondersteund en dat had ik eigenlijk ook al eerder gelezen dus aanspreken op de werking kan je KPN niet. Geen goede service. Ook kan ik geen TG780 meer krijgen en dat had ik achteraf ook al ergens gelezen. Ik krijg nu een andere Experia Box maar ik vrees dat dat de oplossing niet is.

Ik wil eigenlijk zelf maar een modem/router aanschaffen maar dan wel een die KPN ondersteund. Weet iemand welk model ik dan kan kiezen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 07:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
De KPN verstreekt een modem/router bij je abo die je in bruikleen heb, andere merken zullen je niet helpen ze zijn niet te gebruiken doordat de KPN een eigen firmware gebruikt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 11:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Henk.W schreef:
De KPN verstreekt een modem/router bij je abo die je in bruikleen heb, andere merken zullen je niet helpen ze zijn niet te gebruiken doordat de KPN een eigen firmware gebruikt.


Het probleem is opzich niet direct de firmware, maar wat de firmware moet beschermen. De gegevens die je nodig heb om een los DSL modem te kunnen laten draaien geeft KPN niet uit aan klanten.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 23:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Stappenplan,

- geef de eb eerst eeb zacht reset,
- indien dit niet werkt geef de eb met de paperclip een harde reset.
- werkt dit niet neem dan contact op met 1 van de 2 heren van webcare op dit forum die wellicht een andere modem kunnen sturen want de poorten 1-2-4 moeten gewoon kunnen werken.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009 16:22 
Offline

Geregistreerd: do 23 apr 2009 17:21
Berichten: 2
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een nieuwe TG787V gekregen en daarvan werkt de apparaatherkenning wel (in de Interface) en ik kan weer lekker poorten doorverbinden. Ook is het probleem met de Wireless verbinding hiermee opgelost.

Ik heb begrepen dat er geen alternatieve oplossingen zijn voor de Router omdat KPN dit niet ondersteund. Ik had graag gezien dat dit veel duidelijker was bij het plaatsen van de bestelling. Wellicht dat de nieuwe opvolger van de TG787V wel wat meer mogelijkheden heeft.

Ik ga uitkijken naar een goede Mobile internet oplossing met een UMTS (HSDPA/HSUPA) SIM in een HSDPA ontvanger/router. Die kun je thuis of op kantoor neerzetten maar ook meenemen op vakantie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 11:48 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De Chat over UMTS/HSPDA is verplaatst naar hier.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling