Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 15:46 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
bandiet schreef:
Maarten schreef:
Tja de wat meer ervaren gebruikers hebben al eerder frustratie's kenbaar gemaakt maar tot op heden is KPN daar niet echt gevoelig voor gebleken.Ik begrijp ook dat er gevaren aan kleven maar de huidige inflexibiliteit als het gaat om het aanbrengen van bepaalde wijzigingen is wel erg banaal :?

Waar het vooral om gaat, is dat je met de 787 in vergelijking met de 780 bijna geen netwerk kunt instellen en poorten kun openzetten. Met de 780 gaat dit wel en zelfs gebruiksvriendelijk, vind ik. Om die reden draait bij mij weer de 780.


:) Welke 780 heb jij? En wat kan je daarmee instellen?

* IP adres (en daarmee subnet)?
* DHCP range?
* publiek IP of DMZ host toekennen?
* Wireless uitschakelen?

Mochten die 3 dingen kunnen, dan ga ik serieus op Marktplaats shoppen of iemand nog een 780 EB werkeloos heeft liggen. Echter, de KPN site is tegenstrijdig. De ene FAQ zegt dat je DMZ kan instellen, de andere niet :S


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 17:06 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
eversteegt schreef:
:) Welke 780 heb jij? En wat kan je daarmee instellen?

* IP adres (en daarmee subnet)?
* DHCP range?
* publiek IP of DMZ host toekennen?
* Wireless uitschakelen?

Mochten die 3 dingen kunnen, dan ga ik serieus op Marktplaats shoppen of iemand nog een 780 EB werkeloos heeft liggen. Echter, de KPN site is tegenstrijdig. De ene FAQ zegt dat je DMZ kan instellen, de andere niet :S


Oei, nou noem je dingen die ik niet ken en ook niet gebruik. Ik zal je gewoon vertellen wat ik met de experiabox 780 doe:
2 pc's, 1 x bedraad en 1 x draadloos
1 NAS
De NAS heb ik ingesteld als webserver en als ftp-server. Dit is in de 780 heel gemakkelijk in te stellen: In het eerste uitklapveld kies je voor webserver / ftp-server, in het tweede uitklapvenster kies ik voor de NAS. Klaar! Ook het downloaden van torrents naar de NAS kan ik op dezelfde manier gemakkelijk instellen.
Omdat de NAS en ook mijn pc's in de 787 niet zichtbaar worden als aangesloten apparaat, lukt het me daarmee niet. Voorlopig dus de 780 voor mij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 19:22 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
eversteegt schreef:
* IP adres (en daarmee subnet)?
Kan tot nu toe met geen enkele Experia Box.

eversteegt schreef:
* DHCP range?
Kan tot nu toe met geen enkele Experia Box.

eversteegt schreef:
* publiek IP of DMZ host toekennen?
DMZ kon wel met de Siemens Experia Box, ik weet alleen niet of dat nu nog steeds kan.

eversteegt schreef:
* Wireless uitschakelen?
Kan in iedere Experia Box.

eversteegt schreef:
Mochten die 3 dingen kunnen, dan ga ik serieus op Marktplaats shoppen of iemand nog een 780 EB werkeloos heeft liggen. Echter, de KPN site is tegenstrijdig. De ene FAQ zegt dat je DMZ kan instellen, de andere niet :S
Ik tel 4 dingen, maar dat ter zijde. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 22:38 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik heb hier nog een 5 tal experiaboxen liggen, 3 thomson 780wl boxen en 2 maal siemens. Mocht je er 1 willen hebben graag een pm sturen.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009 10:33 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
bandiet schreef:
eversteegt schreef:
:) Welke 780 heb jij? En wat kan je daarmee instellen?

* IP adres (en daarmee subnet)?
* DHCP range?
* publiek IP of DMZ host toekennen?
* Wireless uitschakelen?

Mochten die 3 dingen kunnen, dan ga ik serieus op Marktplaats shoppen of iemand nog een 780 EB werkeloos heeft liggen. Echter, de KPN site is tegenstrijdig. De ene FAQ zegt dat je DMZ kan instellen, de andere niet :S


Oei, nou noem je dingen die ik niet ken en ook niet gebruik. Ik zal je gewoon vertellen wat ik met de experiabox 780 doe:
2 pc's, 1 x bedraad en 1 x draadloos
1 NAS
De NAS heb ik ingesteld als webserver en als ftp-server. Dit is in de 780 heel gemakkelijk in te stellen: In het eerste uitklapveld kies je voor webserver / ftp-server, in het tweede uitklapvenster kies ik voor de NAS. Klaar! Ook het downloaden van torrents naar de NAS kan ik op dezelfde manier gemakkelijk instellen.
Omdat de NAS en ook mijn pc's in de 787 niet zichtbaar worden als aangesloten apparaat, lukt het me daarmee niet. Voorlopig dus de 780 voor mij.


hmm, vreemd... met "netwerk instellen", wat je eerder zegt te kunnen, zou ik juist bij uitstek ook denken aan "IP adres veranderen" :).

Anyway, thanx in ieder geval... dan heeft het voor mij in ieder geval geen zin om de EB 780 te nemen want bij mij had ik geen issues met apparaten zichtbaa rkrijgen op de TG878v... dus dat instellen van de poorten/applicaties was hier geen enkel probleem.

(terzijde: Eerst had ik wel detectie issues maar dat was omdat ik bij het installeren van de TG787 die had aangesloten zonder dat m'n andere apparaten van de stroom af zijn geweest. Toen ik NAS, C450IP etc. een keer van het netwerk los gekoppeld had en weer terug, werden ze zichtbaar).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009 10:34 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
marcel234 schreef:
Ik heb hier nog een 5 tal experiaboxen liggen, 3 thomson 780wl boxen en 2 maal siemens. Mocht je er 1 willen hebben graag een pm sturen.


Groet marcel.


:) Thanx voor het aanbod, maar als het inderdaad klopt dat je met geen enkele het IP adres en DHCP range kan aanpassen of zelfs DMZ instellen, dan heb ik er niet zo veel aan :). Tenzij op de 780wl of de siemens de default DHCP range vriendelijker staat ingesteld :).

Verder weet ik niet of iTV wat ik ook afneem nog op die siemens zal werken :).

On a side note: Als iemand me kan vertellen dat iTV nog wel kan werken op de siemens en DMZ daarnaast kan werken en het stroomverbruik van dat ding ook nog interessant is, wil ik er wel eentje proberen :).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009 15:50 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
eversteegt schreef:
Verder weet ik niet of iTV wat ik ook afneem nog op die siemens zal werken :).

DHCP range Siemens 192.168.2.xxx en iTV werkt op alle Experia Boxen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 14:49 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
@Marcel234: Had je mijn PB'tje nog gelezen? ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 12:34 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Inmiddels gebeld. Alles uitgelegd, aangegeven wat ik allemaal al geprobeerd had en hoe ver mijn kennis reikt (voor ze met "modemreset oplossingen" aankomen).

1. Poorten open zetten heeft geen effect, online gamen niet mogelijk.
2. Pc en ps3 worden door router niet gedetecteerd.
3. Aanzetten van uPnP resuteerd in wegvallen internetverbinding.

HD gaf in eerste instantie aan dat KPN geen online gaming ondersteunde. Als internet werkt is dit voor hun voldoende.
Aangegeven dat ik als klant verwacht dat zij dit probleem voor mij oplossen, omdat ik niet optimaal gebruik kan maken van de aangeboden diensten.
HD is op zoek gegaan naar mogelijkheid om mij de homson 780 toe te zenden. Na check kon dit niet, bij aanvragen kwam steeds de 787 naar voren, 780 kon niet meer geleverd worden.
Ik gaf aan dat dit telefoongesprek mij nog niets had opgeleverd. Daarom heeft HD er toen een klacht van gemaakt. Ik krijg deze week weer een telefoontje van de "klachten afdeling" van KPN...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 09:29 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Marcel schreef:
eversteegt schreef:
Verder weet ik niet of iTV wat ik ook afneem nog op die siemens zal werken :).

DHCP range Siemens 192.168.2.xxx en iTV werkt op alle Experia Boxen.


Marcel ik heb je een PM gestuurd. Zou je willen reageren? Bedankt! Verder iemand anders nog een ouwe 780WL over?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 17:27 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Yep.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 20:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Monda schreef:
Marcel ik heb je een PM gestuurd. Zou je willen reageren? Bedankt! Verder iemand anders nog een ouwe 780WL over?

Je bedoeld marcel234 neem ik aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009 12:08 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
marcel234 schreef:
Ik heb hier nog een 5 tal experiaboxen liggen, 3 thomson 780wl boxen en 2 maal siemens. Mocht je er 1 willen hebben graag een pm sturen.


Groet marcel.


Ja sorry :) die Marcel bedoel ik!

Ik heb je en pm gestuurd Marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 16:44 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Ik heb via KPN een klacht ingediend. Inmiddels teruggebeld door de klachten afdeling. Ik krijg nu een ST780 toe gestuurd en dien de TG787 te retourneren. Hopelijk is mijn probleem nu opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2009 18:26 
Offline

Geregistreerd: wo 08 apr 2009 08:37
Berichten: 12
Heb je de ST780 al gekregen? En zo ja, zijn de problemen opgelost?

Ik heb zelf namelijk ook een aantal problemen met de TG787. Ik zou ook teruggebeld worden door KPN, maar is niet gebeurt. Heb na 6x heen en weer mailen wel uiteindelijk een ticketnr gekregen, maar moet hun na terugbellen waar ik eigenlijk geen zin in heb (ik moet mobiel bellen waardoor de kosten vrij hoog zijn :( ).

Laat me even weten als je de ST780 hebt gekregen, dan vind ik het wel de moeite waard om naar hun te bellen om ook zo'n ST780 aan te vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling