Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen Thomson TG787v
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009 22:10 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Hai allemaal,

Ik ben sinds een aantal weken klant bij KPN (8mb/s adsl) en heb daar de router TG787v bij geleverd gekregen.

Ik heb nog geen pc aangesloten, enkel mijn ps3 op ethernet poort 1.
Ik heb echter het wel bekende NAT3 probleem en ben op zoek naar een oplossing. Er zijn op internet voldoende oplossingen te vinden, weet ik na een week lang zoeken en proberen, maar tot nu toe zonder succes.

1. Ik heb een statisch ip aangemaakt.
2. Ik heb geprobeerd uPnP in te schakelen, maar blijft NAT3
3. Er wordt over EXPOSED HOST gesproken, deze functie is niet te vinden binnen het menu van deze router, ook DMZ is niet te vinden (dit zou een wat bekendere benaming voor de exposed host optie zijn).

4. Mijn PS3 staat niet in de lijst van applicaties of spellen, dus heb deze zelf toegevoegd.

Nu krijg ik te maken met een vreemd probleem (ik denk bug):
Ik kan de ps3 toevoegen en geef aan dat ik zelf de poorten custom in stel. Voorheen liep ik hier al vast en kreeg de melden na het toevoegen: applicatie of spel niet gevonden. Sinds een reset is het toch gelukt om de ps3 toe te voegen, maar nu krijg ik met het volgende probleem te maken:
Ik kan nu gaan aangeven welke poorten er geforward moeten worden (TCP 80, TCP 443, TCP 5223, UDP 3478, UDP 3479, UDP 3658). Als ik dit doe en druk op toevoegen krijg ik de melding: Vertificatie fout, startpoort dient numeriek te zijn, probeer opnieuw...
Het rare is dat ik na meerdere keren het poort nummer in andere volgorde in te vullen (eerste basispoort, dan startpoort etc.) ik het voor elkaar gekregen heb om poort 80 toe te voegen. Maar bij poort 443 krijg ik constant dezelfde vertificatie fout.

Aangezien er op internet nog bijna niemand in het bezit is van deze router (kpn zei dat ik 1 van de eerste was), kan ik geen oplossing vinden, of vergelijkbare problemen.

Ik hoop dat een pro hier mij verder kan helpen! Ik zelf maak net kennis met zo'n systeem dus nog newb.

Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2009 10:23 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Ik heb geen speedtouch 787, maar nog een 780, ik hoop dat het een beetje er op lijkt.......

Monda schreef:
melding: Vertificatie fout, startpoort dient numeriek te zijn, probeer opnieuw...


Kan het zijn dat je in het veld waar je het poortnummer moet invullen ook de tekst TCP of UDP hebt ingevuld ?
Het protocol, TCP òf UDP òf beide (= Any) geef je op in het uitklaplijstje wat er vlak voor staat.

kijk anders even op
http://www.portforward.com/english/rout ... etwork.htm

of
http://www.portforward.com/english/rout ... tion_3.htm

succes !

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2009 18:55 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Eric schreef:
Ik heb geen speedtouch 787, maar nog een 780, ik hoop dat het een beetje er op lijkt.......

Monda schreef:
melding: Vertificatie fout, startpoort dient numeriek te zijn, probeer opnieuw...


Kan het zijn dat je in het veld waar je het poortnummer moet invullen ook de tekst TCP of UDP hebt ingevuld ?
Het protocol, TCP òf UDP òf beide (= Any) geef je op in het uitklaplijstje wat er vlak voor staat.

kijk anders even op
http://www.portforward.com/english/rout ... etwork.htm

of
http://www.portforward.com/english/rout ... tion_3.htm

succes !


Nee heb het exact zo ingevuld als in de voorbeelden... Blijf de melding krijgen dat de startport numeriek moet zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 00:05 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
het spijt me, maar ik moet afhaken.....
Nu weet ik het ook even niet meer.......

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2009 11:46 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Eric schreef:
het spijt me, maar ik moet afhaken.....
Nu weet ik het ook even niet meer.......


Ah het forwarden van de poorten is nu wel gelukt, maar dit keer via de pc. Alleen krijg ik nog steeds NAT3..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2009 12:00 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Ik heb een overstap gemaakt van surfenenbellen van hetnet naar ipb van kpn. Met dit nieuwe abbo kreeg ik de 787. Over dit modem ben ik niet tevreden. De apparaten in mijn netwerk (2 pc's en NAS) worden in de interface niet zichtbaar. Daardoor kan ik mijn ftp-server en webserver niet aanzetten. Tevens blijft het modem de hele tijd resetten.
Omdat ik nog steeds de 780 van mijn oude abbo heb, heb ik die aangesloten. Dit modem is superstabiel en netwerk e.d. werken perfect. Voorlopig blijft de 787 nog even in de doos op zolder :?
Wie heeft deze problemen met de Thomson 787 nog meer?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2009 17:58 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
bandiet schreef:
Ik heb een overstap gemaakt van surfenenbellen van hetnet naar ipb van kpn. Met dit nieuwe abbo kreeg ik de 787. Over dit modem ben ik niet tevreden. De apparaten in mijn netwerk (2 pc's en NAS) worden in de interface niet zichtbaar. Daardoor kan ik mijn ftp-server en webserver niet aanzetten. Tevens blijft het modem de hele tijd resetten.
Omdat ik nog steeds de 780 van mijn oude abbo heb, heb ik die aangesloten. Dit modem is superstabiel en netwerk e.d. werken perfect. Voorlopig blijft de 787 nog even in de doos op zolder :?
Wie heeft deze problemen met de Thomson 787 nog meer?


Ik zie mijn PC en PS3 ook niet in de interface! Ook niet anls ik de ps3 handmatig toevoeg...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
bandiet schreef:
Ik heb een overstap gemaakt van surfenenbellen van hetnet naar ipb van kpn. Met dit nieuwe abbo kreeg ik de 787. Over dit modem ben ik niet tevreden. De apparaten in mijn netwerk (2 pc's en NAS) worden in de interface niet zichtbaar. Daardoor kan ik mijn ftp-server en webserver niet aanzetten. Tevens blijft het modem de hele tijd resetten.
Omdat ik nog steeds de 780 van mijn oude abbo heb, heb ik die aangesloten. Dit modem is superstabiel en netwerk e.d. werken perfect. Voorlopig blijft de 787 nog even in de doos op zolder :?
Wie heeft deze problemen met de Thomson 787 nog meer?

Zelfde hier, zal een fout in de firmware zijn.
Even wachten op de nieuwe update...(Deze word over 8 weken verwacht!)

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 13:01 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Chris1512 schreef:
bandiet schreef:
Ik heb een overstap gemaakt van surfenenbellen van hetnet naar ipb van kpn. Met dit nieuwe abbo kreeg ik de 787. Over dit modem ben ik niet tevreden. De apparaten in mijn netwerk (2 pc's en NAS) worden in de interface niet zichtbaar. Daardoor kan ik mijn ftp-server en webserver niet aanzetten. Tevens blijft het modem de hele tijd resetten.
Omdat ik nog steeds de 780 van mijn oude abbo heb, heb ik die aangesloten. Dit modem is superstabiel en netwerk e.d. werken perfect. Voorlopig blijft de 787 nog even in de doos op zolder :?
Wie heeft deze problemen met de Thomson 787 nog meer?

Zelfde hier, zal een fout in de firmware zijn.
Even wachten op de nieuwe update...(Deze word over 8 weken verwacht!)


Hm... Dat wordt nog wel een tijdje wachten... Is er iemand hier die deze router icm ps3 heeft net als ik?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2009 10:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Heren van KPN,is dit produkt nu net als in het prille begin van IPB weer op de markt gegooid zonder goed te testen en moeten de klanten nu weer vragen om een firmware/update of vergis ik me (hopelijk) ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 11:55 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 13:04
Berichten: 11
Maarten schreef:
Heren van KPN,is dit produkt nu net als in het prille begin van IPB weer op de markt gegooid zonder goed te testen en moeten de klanten nu weer vragen om een firmware/update of vergis ik me (hopelijk) ?


Het lijkt er inderdaad sterk op... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Maarten schreef:
Heren van KPN,is dit produkt nu net als in het prille begin van IPB weer op de markt gegooid zonder goed te testen en moeten de klanten nu weer vragen om een firmware/update of vergis ik me (hopelijk) ?

Alles wordt uitgebreid getest bij KPN. Er zijn altijd nog wel bepaalde incidenten die voor kunnen komen.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 22:47 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Goed, laat ik me ook maar even melden in dit topic :).

Begin maart is mijn "adsl extra" abonnement van KPN samen met iTV actief geworden en heb ik ook de nieuwe TG787v modem ontvangen, samen met de STB. Los van de vermelding dat de dienst tot nu toe lekker stabiel werkt zal ik over iTV zelf in dit topic verder niks melden.

Maar goed, ook qua de TG787v heb ik over de stabiliteit van de verbinding dus niets te klagen. Wel vind ik dat er belachelijk veel FEC fouten op de lijn zijn en ook de latency van 20 ms. is stukken hoger dan wat ik eerder bij XS4ALL had, maar het werkt.

Waar ik me wel compleet kapot aan erger is de ontzettende beperking die KPN in de TG787v heeft geprogrammeerd voor wat betreft aanpassen van wat netwerk settings. Ik snap wel dat KPN primair een product wil bieden dat iedere consument zelf kan aansluiten en waar hij/zij verder niks voor hoeft in te stellen, maar kom op: Ik kan nog nieteens het IP adres (en dus subnet) van het modem instellen... en ook met de DHCP range die van 192.168.2.1 tot en met 192.168.2.250 loopt kan ik helemaal niks! Ik heb veel meer apparaten die ik het liefst een vast (hard ingesteld) IP wil geven! Bovendien had ik het liefst mijn oude Fritz!box nog als router willen blijven gebruiken vanwege de remote usb en telefonie opties, plus dat de WiFI connectiviteit van dat apparaat veel meer compatible lijkt met mijn N96 en Intel laptop dan de wifi functionaliteit van de TG787v. Een "dmz" of "default server" of "exposed host" (whatever you name it) functie was dus ook wel handig geweest. Ik kan me niet voorstellen dat een normale gebruiker die toch de CD zou gebruiken op die manier in de web interface wat zou gaan verrotzooien.

Nu sluit je dus een hele groep geavanceerde gebruikers uit van ook maar enigszins het naar hun zin inrichten van de rest van hun netwerk! Verder... zou KPN gewoon de ATM configuratie van het iTV gedeelte vrij geven, dan zou ik er zelf nog voor kunnen kiezen om een adsl-modem uit te zoeken wat ook dit gewoon kan routeren. Maar goed, dat laatste is misschien qua support wat veel gevraagd, dat snap ik ;)

Maar de mogelijkheid om IP, DHCP range en DMZ aan te passen meot toch niet zo moeilijk zijn?

@KPN webcare: Is er nog enige kans dat deze instellingen middels een komende firmware update alsnog ontsloten worden? De mogelijkheid om dit te veranderen wordt nota bene in de handleiding van Internet nog wel vermeld! (Appendix B, pagina 61).

Btw, nog een (in deze tijd toch steeds belangrijker wordende) klacht m.b.t. jullie vasthoudendheid aan Thomson is het belachelijk hoge stroomverbruik van de EB. Dat ding verbruikt tussen de 15 en 20 watt continu! Samen met de STB (KPN verwacht dat de consument beiden 24/7 aan laat) die NOOIT (ook niet in de uit stand) onder de 18 watt gebruikt is dat al gauw een spaarlampje of 8 wat je 24 uur zou laten branden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 13:12 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Tja de wat meer ervaren gebruikers hebben al eerder frustratie's kenbaar gemaakt maar tot op heden is KPN daar niet echt gevoelig voor gebleken.Ik begrijp ook dat er gevaren aan kleven maar de huidige inflexibiliteit als het gaat om het aanbrengen van bepaalde wijzigingen is wel erg banaal :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 13:40 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Maarten schreef:
Tja de wat meer ervaren gebruikers hebben al eerder frustratie's kenbaar gemaakt maar tot op heden is KPN daar niet echt gevoelig voor gebleken.Ik begrijp ook dat er gevaren aan kleven maar de huidige inflexibiliteit als het gaat om het aanbrengen van bepaalde wijzigingen is wel erg banaal :?

Waar het vooral om gaat, is dat je met de 787 in vergelijking met de 780 bijna geen netwerk kunt instellen en poorten kun openzetten. Met de 780 gaat dit wel en zelfs gebruiksvriendelijk, vind ik. Om die reden draait bij mij weer de 780.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling