De problemen met dit onding blijven zich maar opstapelen.
Ik probeer nu al maanden een open NAT te krijgen op de xbox360, dit is tot vooralsnog niet gelukt omdat portforwarding gewoon niet werkt op dit modem.
Althans, niet met de 8.2.2.1 firmware. Vragen om de nieuwe firmware schiet je niks mee op, want daar krijg je altijd hetzelfde antwoord op: Dit kunnen/mogen wij niet doen. Ook vragen om een ander modem heeft geen enkel nut want hier krijg je altijd maar op te horen dat ze niet voor de klant kunnen kiezen welk modem ze opsturen.
Ik ben onderhand bijna zo wanhopig om maar telkens een nieuw modem aan te vragen, als ik weer de 787 krijg deze niet eens aan te sluiten en direct weer een nieuwe aan te vragen tot we de 780 binnen hebben (ik heb gelezen dat in dit modem het portforwarden namelijk wel werkt).
Ook het bedrag dat wij maandelijks aan KPN betalen begin ik momenteel een beetje aan te twijfelen. Wij kunnen namelijk minder dan andere klanten die hetzelfde bedrag betalen maar of de nieuwe firmware of de 780 hebben. Dit is in mijn ogen niet helemaal koosjer, klanten andere mogelijkheden geven met hetzelfde abonnement en dus ook dezelfde kosten, dit geeft mij een beetje een grabbelton idee. "Geef je op bij KPN en ontvang per direct een random telefonie en internet abonnement met mogelijkheden die wij u van te voren niet kunnen duidelijkmaken en naderhand niet meer mee kunnen helpen, want zo zijn wij".
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon alleen dat portforwarding aan de praat te krijgen (met degelijke vakmensen in dienst) en zo waarschijnlijk duizenden klanten weer gelukkig te maken met KPN.
Ook zitten wij de afgelopen maanden met het probleem dat wij soms tot wel 10x per week toe het modem moeten resetten omdat de telefonie weer eens is uitgevallen.
Zo zijn wij vaak uitermate slecht bereikbaar en wij moeten het zelf maar door hebben dat dat leuke VOIP lampje niet meer brand op het modem. Na maanden bellen en vele mailwisselingen weigert KPN alsnog dit probleem te verhelpen.
Door rond te speuren op het internet ben ik uiteindelijk op dit forum terechtgekomen in de hoop dat er hier misschien een oplossing bekend is voor beide problemen. Ik heb ook hier al een beetje rondgeneusd en kwam erachter dat soortgelijke topics uiteindelijk maar gesloten werden aangezien de topic creator in dat geval een Thomson 780 had gekregen, echter heeft dit toch nooit het probleem met dit modem opgelost (dus waarom die topics sluiten)? KPN zelf heeft namelijk geen behoefte (zo komt het onderhand op ons over) zijn klanten op een sociale manier te woord te staan en met een oplossing te komen.
Volgens mij zijn deze problemen al maanden al dan niet jaren bij KPN bekend, waarom wordt er dan helemaal niks aan gedaan!?
HELP!
met vriendelijke groet,
Leen van Beele