Randapparatuur op Experiabox

Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt mede gemodereerd door het KPN Webcare team!

Moderators: Moderators, KPN-officials

Re: Randapparatuur op Experiabox

Berichtdoor maxap » di 09 maart 2010 22:53

Ik ben heel erg teleurgesteld dat het overleg waar we op zaten te wachten, toch niet doorging.

Naar mijn idee betekent het voorgaande dat het nog maanden zal duren voordat er een mogelijke oplossing voor onze problemen die we zo duidelijk aangegeven hebben, komt.

Jammer... :cry: Ik geef het op...
maxap

Berichtdoor runter » wo 10 maart 2010 10:30

Ik ben momenteel bezig om contacten te leggen met microsoft, sony en een advocatenkantoor om de mogelijkheden te bekijken om een beter functionerende modem en/of router af te dwingen.

Uit dit topic blijkt overduidelijk dat door modificaties aan kpn zijde bepaalde hardware domweg niet meer naar behoren functioneert. Het kan niet zo zijn dat duizenden klanten hier last van hebben, het probleem bij kpn bekend is en dat er vervolgens niet mee gebeurt.

De komende weken ga ik het volgende ondernemen:

1. Op zoek naar ondersteuning van meerdere partijen, naast microsoft, sony en het advocatenkantoor. Denk hierbij aan fabrikanten van hardware en journalisten;
2. Contact leggen met andere providers die deze problemen niet veroorzaken en de mogelijkheden van een soort kwantumkorting te bespreken om zodoende iedereen met deze specifieke klachten te begeleiden met het overstappen naar deze nieuwe provider, inclsusief de genoemde korting;
3. Uiteraard ook contact leggen met kpn om e.e.a. te bespreken. Ik ga er nog steeds van uit dat ook de kpn het belang inziet van het oplossen van de genoemde problemen.

Samengevat is het dus mijn bedoeling om een blok te vormen om zodoende meer te kunnen bereiken.

Mochten jullie belangstelling hebben, laat het dan even in dit forum weten én stuur me even een pm.

Groet,

Runter
runter

Berichtdoor Hanterp » wo 10 maart 2010 12:04

Het lijkt mij een goed idee, alleen is van grote bedrijven bekend dat ze juridische procedures eindeloos kunnen rekken Ik weet echter niet of KPN dit de moeite waard vinden om dat hierbij te doen. Het zou dan mogelijk niet leiden tot een snelle oplossing van het probleem, iets wat we juist wel willen.
Contact opnemen met Microsoft en Sony zal waarschijnlijk wat meer opleveren omdat die natuurlijk erbij gebaat zijn dat mensen goed op hun console kunnen spelen.
Ook een andere provider contacten lijkt me wel een goed idee.
Contact opnemen met KPN zou in context met jouw voorstellen wel een goed idee zijn, maar dat doen we via webcare van deze site eigenlijk al, dus hoe stel je je dat voor? Wil je de technische afdeling raadplegen of meer de klantenservice?
Hanterp

Berichtdoor Xandorra » wo 10 maart 2010 12:54

Mjah en als je dan belt dan zeggen ze gewoon dat ze geen ondersteuning bieden voor spelconsoles.
Probleem opgelost toch............................................... althans voor KPN.

Nou ik heb een jaar contact die niet zo lang meer duurt....ik weet wel wat IK ga doen.
Xandorra

Berichtdoor runter » wo 10 maart 2010 13:12

Hanterp schreef:Het lijkt mij een goed idee, alleen is van grote bedrijven bekend dat ze juridische procedures eindeloos kunnen rekken Ik weet echter niet of KPN dit de moeite waard vinden om dat hierbij te doen. Het zou dan mogelijk niet leiden tot een snelle oplossing van het probleem, iets wat we juist wel willen.
Contact opnemen met Microsoft en Sony zal waarschijnlijk wat meer opleveren omdat die natuurlijk erbij gebaat zijn dat mensen goed op hun console kunnen spelen.
Ook een andere provider contacten lijkt me wel een goed idee.
Contact opnemen met KPN zou in context met jouw voorstellen wel een goed idee zijn, maar dat doen we via webcare van deze site eigenlijk al, dus hoe stel je je dat voor? Wil je de technische afdeling raadplegen of meer de klantenservice?

Het is niet zonder meer de bedoeling er direct een juridische procedure voor op te starten. Het eerste doel is om er minnelijk met KPN uit te komen. Daarnaast wil ik twee vangnetten gaan opzetten, waarover ik informatie ga inwinnen bij ene jurist:

1. In hoeverre kun je op basis van deze tekortkomingen (welke in feite ook door kpn worden bevesigd) het contract met kpn ontbinden? Is dit een haalbare zaak, dan kun je als klant op basis van die argumenten het contract beeindigen en dat moet ik nog zien wat een kantonrechter hiervan zal zeggen. Dit type procedures zijn absoluut niet lang te rekken door wie dan ook. Door dit als groep goed voor te bereiden, kom je als individu tenminste verder.
2. Er bestaat sinds enige tijd ook een geschillencommissie. Ook hier kunnen we handig gebruik van maken. De uitspraak van deze commissie is zelfs bindend.

Het contact van KPN zal waarschijnlijk groeien. Hoe beter de aanpak, hoe makkelijker het leggen van de juiste contacten zal worden. Webcare verricht hier prima werk, maar dit type contact zie ik toch als heel iets anders.

Binnenkort meer.
runter

Berichtdoor KPNwebcare2 » wo 10 maart 2010 14:08

Hallo,

Even een update:
Heb gehoord dat het probleem opgelost gaat worden in Q2 of Q3.

Om dit bevestigd te krijgen, gaan we nog in overleg met KPN. Hopelijk dan meer uitsluitsel.
Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com

Altijd een werkende mail of internet?
Download onze Mail&Internet Assistent!
http://www.kpn.com/mia

KlantenService 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).
KPNwebcare2
KPN-officials

Berichtdoor Hanterp » wo 10 maart 2010 14:21

Op zich goed nieuws, maar laten we dan hopen op kwartaal 2, want je kan de gamers toch niet nog een half jaar laten wachten.
Hanterp

Berichtdoor Maarten » wo 10 maart 2010 21:12

runter schreef:Ik ben momenteel bezig om contacten te leggen met microsoft, sony en een advocatenkantoor om de mogelijkheden te bekijken om een beter functionerende modem en/of router af te dwingen.

Uit dit topic blijkt overduidelijk dat door modificaties aan kpn zijde bepaalde hardware domweg niet meer naar behoren functioneert. Het kan niet zo zijn dat duizenden klanten hier last van hebben, het probleem bij kpn bekend is en dat er vervolgens niet mee gebeurt.

1. Op zoek naar ondersteuning van meerdere partijen, naast microsoft, sony en het advocatenkantoor. Denk hierbij aan fabrikanten van hardware en journalisten;
2. Contact leggen met andere providers die deze problemen niet veroorzaken en de mogelijkheden van een soort kwantumkorting te bespreken om zodoende iedereen met deze specifieke klachten te begeleiden met het overstappen naar deze nieuwe provider, inclsusief de genoemde korting;
3. Uiteraard ook contact leggen met kpn om e.e.a. te bespreken. Ik ga er nog steeds van uit dat ook de kpn het belang inziet van het oplossen van de genoemde problemen.

Samengevat is het dus mijn bedoeling om een blok te vormen om zodoende meer te kunnen bereiken.

Mochten jullie belangstelling hebben, laat het dan even in dit forum weten én stuur me even een pm.

Groet,

Runter

Er is niks mis met je motieven maar "afdwingen" is misschien niet de juiste methodiek.Realiseer je wel waar je aan gaat beginnen en mocht je dat door willen zetten denk dan ook goed na over de tijd de je beschikbaar hebt en in welke juridische vorm je dit gaat doen zodat jij zelf nooit persoonlijk aansprakelijk wordt.

Een meer eenvoudige oplossing is wellicht dat je obv de huidige wijziging je contract opzegt,een provider kiest zonder beperkende firmware als het om je modemgebruik gaat mbt allerlei toepassingen en met de tijd die je dan nog over hebt iets leukers gaat doen dan in mijn optiek "de windmolens" op te zoeken :wink:
Maarten
Site Admin

Berichtdoor robinw72@kpnmail.nl » wo 10 maart 2010 21:17

maxap schreef:Ik ben heel erg teleurgesteld dat het overleg waar we op zaten te wachten, toch niet doorging.

Naar mijn idee betekent het voorgaande dat het nog maanden zal duren voordat er een mogelijke oplossing voor onze problemen die we zo duidelijk aangegeven hebben, komt.

Jammer... :cry: Ik geef het op...

ik ben het helemaal eens het is nu wel genoeg dat wachten en beloftes . :x
robinw72@kpnmail.nl

Berichtdoor runter » wo 10 maart 2010 21:29

Er is niks mis met je motieven maar "afdwingen" is misschien niet de juiste methodiek.Realiseer je wel waar je aan gaat beginnen en mocht je dat door willen zetten denk dan ook goed na over de tijd de je beschikbaar hebt en in welke juridische vorm je dit gaat doen zodat jij zelf nooit persoonlijk aansprakelijk wordt.

Dank je voor je opmerking. Dit heb ik me gelukkig gerealiseerd.

Een meer eenvoudige oplossing is wellicht dat je obv de huidige wijziging je contract opzegt,een provider kiest zonder beperkende firmware als het om je modemgebruik gaat mbt allerlei toepassingen en met de tijd die je dan nog over hebt iets leukers gaat doen dan in mijn optiek "de windmolens" op te zoeken :wink:

Absoluut en deze suggestie heb ik een mede forumlid ook al aan de hand gedaan. De reactie van dit lid is voor mij echter de trigger geweest om dit initiatief te starten (hoe pril ook). Deze gebruiker durfde het uiteindelijk toch niet aan de overstap te maken. Ik denk dat hem hier de crux zit, en daarom ook mijn initiatief. Als ik me vantevoren neerleg bij een kpn als windmolen, blijft het altijd gaan zoals het nu gaat: hopen op beweging en af en toe een hoopgevend berichtje van "webcare".
runter

Berichtdoor onnoj » wo 10 maart 2010 21:32

Zou me ook niet verbazen als Tros Radar e.d. geïnteresseerd zouden zijn in dit 'probleem'. KPN beloofd immers iets wat ze niet kunnen leveren (het onbezorgd gamen verhaal). Daarnaast zorgt KPN ervoor dat de klant zijn eigen apparatuur niet kan plaatsten ipv de geleverde KPN apparatuur, iets dat volgens mij ook niet helemaal netjes is. Stel je voor dat KPN ook nog eens zou bepalen dat je alleen maar een TV van KPN zou kunnen gebruiken, eentje die helaas alleen in zwart-wit beeld laat zien ;).

Het laatste wat KPN nodig heeft is negatieve berichtgeving van alle consumentenbond en programma's.
En geloof me, ze doen niet erg hun best. Zit zelf nu al 4 dagen zonder internet/TV/Telefoon...
onnoj

Berichtdoor marcel234 » wo 10 maart 2010 22:11

onnoj schreef: Zit zelf nu al 4 dagen zonder internet/TV/Telefoon...

Heb je al contact gehad met Webcare die hier actief is? die kunnen nalopen wat er aan de hand is dat je niet kunt bellen/tv kijken/internetten. Mocht je meer willen weten hoor ik dat graag da leg ik je uit hoe je met Webcare in contact kunt komen.

Even practiche tips: heeft u de experia al keer gehard reset? dit kan doormiddels en paperclip op de achterkant van de experiabox deze 20 sec erin gedrukt te houden. daarna word de fw versie weer opnieuw geladen. In veel voorkomende problemen levert dit de oplossing.

Groet Marcel234
Moderator
marcel234
Moderator

Berichtdoor eversteegt » wo 10 maart 2010 22:29

@Maarten:

Ik vind het wel jammer dat je steeds maar weer het idee aanhaalt van "Overstappen op een andere provider die meer vrijheid biedt qua modems". Dat is echt zo'n enorme dooddoener!!!

Zeker omdat het technisch 100% mogelijk is om (zeker met een krachtig apparaat als de Speedtouch, waar de EB op gebaseerd is) een modem met vrijheden aan te bieden zonder dat je aan IPTV en Bellen komt. Op z'n minst het uitschakelen van de ingebouwde DHCP-server of het aanbieden van een DMZ / Internet-vlan bridging optie zou in 1 klap een hele bult klanten blijer maken.
Het is slechts een kleine investering op firmware ontwikkel gebied (en het QA proces om bij nieuwe releases die paar nieuwe dingen ook te testen) en kost zero extra support, als je klanten gewoon duidelijk maakt dat op die 'geavanceerde' opties geen support geleverd kan worden en ze in geval van problemen de paperclip-reset methode moeten toepassen.
Ook gewoon simpelweg het vrijgeven van de PVC's (in het geval van glasvezel: VLAN's) en logins van de div. diensten kan met de uitdrukkelijke mededeling dat hier geen support op zit, anders dan het weer aansluiten van de Experiabox.

Je opmerking om een andere provider uit te zoeken is ook een erg gemene, want zie hier een overzichtje van providers waar ik bv. op glasvezel de keus uit heb (als ik ook IPTV wil hebben en de kabel geen optie is):

* KPN
* Tweak
* Plinq

En raad eens: die laatste 2 zijn stiekem OOK kpn. Met precies dezelfde router (maar dan zonder het Experiabox merknaampje). Lekkere keuzevrijheid is dat.... De enige provider die echt weet wat de betekenis van " ultieme vrijheid" bieden op de glasvezel is XMS, en gek genoeg zit die in mijn stad "jailed" in een klein gebiedje van enkele wijken....

Natuurlijk is het mijn eigen keus om geen UPC of schotel te willen (zodat ik voor internet helemaal vrij ben om te kiezen) maar dan nog: Met allerlei KPN-resellers die "concurrentie" genoemd willen worden, wordt de spoeling wel erg dun....

Gelukkig is de webcare hier wel bereid dingen voor me te proberen... Zij lijken dan ook de enige binnen KPN die de 'problemen' van de klanten zien...
eversteegt

Berichtdoor eversteegt » wo 10 maart 2010 23:37

Trouwens, om ook even de nogal 'agressieve' aanpak van runter te pareren en ter verdediging van KPN:

Ook mij lijkt een juridische procedure nogal bruut. "Het recht om eigen apparatuur te plaatsen" staat ook bij mij hoog in het vaandel, maar als IT'er die de commerciele/organisatorische kant van het vak ook steeds tegen komt snap ik ook dat je hier niet te lichtzinnig over kan doen. Ik snap dus prima dat KPN de telefoniedienst en de IPTV dienst wil afschermen, bijvoorbeeld. Dit is gewoon KPN's recht en richting klanten ook hun plicht. Ook kan niemand KPN verplichten om het anders te doen dan wat ze nu doen.

Echter, vind ik dan wel dat dit duidelijk op de website moet komen te staan. Dus naast het geijkte marketing praatje ook een notie van wat je van een toestel als de EB kan verwachten (en vooral wat je er NIET van kan verwachten). En het zou gewoon van inzicht en klantgerichtheid getuigen als OOK voor de meer geavanceerde gebruikers alsnog de door mij en zoveel anderen beschreven oplossing geboden wordt.
eversteegt

Berichtdoor maxap » do 11 maart 2010 01:06

runter schreef:Ik ben momenteel bezig om contacten te leggen met microsoft, sony en een advocatenkantoor om de mogelijkheden te bekijken om een beter functionerende modem en/of router af te dwingen.

Groet,

Runter

Hier doe ik ook zeker aan mee!

Wat me bijzonder interessant lijkt, is het inschakelen van Tros Radar hoewel ik niet echt weet hoe het gedaan dient te worden. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de problemen die wij met KPN hebben, openbaar gemaakt zullen worden en dat lijkt me een goed begin.

Zelf ben ik rechtenstudent (net afgestudeerd eigenlijk) en ben dus in staat om een en ander uit te zoeken. Ik geloof dat we hier samen uit kunnen komen: de manier waarop KPN zaken doet, is niet meer te dulden.
maxap

VorigeVolgende

Keer terug naar Helpdesk