Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 20:05 
Offline

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 11:13
Berichten: 28
Beste geintresseerde,

Uit betrouwbare bronnen heb ik kunnen vernemen dat de releasedatum van de nieuwe Experia Box op 10 oktober staat gepland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 21:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
MR. IPB schreef:
Beste geintresseerde,

Uit betrouwbare bronnen heb ik kunnen vernemen dat de releasedatum van de nieuwe Experia Box op 10 oktober staat gepland
Wel verwarrend dat ze beide de Experiabox noemen. Waarom niet gewoon de SpeedTouch 780(i)WL? Bestaande klanten blijven overigens wel, als er geen serieuze klachten zijn, de Siemens SX552 houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 03:57 
Offline

Geregistreerd: wo 20 sep 2006 22:34
Berichten: 18
ik hoorde een via een meewerkende service desk medewerker zelfs dat de EB waarschijnlijk gebruik gaat maken van de zelfde firmware als de thomson, in hoeverre dit betrouwbaar is blijft natuurlijk een gok en hopelijk zal dit geen storingen met zich mee brengen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 06:57 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
IPB-Master schreef:
ik hoorde een via een meewerkende service desk medewerker zelfs dat de EB waarschijnlijk gebruik gaat maken van de zelfde firmware als de thomson, in hoeverre dit betrouwbaar is blijft natuurlijk een gok en hopelijk zal dit geen storingen met zich mee brengen
Firmware is op maat gemaakte software voor een bepaald type(merk) modem. De Siemens modem is totaal anders dan de SpeedTouch. De SpeedTouch werkt met andere software applicaties en als het goed werkt zullen ze de Siemens daarop aanpassen. Maar ik denk eerder dat als de SpeedTouch goed werkt de Siemens langzaam aan verdwijnt. Denk maar aan bv. Mine-TV, werkt momenteel met SpeedTouch en niet met de Siemens EB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 08:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Betekent dit dat er resultaten zijn uit de "testmarkt" ? En indien ja is dat dan positief ? Verder onderschrijf ik het verhaal van Marcel aangaande de verschillen die er zijn tussen Speedtouch en Siemens.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 12:45 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Marcel schreef:
Maar ik denk eerder dat als de SpeedTouch goed werkt de Siemens langzaam aan verdwijnt. Denk maar aan bv. Mine-TV, werkt momenteel met SpeedTouch en niet met de Siemens EB.


en dus alle ipb-gebruikers uiteindelijk toch allemaal een speedtouch modem zal krijgen?
zou uit supportoverwegingen niet onverstandig zijn.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 14:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 sep 2006 09:05
Berichten: 25
Jaaah, de Speedtouch :)

Deze is qua gebruik zo veel verbeterd.
Een simpel voorbeeld is de aansluiting. Nu moet ik nog (bv.) zeggen "het gaatje waar ADSL boven staat", bij de speedtouch hebben ze allemaal een eigen kleur.

Daarnaast kan de nieuwe speedtouch veel beter overweg met P2P software, omdat de achterhaalde 8-bit tabel niet gebruikt wordt. Hierdoor heeft de modem niet een maximum van 256 connecties per keer, maar 1024.

Ik kijk er naar uit :)

_________________
KPN MPHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 14:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Neem aan dat het de 716 is en niet de 780 ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 14:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 sep 2006 09:05
Berichten: 25
Maarten schreef:
Neem aan dat het de 716 is en niet de 780 ?

Dat is een goeie vraag, dat weet ik zo niet uit mn hoofd. Wat ik wel weet is dat de std. modem niet meer draadloos is.
Volgensmij was de 716, de i versie. Dus 716i. En de 780 de std. bedrade versie. Ik zal morgen wel ff checken.

_________________
KPN MPHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 18:15 
Offline

Geregistreerd: wo 06 sep 2006 17:21
Berichten: 39
st 716 (i) i staat voor isdn, je hebt een st716 modem voor analoog en een voor isdn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 18:55 
Offline

Geregistreerd: ma 14 aug 2006 23:45
Berichten: 2
Woonplaats: Gorinchem
kunnen die speedtouch routers dan ook via de TSM gemanaged worden? of gaat KPN de CPE apparatuur weer onder de eigen verantwoordelijkheid laten vallen? ik hoop het laatste maar dat zal wel niet

_________________
Martijn Kool


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 21:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Martijn Kool schreef:
kunnen die speedtouch routers dan ook via de TSM gemanaged worden? of gaat KPN de CPE apparatuur weer onder de eigen verantwoordelijkheid laten vallen? ik hoop het laatste maar dat zal wel niet

Goede vraag voor onze leden die bij de KPN MPHD(MultiPlay HelpDesk(consumenten)) of de MPSD(MultiPlay ServiceDesk(monteurs)) werken. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:28 
Offline

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 11:13
Berichten: 28
Marcel schreef:
Goede vraag voor onze leden die bij de KPN MPHD(MultiPlay HelpDesk(consumenten)) of de MPSD(MultiPlay ServiceDesk(monteurs)) werken.


even voor de goede orde:
MPHD is gewoon de 1ste lijn, hier komen alle belletjes binnen.(veredelde receptionist)
MPSD is niet voor monteurs maar is de 2de lijn die technish beter zijn onderbouwd. monteurs hebben wel een direct nummer ter beschikking, maar is dus niet voor monteurs maar ook voor klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:30 
Offline

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 11:13
Berichten: 28
Martijn Kool schreef:
kunnen die speedtouch routers dan ook via de TSM gemanaged worden? of gaat KPN de CPE apparatuur weer onder de eigen verantwoordelijkheid laten vallen? ik hoop het laatste maar dat zal wel niet


De Thomson wordt ook via TSM beheerd (gelukkig).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:37 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
MR. IPB schreef:
even voor de goede orde:
MPHD is gewoon de 1ste lijn, hier komen alle belletjes binnen.(veredelde receptionist)


Maar oh zo belangerijk,want dit is het eerste contact met de klant.Soms vraag ik me af waarom deze mensen bijv helemaal niks weten van Speedtouch modems resp de testen die er gedaan worden.Lijkt me niet fijn werken jou wel ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling