Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 17:59 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:39
Berichten: 4
Heb sinds twee dagen in mijn winkel internet plus bellen en dus een nieuwe EB. Op de oude EB (allebei de zwarte SpeedTouch 780) had ik 10 draadloze IP-camera's feilloos draaien, zowel lokaal als via internet. Van de camera's zijn er 9 van het, oudere, type Sitecom LN-401 en één van het type Robocam 8 van Marmitek. Via game-sharing kon ik alle camera's dus ook via internet bekijken. Omdat de camera's al wat ouder zijn kan ik alleen met WEP beveiliging werken. Alleen de Marmitek ondersteunt WPA. Ik heb nu de nieuwe EB zodanig geconfigureerd dat de camera's werken. Alleen herkent WLAN in de web-interface van de SpeedTouch de camera's niet. Vroeger stonden de camera's keurig onder elkaar in het WLAN gedeelte en kon ik ze van daaruit dus ook configureren (lees: game toewijzen en zo port-forwarden). Deze EB vindt alléén de Marmitek camera én eventuele andere draadloze apparaten zoals bijv. m'n laptop. De Sitecom camera's "ziet" ie dus niet in z'n web-based interface. Let wel, de camera's DOEN het dus wél want ik kan ze dus wél zien als ik browse naar het IP adres van de cam of wanneer ik ze bekijk middels de bij de camera's geleverde interface. Dus de EB geeft de beelden lokaal wél door maar ziet ze niet in de interface.
Weet iemand hoe dat kan? De monteur van KPN had geen idee en verwees me naar dit forum.
Alvast bedankt.


Laatst bijgewerkt door pderks op vr 10 jul 2009 13:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 20:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Volgens jouw verhaal heb je nu een TG787 en niet de ST780. Je hebt dan het onderwerp in de verkeerde rubriek gezet.

Op dit moment is apparaat herkenning niet mogelijk met de TG787. Binnenkort komt er nieuwe software uit en dan kan het wel. Dit probleem is al behandeld in de TG787 rubriek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 12:57 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:39
Berichten: 4
Heb voor de zekerheid even gechecked...maar 't is toch écht 'n "Thomson 780i WL"...dát staat op 't apparaat...kan er niks anders van maken...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 20:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Ik heb er bij de ST780(i) nooit opgelet hoeveel WLAN apparaten er in de web-interface te zien zijn. Wellicht kan iemand op het forum met drie of meer WLAN apparaten aangeven of ze allemaal in de web-interface te zien zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 22:45 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
ik heb maximaal 7 apparaten via wireless verbonden, en bedraad 5 stuks.
Deze zijn allemaal zichtbaar in het "thuisnetwerk", ook als ze allemaal tegelijk verbonden zijn.

Het zijn wel allemaal verschillende apparaten:
Wireless : Nintendo Wii / HP All-in-one Printer / 2x Nintendo DS / 2x laptop (winXP) en een PDA
Bedraad : 3x PC (WinXP) / 1x Laptop (Win98) en een Jetdirect Printerserver.

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 22:56 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:39
Berichten: 4
...dus niemand die mij kan helpen...? :(

Hoe kan het nou toch dat de EB de cams wél "doorgeeft" maar ze niet in het Wlan-gedeelte van de browser-interface zichtbaar maakt...op die manier kan ik in de EB aan de cams geen poort toewijzen en kan ik ze dus niet remote bekijken, alleen lokaal :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 09:05 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
hebben ze een vast IP-adres of dynamisch (via DHCP)
Je zou ze eens een vast adres kunnen geven en kijken of je dan wel een port-mapping kan doen.......

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 17:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Eric schreef:
hebben ze een vast IP-adres of dynamisch (via DHCP)
Je zou ze eens een vast adres kunnen geven en kijken of je dan wel een port-mapping kan doen.......

Dat zou een idee zijn als ze niet zouden werken.
Het zou best kunnen dat de firmware die op dit moment in de box staat de oudere types gewoon niet herkent. Dit zou de meest logische verklaring zijn. Maar waar ik nieuwsgierig naar ben, waarom is het belangrijk dat ze herkent worden? Want ze werken toch wel? Don't fix what isn't broken :O
EDIT: niet gezien over het remote bekijken. Excuses. Hebben de camera's geen specifiek software pakket meegeleverd waar je eventueel poorten in kunt stellen?

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 18:16 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
DonRozeboom schreef:
Eric schreef:
hebben ze een vast IP-adres of dynamisch (via DHCP)
Je zou ze eens een vast adres kunnen geven en kijken of je dan wel een port-mapping kan doen.......

Dat zou een idee zijn als ze niet zouden werken.


Toch lijkt me dit de moeite van het proberen waard.
Nooit geschoten is altijd mis.....

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2009 11:28 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:39
Berichten: 4
Vast, dynamisch...maakt allemaal niks uit...ze worden gewoon niet in het rijtje onder "wireless" geplaatst. Ik ga eens proberen of ik ze bekabeld wél kan port-forwarden en of ze die instelling dan ook wireless "vasthouden". Moet ze daarvoor wél alle 9 één voor één demonteren :evil:
Het verhaal over de nieuwere firmware maakt op mij totnutoe nog de meest plausibele indruk. Daar zal weinig aan te doen zijn lijkt me.
Oh...en nog sorry dat ik zo laat reageer...heb nog vakantie :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling