Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2009 12:59 
Offline

Geregistreerd: do 16 apr 2009 21:28
Berichten: 5
hallo,

ik heb sinds een paar weken(eindelijk na zeer veel gezeur en hoge belkosten) mijn kpn pakket binnen, internet+bellen extra en interactieve tv.

nu haalde ik bij lange na niet de snelheid die ik zou moeten halen en daar is een monteur voor langs geweest en dit is opgelost, maar hij vertelde me wel dat ik eigenlijk een verkeerd modem had gekregen, de speedtouch experia box 780, maargoed alles werkte eindelijk en ik was dus allang tevreden.

nu loop ik alleen tegen 1 probleem aan, ik kan internetten met mijn playstation 3 en met mijn laptop, maar elkaar vinden in het netwerk kunnen ze niet... ik heb hiervoor naar kpn gemaild en die zeggen dat het niet onder hun service valt, maar dat ik wel de helpdesk moet bellen :S.. ik heb dit nog niet gedaan, omdat ik tot nu toe alleen maar zeer zeer slechte service over de telefoon gehad heb en dit meer als zat ben!

mijn vader heeft ook adsl van kpn en die heeft een grijze siemens router gekregen en hierbij werkte alles zonder problemen.

ik heb op de experiabox upnp aangezet en hierbij is het beveilingstype op de ps3 van nat3 naar nat2 gegaan, maar de laptopn vinden doet hij nog steeds niet en ik zou het erg fijn vinden als dit werkt.

heeft er iemand een idee om dit te verhelpen?

groeten martijn

ps ik weet dat er al een soort topic van is een tijd terug maar die loopt dood.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 09:53 
Offline

Geregistreerd: do 16 apr 2009 21:28
Berichten: 5
niemand?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 12:27 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Probeer het eens met die PS3 mediaserver. Stukje freeware.
Op mijn computer krijg ik de PS3 ook niet te zien (vista), maar met die PS3 mediaserver krijg ik wel alles wat op de computer staat op de PS3 te zien.
Voldoende codec's aan boord in deze server om via de PS3 alles in HD kwaliteit op de TV te toveren.
Ook is het mogelijk om bestanden vanaf de computer naar de PS3 te verplaatsen, andersom echter niet want mijn computer "ziet" de PS3 dus niet.
In een van de andere topic's over de PS3 staat een link naar de site van de mediaserver.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 13:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo Martijn,

Helaas ondersteund de helpdesk niet uw problemen met randapparatuur op een experiabox.

Ik heb zelf ook een PS3 en gebruik dan dit: PS3 Media Server.

Dit kan je zelf ook "googlen" en dan kan je het programma downloaden.

of

(Zie antwoord van "vankooten").

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 17:22 
Offline

Geregistreerd: do 16 apr 2009 21:28
Berichten: 5
bedankt voor de reacties, ik heb media server gedownload, hiermee werkte ik ook bij mijn ouders thuis, maar hier werkt het niet! ik heb tversity geprobeerd enz maar niks werkt.

ik heb vandaag de helpdesk gebeld en die gaven als antwoord dat ik de helpdesk van sony maar moest bellen en die gaven me een 0900 nummer, maar dat was voor sony/ericson, dus telefoon. ik denk ook niet dat ik bij de sony helpdesk veel wijzer wordt.

ik baal er echt ontzettend van, het is een zeer makkelijke functie, maar dan moet het wel werken.

gr martijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 00:48 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
UPNP moet ingeschakeld zijn, zowel op de PS3 als op de computer als in de EB.
JAVA moet geinstalleerd zijn.
Staat de firewall goed voor doorgave??
http://ps3mediaserver.blogspot.com/
We hebben het toch over dezelfde mediaserver hé??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2009 12:48 
Offline

Geregistreerd: do 16 apr 2009 21:28
Berichten: 5
hallo,

dit alles staat goed! ik heb idd die mediaserver erop staan, maar niets werkt.. ik snap er niets van.

gr martijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2009 13:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo Martijn.

Heb je het programma wel juist ingesteld?

Heb je ook de lokatie aangegeven in PS3MServer waar je je bestanden vandaan wilt halen?

Bijvoorbeeld C:\documents...etc.

Ik heb namelijk geen problemen. Ook niet met codec's E.D.

Enigste wat ik moest doen was het instellen van de bestanden/ mappen / directory die ik wou delen in het PS3MServer Netwerk.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 05:31 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Even voor de duidelijkheid; Je zet de PS3 aan, vervolgens start je de mediaserver.
Er verschijnt dan een grote stekker in beeld met de tekst "zoeken naar playstation 3". (of zoiets).
Na enkele seconden (bij mij in ieder geval) komt de afbeelding van een PS3 in beeld met de tekst "playstation gevonden".
In de PS3 staat bij zowel foto als geluid als film een wit vlak met daarin een groene driehoek.
Jij hebt alles draadloos????
Kan het zijn dat jouw laptop en de PS3 rechtstreeks contact met elkaar willen maken en niet via de router???
Wat gebeurd er als jij je laptop eens bedraadt aansluit op de EB 780 ???
Het is zomaar een slag in de ruimte hoor, want eigenlijk weet ik het ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 12:43 
Offline

Geregistreerd: do 16 apr 2009 21:28
Berichten: 5
zo ik ben er eindelijk uit. ik heb alles geprobeerd, bedraad, draadloos etc niets werkte. uiteindelijk ben ik gaan denken wat ik anders heb dan ik thuis had.

ik heb toen ik verhuisd ben de pc opnieuw geinstalleerd en heb ipv van avg antivirus, eset security erop gezet. ik heb dit programma geopend en hierin stond media delen uitgeschakeld, dit heb ik aangezet, maar het werkte nog steeds niet. toen heb ik eset verwijderd en avg er weer opgezet. nu werkt alles perfect! pc vind de ps3 en andersom!

met andere woorden eset hield alles tegen waardoor de ps3 de pc niet kon vinden en andersom!

gr martijn

ps thnx voor de reacties


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 12:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

Goed om te horen dat het probleem is opgelost en ook dat het probleem zich dus in de Firewall/ Antivirus afspeelde.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 14:11 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
en kan dus op slot.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling