Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 22:34 
Offline

Geregistreerd: wo 14 jan 2009 20:56
Berichten: 2
Ik had al op dit forum gelezen dat het openen van firewall poorten op de speedtouch een heel karwei kon zijn. Ik had dat ook met een ftpserever die onmogelijk van buitenaf was te beanderen. Ondanks het open zetten van poort 21 op de speedtouch gebeurde er niets en gaven van allerlei poort check websites aan dat de speedtouch hermetisch gesloten was. Ik was al zover dat kpn me een andere router wilde sturen.

Toen heb ik iets gedaan wat eigenlijk niet logisch is maar wel werkte:

Ik heb het ip adres van de ftpserver ( onderdeel van mijn QNAP NAS) dynamisch laten toewijzen ipv een vast ip adres te gebruiken. Toen stond ineens poort 21 wel open en gaven de port checkers ook aan dat de firewall open stond.

Nogmaals ik snap er niets van dat dit de oplossing was. Ben wel benieuwd of dit ook bij anderen werkt.

groet,

Midas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2009 07:38 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
had je op je "FTP-PC" bij je IP-adres instellingen dan wel de gateway goed ingesteld ?
Als die niet goed staat werkt het ook niet, en nu je via DHCP de settings krijgt wordt je gateway ook automatisch ingesteld..........

Bij mij werkt het namelijk wel, ook met een speedtouch, en ook met alleen poort 21 open naar een statisch IP binnen mijn netwerk.

groeten,
Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2009 22:14 
Offline

Geregistreerd: wo 14 jan 2009 20:56
Berichten: 2
Beset erik,

zag inderdaad dat er een foutje in het gateway adres stond. De poort staat nu ook met een fixed ip adres open. Blijf het toch raar vinden dat portscanners alleen open aangeven als bij de achterliggende ftpserver het gateway adres goed staat.

groet,

Midas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 07:54 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
dat is helemaal niet raar.

Je FTP-server krijgt een data-pakketje toegestuurd vanaf het internet, deze reageert daar vervolgens op met een eigen,
nieuw data-pakketje, maar moet wel weten via welk IP-adres hij dat pakketje terug naar het internet moet sturen.

En dat is dus het IP-adres van je gateway........

Volgens mij heb ik zo goed uitgelegd wat de gateway doet, als iemand aanvullingen of correctie's heeft zijn die natuurlijk welkom !

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 jan 2009 16:43 
Offline

Geregistreerd: zo 17 dec 2006 14:56
Berichten: 27
Woonplaats: Schiedam
Als je het hele verhaal over TCP/IP verkeer een op een leuke manier uitgelegd wilt zien bekijk dan dit filmpje

http://www.warriorsofthe.net/movie.html

Leuke animatie over hoe TCP/IP werkt (er zijn verschillende talen waaronder een NL versie)

ET


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 14:47 
Offline

Geregistreerd: do 23 dec 2010 11:05
Berichten: 5
Ik reageer op dit bericht omdat ik via andere comments op internet niet vrolijk wordt als het gaat om het vrijmaken van poorten van de thomson 780. Ikzelf zou graag een NAS aan sluiten op mijn netwerk en wel een die ik ook van buitenaf kan benaderen. Ikzelf zat te denken aan de NETGEAR RND 2110 Nas Duo. Maar een paradigit medewerker gaf aan dat het wel heel veel kennis vraagt om dit via de experiabox van KPN, die daarvoor de thomson 780 gebruikt, toegankelijk te maken, met andere woorden: poorten open zetten. Ik ben een reletieve leek op dat vlak, dus daarom ben ik er nbiet aan begonnen. Is het werkelijk zo moeilijk? Beschikt iemand over een goede handleiding die mij hierbij kan helpen? Ben niet geheel digibeet, maar heb wel advies nodig. Is het iemand al gelukt een NAS aan te sluiten op de 780 die werkt en ook via internet te banederen is? Graag jullie adviezen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling