Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 22:25 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Na een defekte Siemens heb ik vorige week een speedtouch gekregen.

Ondanks de vele negatieve ervaringen hier op het forum wil ik jullie deelgenoot maken van
mijn ervaringen die eigenlijk niet eens zo negatief zijn, sterker nog, ik ben best wel blij
met de speedtouch, want ik ben van een probleem af wat ik met de Siemens niet goed kreeg !

De DNS-server in de speedtouch werkt beter dan die van de Siemens, de interne IP-adressen worden namelijk wel
goed omgezet naar Host-namen. Bijkomend voordeel is daardoor dat de PC's in mijn locale netwerk direct zichtbaar zijn in
"mijn netwerkomgeving" en ook netwerkpaden met hostnamen i.p.v. IP-adressen zijn ook direkt beschikbaar.
Dat duurde eerst met de Siemens altijd een hele poos of het werkte zelfs vaak helemaal niet.

Portmappings gaan wat lastiger, maar ik heb het voorelkaar, het is eigenlijk niet eens zó moeilijk.......

Jammer is wel dat je:
- De interne IP-adressen niet zelf kan instellen, je moet maar accepteren wat de speedtouch je geeft.
- De USB-poort is onbruikbaar, je kan er geen randapparatuur op aansluiten.
- de netvoeding is 18 Volt i.p.v. 12 Volt bij de Siemens. Dat betekent dat ik een backupvoeding niet meer uit mijn Inbraakalarm-
installatie kan halen en nu dus moet werken met een UPS. (op die manier blijft de telefoon werken bij spanningsuitval)
- Internet toegang is niet in te stellen via een tijdslot per IP-adres. (handig voor de kinderen, na 19:00u geen internet meer)

Kortom, ik ben tevreden !

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 11:07 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Bedankt voor je positieve feedback.
Natuurlijk gaan er veel dingen goed of worden opgelost en zie je op het forum mensen die vast lopen.

Maar toch is je verhaal wellicht een opsteker voor andere forumbezoekers !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 15:46 
Offline

Geregistreerd: do 05 feb 2009 12:05
Berichten: 6
Ik heb modem wissel van Siemens > Thomson en weer terug gedaan.

Vreemde zaken met de Siemens (zowel voice als thuisnetwerk) waar de helpdesk geen raad mee wist (dat is standaard) leverde me toezending van een Thomson op.

Na installatie bleek de Wifi zo slecht te zijn dat af en aan (dat is juist zo vervelend) de verbindingen stierven. Ook had ik bij de Thomson ineens de melding "alleen local access" dus viel dan niet wifi maar internet weg, plus nog meer toestanden. De Thomson admin interface bleef mij een melding geven dat de Internet test mislukt was met een rood kruis (een of andere wazige gateway werkte niet mee). De helpdesk bleef roepen dat alles normaal was, huh?

Dus weer terug naar de Siemens,Wifi (5 PCs door het hele huis) en internet lijken eindelijk ok. Afwachten

Ik wil maar zeggen, is dit nou een stabiel product?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 20:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
lambertusjan schreef:
De Thomson admin interface bleef mij een melding geven dat de Internet test mislukt was met een rood kruis (een of andere wazige gateway werkte niet mee)
Internet en bellen werkt toch? Dat rode kruis probleem bestaat al sinds de eerste Thomson modems en is al op de meeste forums behandeld. De modem voert namelijk een pingtest uit naar een bepaald IP-adres dat niet reageert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 03:45 
Offline

Geregistreerd: do 05 feb 2009 12:05
Berichten: 6
Hi Marcel,
als de helpdesk me dat had uitgelegd dan had ik er minder een probleem mee gehad. Zij wisten het blijkbaar ook niet terwijl bij mij op dat moment van allerlei zaken NIET werkten, dus staat bij mij een rood kruis voor een probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling