Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 13:15 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Het lijkt mij ook dat de klant nog een mogelijkheid zou moeten hebben om wel of niet een firmware-upgrade te doen.
"if it ain't broken, don't fix it" is een veel gehoorde uitdrukking bij firma's die veel firmware upgrade's op de markt brengen (zoals BIOS upgrade's voor moederborden)
Vaak raak je van de regen in de drup als je steeds maar weer het nieuwste van het nieuwste of de laatste versie wilt hebben.
Soms worden er ook enorme blunders gemaakt bij upgrade's (zie de laatste upgrade bij AVG, het antivirusprogramma) waardoor het gehele besturingsprogramma, windows, op z'n gat ligt en alleen nog maar op te starten is met de installatie-cd.
Máár........................het lijkt erop dat deze firmware-update de Thomson 'n stuk stabieler heeft gemaakt.
Ik ben dan wel eea kwijtgeraakt, maar de EB is nu al twee weken onafgebroken online (bij mij inmiddels een record).
Ik vind het alleen jammer dat niemand wil of kan of mág vertellen wat er veranderd is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 14:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Of laatst bij UPC, een update voor HDTV mediabox, vele gebruikers zaten met een zwart scherm
Dit omdat UPC het HDCP protocol moest activeren..... :shock:
Sommige mensen hadden wel baat bij deze update maar heel veel anderen niet!
Gelukkig is het later wel weer goed gezet meen ik maar ik heb mijn HD-TV plannen voorlopig in de ijskast gezet.

Kortom, wees voorzichtig met het updaten van firmwares.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 17:37 
Offline

Geregistreerd: za 11 nov 2006 15:49
Berichten: 7
Dit bericht kreeg ik van KPN naar aanleiding van mijn vraag.

Naar aanleiding van uw vraag over KPN Experia Box kunnen wij u als volgt informeren:

De KPN Experia Box haalt elke avond de nieuwste softwareversie op van de server. Dit gaat volledig automatisch en is door ons niet handmatig terug te draaien. De functie voor het bekijken van uw oproep logboek is door technische redenen verdwenen uit de software van de KPN Experia Box.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 21:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 sep 2007 21:12
Berichten: 74
Woonplaats: Amsterdam
Dt verhaal van 'automatisch' ophalen ken ik. Dat is mij ook verteld. Omdat echter de modems (want dat zijn het gewoon) door KPN zijn aangepast wordt natuurlijk nooit de upgrade zomaar bij Thomson of Siemens opgehaald. Maar van af een andere, aangemerkte, plek.

Oplossing eenvoudig: Zet de upgrade daar pas neer als je de werking kent.

_________________
Denk je ff over te stappen van ADSL en Telefonie (een sneltrein)
Kom je in een IPB omgeving waar bij de minste tegenwind (bellen) je beter naar de kroeg kunt gaan dan internetten.
En het is nog lekker ook, een pilsje bij de pieper.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 22:08 
Offline

Geregistreerd: zo 10 dec 2006 21:16
Berichten: 9
Ik heb ook al een tijdje geen VPN verbinding meer en nu weet ik waarom !
Fijn dat dit soort dingen zonder enige scrupules gedaan kunnen worden door de KPN, jammer dat ik net mijn contract heb verlengd.
Ik hoop dat er binnenkort verandering in komt, ik blijf het forum volgen.

GR.

Frank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 22:14 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
@honda:

Kpn heeft een patch die ze op afstand in uw experia kunnen schieten waardoor vpn het weer doet. Bel 0900-0244 en ik denk dat het binnen 5 min opgelost kan zijn :wink:


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 22:51 
Offline

Geregistreerd: zo 10 dec 2006 21:16
Berichten: 9
:D Helemaal correct, binnen tien minuten werkte het weer, de nieuwe firmware zet een aantal poorten op slot en de lieftallige medewerkster van de KPN heeft ze weer opengezet, HULDE :D !!
Bedankt voor de tip Marcel, ik kan weer inloggen op mijn werk.

Gr.

Frank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 23:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Graag gedaan, en blij te horen dat het weer werkt :)


Groet Marcel (die blij is met 3-1 tegen de zweden :mrgreen: :mrgreen: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2008 12:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 sep 2007 21:12
Berichten: 74
Woonplaats: Amsterdam
Nu moet alleen KPN nog even regelen dat het logboek telefonie weer werkt ook en dan is alles weer OK.

_________________
Denk je ff over te stappen van ADSL en Telefonie (een sneltrein)
Kom je in een IPB omgeving waar bij de minste tegenwind (bellen) je beter naar de kroeg kunt gaan dan internetten.
En het is nog lekker ook, een pilsje bij de pieper.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 13:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Leocort schreef:
Nu moet alleen KPN nog even regelen dat het logboek telefonie weer werkt ook en dan is alles weer OK.


Geef ze een voorzetje door een verzoek te doen om dit bij nieuwe firmware weer te intergreren :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 13:48 
Offline

Geregistreerd: za 11 nov 2006 15:49
Berichten: 7
Ik heb gehoord dat KPN deze maand? of in december met een nieuwe router/modem komt? Weet iemand hier iets van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 21:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
wat is uw bron? Het zou kunnen natuurlijk.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 23:48 
Offline

Geregistreerd: za 11 nov 2006 15:49
Berichten: 7
In de SoftwareBus van de HCC!DOSgg.
Hierin staat een verhaal over het veranderen van provider en VOIP.
Zeer interessant. Ik geloof dat er een workshop komt tijdens de HCC dagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2008 12:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
marcel234 schreef:
wat is uw bron? Het zou kunnen natuurlijk.


Groet Marcel.

Je hebt zelf een topic geopend over dit onderwerp en P. den Daas(KPN) heeft hierover al meer info gegeven. :wink:

Stel voor dat deze discussie verder gaat in topic viewtopic.php?f=24&t=2922


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008 22:17 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
De nieuwe firmware zit er nu ong 1 maand in en ik moet zeggen dat de Thomson plots zéér stabiel is geworden.
Enkele dagen geleden heb ik maar weer eens het P2P programma opgestart en tot nu toe nog geen enkele reboot.
Het programma staat op 150 verbindingen, in het verleden goed voor een garantie in rebooten, maar de EB houd zich goed.
Al 28 dagen online.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling