Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 20:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 19:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Vandaag een Thomson Experiabox voor IPB met nieuwe firmware versie 7.4.5.1-GN gezien.

Zijn er meerdere abonnees die deze versie op de EB hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 14:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Marcel schreef:
Vandaag een Thomson Experiabox voor IPB met nieuwe firmware versie 7.4.5.1-GN gezien.

Zijn er meerdere abonnees die deze versie op de EB hebben?


Er is inderdaad een nieuwe firmware ....

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 14:17 
Dan ben ik wel benieuwd naar de change log.
Ik heb hem overigens nog niet.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 15:58 
Offline

Geregistreerd: ma 29 sep 2008 21:45
Berichten: 2
Op donderdag 18 september is mijn Speedtouch 780 voorzien van deze nieuwe software. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk een VPN verbinding op te zetten, deze blijft steken bij controleren van gebruikersnaam en wachtwoord. Zaterdag de 20ste nog steeds geen resultaat waarna ik contact heb opgenomen met de helpdesk van KPN. Daar is mij bij het derde telefoontje geadviseerd de oude versie 6.2.29.2 weer te installeren. Bij elk gesprek werd ik er overigens aan herinnerd dat KPN VPN niet ondersteund; als het werkt leuk, prima maar als het niet meer mogelijk is kun je de boom in, je wordt niet geholpen. Na de installatie van de oude versie was een VPN verbinding was weer mogelijk. Tot woensdag de 24ste, daar gaan we weer. Vrijdag de 26ste weer dezelfde handeling uitgevoerd zonder succes. Het modem herstartte en de nieuwe versie stond er weer op. Vandaag heb ik weer contact gehad (vier keer) en weer wordt geadviseerd de oude software terug te zetten. Na dit gedaan te hebben brandde het Voice lampje niet, gesprekken waren niet meer mogelijk. Tijdens het laatste gesprek heeft de medewerker van KPN het euvel gevonden en gelijk opgelost. Ik heb nu tot zover de oude versie draaiende en een werkende telefoon, maar voor hoelang. Vandaag of morgen zal de nieuwe versie er wel weer op staan en is VPN weer niet mogelijk, tot vervelends toe. KPN ondersteund VPN dus niet maar de medewerker gaf mij de link naar dit forum, geweldig. Ik hoop dat mijn probleem door meer mensen wordt ervaren waarna een eventuele nog nieuwere upgrade het VPN probleem oplost.

Indien er tips zijn die VPN mogelijk maken met de nieuwe versie hoor ik het graag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 13:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 12:31
Berichten: 14
Vele collega's hebben exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Dit is bij hun ook na de update van de firmware en de helpdesk van KPN heeft geen concrete oplossen. Zijn er hier toevallig al mensen die weten of er nu een nieuwe firmware versie komt of wordt er verwacht dat de gebruikers geen VPN verbinding meer mogen maken naar hun werk??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 18:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
de eerste 2 veranderingen heb ik binnen. er zijn meer veranderingen maar die waren nog niet bekend.


- geografisch video bellen is actief.

- voicelampje reageert op registratie van het externe telefoonnummer in plaats van interne telefoonnummers.

groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 22:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Na een harde reset is deze nieuwe versie hier goed ingeladen. Echt veel visuele veranderingen zijn er niet. In netwerk zie je nu staan dat je draait op een 2.4ghz netwerk, en in gebruikersbeheer is het tabblad telefoonboek verdwenen.

Tevens traint mijn modem iets hoger in, waar hij eerst bleef hangen op 12.190 (dus 4mb tekort contractueel) haalt hij nu 12.998kb/ps. Dus, is de resctricie nu verdwenen uit de thomson? zo-ja kom ik alsnog zeker 3mb tekort. Verder hoor ik van webcare wat er nog meer in de changelog zit of natuurlijk van andere mensen die hem al hebben opgehaald.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 22:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 12:31
Berichten: 14
marcel234 schreef:
Na een harde reset is deze nieuwe versie hier goed ingeladen. Echt veel visuele veranderingen zijn er niet. In netwerk zie je nu staan dat je draait op een 2.4ghz netwerk, en in gebruikersbeheer is het tabblad telefoonboek verdwenen.

Tevens traint mijn modem iets hoger in, waar hij eerst bleef hangen op 12.190 (dus 4mb tekort contractueel) haalt hij nu 12.998kb/ps. Dus, is de resctricie nu verdwenen uit de thomson? zo-ja kom ik alsnog zeker 3mb tekort. Verder hoor ik van webcare wat er nog meer in de changelog zit of natuurlijk van andere mensen die hem al hebben opgehaald.


Groet marcel.


Heb jij ook last van dat je geen VPN-verbinding meer kan maken of maak jij geen gebruik van VPN?

En weet jij of hierover iets in het Changelog staat? Ik weet dus nu wel dat ik de collega's die nog de oude firmware moet inlichten dat ze hun modem niet moeten resetten, want anders krijgen ze direct de nieuwe firmware toegespeelt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 22:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik maak geen gebruik van vpn, dus kan ook niet testen of het hier ook niet meer werkt. We moeten niet vergeten dat deze firmware pas net 3 dagen oud is en dat de helpdesken ook niet volledig op de hoogte zijn wat er allemaal veranderd is hierin.

Het is even het de tijd gunnen, ik verwacht met een week dat alle info wel op tafel zal komen.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 22:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 12:31
Berichten: 14
marcel234 schreef:
Ik maak geen gebruik van vpn, dus kan ook niet testen of het hier ook niet meer werkt. We moeten niet vergeten dat deze firmware pas net 3 dagen oud is en dat de helpdesken ook niet volledig op de hoogte zijn wat er allemaal veranderd is hierin.

Het is even het de tijd gunnen, ik verwacht met een week dat alle info wel op tafel zal komen.


Groet marcel.


Bedankt voor de snelle reactie dan wachten we het maar af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 09:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
marcel234 schreef:
Ik maak geen gebruik van vpn, dus kan ook niet testen of het hier ook niet meer werkt. We moeten niet vergeten dat deze firmware pas net 3 dagen oud is en dat de helpdesken ook niet volledig op de hoogte zijn wat er allemaal veranderd is hierin.

Het is even het de tijd gunnen, ik verwacht met een week dat alle info wel op tafel zal komen.


Beetje een makkelijk antwoord....

De helpdesk moet toch op de hoogte zijn van dit soort veranderingen?
Zij krijgen het tenslotte als eerste voor de kiezen als er iets niet werkt.

Een advies van "u moet het maar een paar dagen aanzien" zou mij doen ontploffen als ik daardoor niet meer kan telewerken....
Kan je de verloren uren en kosten dan declareren bij KPN?
Nee, dat kan niet dus is dit geen oplossing.

Weten ze eigenlijk wel wat ze steeds aanpassen (en vooral blokkeren) bij elke nieuwe firmware aanpassing?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 10:31 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
precies Robèrt,
je kunt nergens terugvinden wat de aanpassingen zijn, wat er opgelost is, wat er verbeterd is en wat er niet meer kan.
Bovendien krijg ik steeds weer het gevoel dat je dankbaar mag zijn dat je dit spul mág gebruiken. Als het in jouw geval niet goed functioneerd dan ga je toch ergens anders naartoe!!??!!

@marcel234:voicelampje reageert op registratie van het externe telefoonnummer in plaats van interne telefoonnummers.
Wat houd dit in ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 12:07 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Er komt 1 reactie binnen van iemand die stelt dat zijn vpn niet meer bruikbaar is en gelijk word de conclusie getrokken dat het uit de nieuwe firmware is gehaald. Ik gaf ook aan dat we beter even een paar dagen kunnen wachten tot dat alle informatie uitrolt dan in plaats van allerlei speculaties te doen wat mischien berust op een misverstand.

Als kpn straks aangeeft dat inderdaad vpn niet meer in de firmware zit is er nog tijd genoeg om hierover een klacht te maken..eens? ik heb gisteren ruim een half uur aan de lijn gehangen voor jullie om uit te vissen hoe of wat. Helaas, ook bij de helpdesken is er nog té weinig info om overal voor 100% een antwoord op te geven. dat dit op voorhand niet in een briefing word medegedeeld over de hd heen verdient wellicht geen schoonheidsprijs.

ook op tweakers is er geen info verder te vinden hierover, dus laten we het svp even een paar dagen geduld geven zodat alle info compleet is.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 12:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 12:31
Berichten: 14
robert schreef:
Op donderdag 18 september is mijn Speedtouch 780 voorzien van deze nieuwe software. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk een VPN verbinding op te zetten, deze blijft steken bij controleren van gebruikersnaam en wachtwoord. Zaterdag de 20ste nog steeds geen resultaat waarna ik contact heb opgenomen met de helpdesk van KPN. Daar is mij bij het derde telefoontje geadviseerd de oude versie 6.2.29.2 weer te installeren. Bij elk gesprek werd ik er overigens aan herinnerd dat KPN VPN niet ondersteund; als het werkt leuk, prima maar als het niet meer mogelijk is kun je de boom in, je wordt niet geholpen. Na de installatie van de oude versie was een VPN verbinding was weer mogelijk. Tot woensdag de 24ste, daar gaan we weer. Vrijdag de 26ste weer dezelfde handeling uitgevoerd zonder succes. Het modem herstartte en de nieuwe versie stond er weer op. Vandaag heb ik weer contact gehad (vier keer) en weer wordt geadviseerd de oude software terug te zetten. Na dit gedaan te hebben brandde het Voice lampje niet, gesprekken waren niet meer mogelijk. Tijdens het laatste gesprek heeft de medewerker van KPN het euvel gevonden en gelijk opgelost. Ik heb nu tot zover de oude versie draaiende en een werkende telefoon, maar voor hoelang. Vandaag of morgen zal de nieuwe versie er wel weer op staan en is VPN weer niet mogelijk, tot vervelends toe. KPN ondersteund VPN dus niet maar de medewerker gaf mij de link naar dit forum, geweldig. Ik hoop dat mijn probleem door meer mensen wordt ervaren waarna een eventuele nog nieuwere upgrade het VPN probleem oplost.

Indien er tips zijn die VPN mogelijk maken met de nieuwe versie hoor ik het graag.


marcel234 schreef:
Er komt 1 reactie binnen van iemand die stelt dat zijn vpn niet meer bruikbaar is en gelijk word de conclusie getrokken dat het uit de nieuwe firmware is gehaald. Ik gaf ook aan dat we beter even een paar dagen kunnen wachten tot dat alle informatie uitrolt dan in plaats van allerlei speculaties te doen wat mischien berust op een misverstand.

Als kpn straks aangeeft dat inderdaad vpn niet meer in de firmware zit is er nog tijd genoeg om hierover een klacht te maken..eens? ik heb gisteren ruim een half uur aan de lijn gehangen voor jullie om uit te vissen hoe of wat. Helaas, ook bij de helpdesken is er nog té weinig info om overal voor 100% een antwoord op te geven. dat dit op voorhand niet in een briefing word medegedeeld over de hd heen verdient wellicht geen schoonheidsprijs.

ook op tweakers is er geen info verder te vinden hierover, dus laten we het svp even een paar dagen geduld geven zodat alle info compleet is.


Groet Marcel.


Nou zoals ik het momenteel merk op mijn werk hebben alle mensen die een thomson WL780 hebben met de nieuwe firmware problemen om een VPN-verbinding te maken. De mensen die de oude firmware nog hebben kunnen nog wel gewoon VPN'en. Tevens heb ik al op verschillende fora gezien dat er toch al wel meer mensen de problemen hebben. Mocht je denken dat het misschien aan het bedrijf waar ik werk ligt, nee dus. Een kennnis van mij heeft hetzelfde probleem (VPN-verbinding maken) met zijn collega's op het werk. Bovendien meldt de support van KPN dat ze VPN niet ondersteunen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 12:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Als dat zo is denk ik (?) dat kpn op zéér korte termijn weer een nieuwe fw gaat maken gezien heel veel mensen gebruik maken van vpn. Als kpn dat niet wilt oplossen is de kans groot dat ze veel klanten zullen gaan kwijt raken.

Wellicht dat webcare op dit alles nog iets heeft toe te voegen?


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling