Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 15:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2008 22:49 
Offline

Geregistreerd: do 15 mei 2008 23:26
Berichten: 13
Sinds half april 2008 heb ik het triple play pakket (internet+telefonie+interactieve TV) van HetNet. In principoe helemaal gelukkig mee, op één punt na: De dichtgetimmerde Experiabox (antraciet Speedtouch 780) van KPN. Het online gamen wordt mij onmogelijk gemaakt. Het betreft hier het spel : Pro Evolution Soccer 2008 (overigens ook de voorgaande versies!).
Overigens is dit spel ook niet helemaal heilig, aangezien ik met mijn vorige modem, de Speedtouch 716 (alleen Internet), in eerste instantie ongeveer hetzelfde probleem had. Destijds eenvoudig opgelost met hulp van een collega (ik werkte bij Alcatel) die deze modems testte. De oplossing was simpel: gewoon de firewall van het modem uitzetten (en die van XP/Vista aanzetten). De gebruikelijke Portforwarding werkte namelijk ook niet met de Speedtouch 716. Met de opmerking dat het spel ook niet helemaal heilig is, bedoel ik te zeggen dat het spel UPnP ondersteunt en standaard UDP 5739 gebruikt. Blijkbaar niet voldoende om het aan de gang te krijgen met de Speedtouch 716 en 780.
Nu dus even over de Speedtouch 780 : in de standaard configuratie werkt het spel niet online. Ik kan wel de Online environment van het spel benaderen, mijn Accountdata zien en een Matchroom openen of benaderen. Echter, er komen geen spelers in mijn Room en ik kan geen connectie krijgen met spelers van andere Rooms. Kortom: andere spelers zijn niet toegankelijk en worden door mijn router tegengehouden. Toen heb ik de UPnP enabled in het modem, ook dat gaf geen uitkomst. Toen heb ik via de site van de fabrikant van het spel (Konami) alle UDP en TCP Poorten achterhaald die geforward moeten worden indien er router problemen zijn. Ook dat heb ik gedaan, maar helaas mocht dit ook niet baten!.
Dus restte er nog één maatregel: de firewall uitschakelen.........maar helaas, dat is dus door KPN 100% afgeschermd en is met geen mogelijkheid te veranderen. Uiteraard vele forums bekeken, helpdesk KPN gebeld, maar nergens een oplossing kunnen vinden. Wel iets gelezen over Root Access forceren, zodat alle functies van het modem toegankelijk worden, maar dat gaat mij te ver, zeker gezien de trammelant die het nu of bij eerstvolgende updates kan veroorzaken. Ik wil het gewoon op een nette manier oplossen.
Het frustrerende is nu dat ik al jaren vrij regelmatig PES Online speel, maar sinds 16 april ik dit niet meer kan doen, vanwege de dichtgespijkerde EB van KPN. Gewoon de firewall uit kunnen schakelen zou mijn inziens de oplossing zijn. KPN heeft blijkbaar grotere belangen mbt het VOIP gedeelte voor hunzelf dan de onbeperkte mogelijkheden die hun klanten met de EB kunnen doen....erg jammer allemaal! Uiteraard hoop ik dat kPN zoveel klachten krijgt, dat zij spoedig de custom firmware aanpassen, zodat dit probleem, wat overigens ook bij andere progjes en games speelt, gezien de meldingen op diverse forums, niet meer zal bestaan.

Nu heb ik natuurlijk 2 brandende vragen:
1) wie speelt er probleemloos PES 2008 online met de antraciet kleurige Speedtouch 780 EB van KPN en hoe heeft hij/zij dit voor elkaar gekregen?.

2) wie zou mijn de oplossing kunnen bieden, of mee willen denken aan een oplossing?. Uiteraard kan het zijn dat ik iets of een vinkje over het hoofd heb gezien.

Overigens heb ik begrepen dat de Siemens EB iets makkelijker in de omgang is wat betreft de mogelijkheden. Zou een omruiling van EB door KPN in mijn geval de oplossing zijn (of doet KPN dit niet?).

Alvast iedereen bedankt die een bijdrage wil leveren aan dit onderwerp. :wink:

Specificatie:
- OS: Windows Vista Home 32 bits
- Intel Quad Core Q6600, 2.40GHz
- 3 GB RAM
- NVidia Geforce 8600GS 512 MB
- 4 Mbit ADSL HetNet
- Experiabox Thomson Speedtouch 780


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 11:19 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Je zou een ruil met de Siemens EB kunnen overwegen,maar KPN heeft niet voorniks een switch gemaakt naar de Speedtouch.Ik denk dat indien je een geschikte helpdeskmedewerker aan de lijn hebt dat ze je wel eentje willen toezenden om eea te testen zonder dat je Speedtouch hoeft te retourneren op voorwaarde dat etc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 21:07 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
zit er in die speedtouch geen "DMZ" optie ?

Ik geloof dat ik blij ben met mijn Siemens boxje.........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2008 00:29 
Offline

Geregistreerd: do 15 mei 2008 23:26
Berichten: 13
Tot op heden heb ik nog geen "DMZ" optie kunnen vinden in de Speedtouch 780. Uiteraard hoor ik graag indien die er wel zit en ook nog eens bewerkt kan worden :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2008 14:15 
Offline

Geregistreerd: vr 23 feb 2007 11:03
Berichten: 85
Onder het hoofdstuk "Internetplusbellen via KPN" loopt een item over "DHCP en DNS in Thomson 780WL".

Ene Flappie schrijft hier:
Citaat:
Als je zelf het nodige aan je netwerk wil aanpassen, koop dan een simpele router en zet deze achter de experiabox.
De EB gebruik je dan alleen als Internet GateWay voor deze router. Je kan dan onafhankelijk van KPN aanpassingen
in de router aanbrengen en die zullen dan nooit veranderen. Scheelt een hoop ellende!!!

Is dit ook geen oplossing voor de problemen van de topic-opener? Ik (BdW) heb al tijden een router achter de EB hangen.
Werkt perfekt. Er hangen 3 computers aan en een netwerkprinter terwijl er ook moeiteloos draadloos op ingelogd kan worden.
Prima draadloze verbinding over grote afstand. Het betreft een Netgear WNR834B. Natuurlijk zijn er ook andere goede
routers, die hetzelfde zullen doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 01:07 
Offline

Geregistreerd: do 15 mei 2008 23:26
Berichten: 13
Dit kan een goede tip zijn!. Uiteraard heb ik al wat gegoogled, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Het zijn allemaal wat halve kreten waar ik nog niet helemaal wijs uit wordt.
Ik heb maar een beetje verstand van dit soort dingen, dus is mijn verzoek of iemand een handleiding heeft (of kan maken) in "Jip en Janneke taal". Ik heb hier nog een Speedtouch 580 modem/router liggen die ik dan achter mijn EB (speedtouch 780) wil plaatsen. Hoe moet ik dat doen : wat heb ik voor kabel nodig, waar sluit ik het allemaal op aan en wat voor instellingen moet ik in m'n EB en router maken.

Ik hoop dat iemand bereid is, dit voor mij (en misschien ook voor vele anderen) te doen!.

Alvast dank hiervoor. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 12:08 
Offline

Geregistreerd: vr 23 feb 2007 11:03
Berichten: 85
Ook ik heb niet zoveel kaas gegeten van allerlei (moeilijke?) instellingen van routers e.d. Er zullen hier vast wel mensen op het forum komen, die het haarfijn uit kunnen leggen. Wat betreft de EB: daar behoef je volgens mij niets in te stellen. Gewoon een van de uitgangen gebruiken als doorgeefluik naar de 2e router. Wel moet je altijd (goede) UTP-kabel gebruiken. Voor de instelling van de 2e router gebruik je de installatiedisk en voila het moet werken. Tenminste zo ging het bij mij. De telefoonlijn(en) blijft gewoon via de EB werken. Succes ermee. Er komen vast nog wel andere en betere reakties.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 21:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Je komt pas in de problemen als je bepaalde poorten moet open zetten.

In de tweede router zal dat geen probleem zijn maar als de EB die poorten dicht heeft zit je.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 21:44 
Offline

Geregistreerd: do 15 mei 2008 23:26
Berichten: 13
Een paar vraagjes;

- Cross cable of gewone UTP cable?
- Beide modems via 1 van de 4 ethernetpoorten met elkaar verbinden of van Ethernetpoort naar DSL poort (kleine stekker)?
- Voordat in de EB had, heb ik de Thomson Speedtouch 580 gebruikt voor mijn ADSL verbinding bij HetNet, waar ik nu nog steeds abonnee ben, dus de instellingen van de router lijken mij al juist. Klopt dit?
- Wat voor instellingen moeten er nog meer gedaan worden in de EB en de aangehangen router, zodat deze met elkaar overweg kunnen en alleen de Internetverbinding via de aangehangen router loopt?

Ik heb overigens ook nog een Thomson Speedtouch 716 V5 WL liggen, ook ooit van HetNet gekregen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 mei 2008 23:43 
Offline

Geregistreerd: di 27 mei 2008 22:12
Berichten: 1
Misschien dat ik het aan het verkeerde eind heb maar als ik met http://192.168.1.254/cgi/b/secpol/ov/index.html naar het gedeelte van de firewall ga en ik vervang ov in de url door cfg dan krijg ik 3 opties waaronder:
Disabled

De firewall uitschakelen. Alle verkeer wordt doorgelaten naar uw SpeedTouch. Het delen van spelen & toepassingen wordt door de firewall toegestaan.


Heb zelf nog niet gebruik gemaakt van deze optie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2008 23:39 
Offline

Geregistreerd: do 15 mei 2008 23:26
Berichten: 13
Dit zou ook de oplossing van mijn probleem moeten zijn!!!!!!!!!!!
Je zit helemaal goed met deze suggestie :D Echter, om deze wijziging toe te passen, heb je het wel de gebruikersnaam en het password nodig. :x Helaas zijn deze alleen bekend bij KPN en worden deze niet verteld aan de klanten. Dit is natuurl;ijk vreselijk jammer, want hiermee leg je de klant wel wat beperkingen op. Het doel van dit alles schijnt te maken te hebben met het VoIP gedeelte in de EB wat KPN liever niet zomaar vrijgeeft. Wat het allemaal met de firewall te maken heeft, is mij niet duidelijk. Helaas sta ik als individu machteloos om dit (lees: EB Firewall uitschakelen) te verlangen van KPN.
Ik weet namelijk zeker dat dit de oplossing is voor mijn probleem wat ik hier heb gepost.
Daarom probeer ik het alternatief van een extra router achter mijn EB, waar ik mijn Internetverbinding doorheen laat lopen, omdat deze extra router wel geheel open staat om instellingen te veranderen. Ik wacht daarom nog op iemand die dit trucje haarfijn kan uitleggen (of vertellen waar ik die info kan vinden), van kabel tot instellingen. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 00:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Heb het al eerder gezegd, ook al staat de router achter de EB helemaal op dan nog heb je er niets aan.
De EB zelf is immers nog aardig dicht.....

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 23:50 
Offline

Geregistreerd: do 15 mei 2008 23:26
Berichten: 13
Conclusie: er is dus geen oplossing, zolang de KPN de boel te erg heeft dichtgetimmerd :?
(het gaat maar om een EB-Firewall uitschakelen, niks meer, niks minder)

Ik hoop echt dat er nog iemand is die hoop kan geven :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 23:39 
Offline

Geregistreerd: ma 04 aug 2008 15:07
Berichten: 18
Zelfde probleem heb ik? Is het je al gelukt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 02:46 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik ben bang dat kpn dit beleid niet zomaar zal vrijgeven. Het is al gezegd, dit heeft te maken met voip accounten die goed moeten blijven werken. Héél misschien dat een 3de lijn medewerker dit zou kunnen uitschakelen maar hou me niet eraan vast als ik het fout hebt.



Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling