Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 20:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 00:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Je hele firewall uitzetten in de Speedtouch lijkt me ook niet echt verstandig :wink:
Hoe is de opbouw van je netwerk ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 00:17 
Offline

Geregistreerd: wo 22 okt 2008 19:53
Berichten: 3
mijn netwerk is de speedtouch met daarachter 1 computer met windows XP SP3 die continu in bedrijf is dan nog 1 barebone met wondows Vista die zo nu en dan aanstaat (aangesloten op de televisie) en een dreambox meer niet
De XP is ook de server voor mijn video bewaking daarom staat hij altijd aan.

Maar waarom is het niet verstandig om de firewall helemaal uit te zetten in de Speedtouch ? in XP en Vista zit toch ook een firewall en anders zijn er toch wel andere firewalls te installeren ?

Zoals het nu is worden de mogelijkheden die ik heb met mijn systeem zwaar belemerd.
Kpn heeft deze wijzigingen trouwens doorgevoerd zonder de eindgebruikers daarvan op de hoogte te stellen en deze ingreep benadeeld de eindgebruiker in veel gevallen, volgens de telecomwet is dat een reden om het contract op te kunnen zeggen.

Tenminste als ik het goed interpreteer.
Ik denk daar momenteel serieus over als kpn geen oplossing voor dit probleem gaat bieden maar dan komt weer de twijfel over welke provider ik dan zou moeten hebben.
goede tips om de speedtouch toch uit zijn slaap te kunnen halen zijn dus welkom

Gr Jurgen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 00:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Is de firewall in de EB beter dan die standaard in Windows zit?
Ik weet het echt niet.
Als je een goede firewall hebt, en dat zeker weet, kan je die in de EB rustig uitzetten.

Waarom bestaan er speciale kastjes, onder andere van Netgear, waar een hardware-matige firewall inzit?
Deze dingen kosten een behoorlijk vermogen.
Kan de firewall van Windows of die uit de EB daar tegenop?
Ik denk van niet.....

Of het wijzigen van de firmware door KPN, en dan ongevraagd natuurlijk, voldoende is om het contract op te zeggen lijkt mij niet.
Dat zou toch een te groot risico zijn voor KPN, het mag vast.....
KPN geeft de EB in bruikleen en zal deze, onder het mom van het zo goed mogelijk in bedrijf houden, regelmatig van nieuwe firmware voorzien.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 09:25 
Offline

Geregistreerd: wo 22 okt 2008 19:53
Berichten: 3
Robèrt schreef:
Is de firewall in de EB beter dan die standaard in Windows zit?
Ik weet het echt niet.
Als je een goede firewall hebt, en dat zeker weet, kan je die in de EB rustig uitzetten.


Dat is nu juist het probleem je kunt hem niet meer uitzetten de wachtwoord functie is door kpn geblokkeerd in de software dus kun je niets wijzigen.
Maar bij mij is het probleem de wereld uit (als alles goed gaat)
Ik krijg een normale internet Basis aansluiting op een ander aderpaar daar kan ik een modem naar keuze achter hangen dat wordt een Linksys WAG200G die kan naar hartelust geconfigureerd worden.
Mijn huidige IPB Lite abbo wordt omgezet naar het nieuwere IPB Basis wat dezelfde snelheden heeft maar flink minder kost.
Zo heb ik dadelijk voor 15€ per maand meer 2 internet aansluitingen valt er 1 weg heb ik dus nog steeds toegang tot internet en ik heb veel meer mogelijkheden met het instellen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling