Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 00:02 
jwagenaar schreef:
FredV schreef:
[Verwijzen naar een forum, waar blijkbaar meer mensen dit probleem hebben, maar niemand verder komt dan telkens stukken uit een handleiding posten, is ook niet echt motiverend

het zou niet onverstandig zijn je toon te veranderen. leden van dit forum trachten elkaar waar mogelijk te ondersteunen c.q. te helpen. dat dit niet in alle gevallen lukt is spijtig, maar helaas de realiteit. vooral het laatste deel van bovenaangehaalde opmerking is dan ook zeker niet gepast.
wellicht is een laatste mogelijkheid de kpn te verzoeken de speedtouch om te wisselen voor een siemens experiabox.


Mijn vraag WAS en IS nog steeds: HOE is de firewall uit te zetten?? Oplossingen via de webinterface had ik zelf al bedacht, want zo heb ik de lage poorten open kunnen zetten......maar horger dan pakweg 150 werkt niet......

Zelfs de KPN zegt dat dat komt omdat de firewall in het modem de zaak blokkeert, maar dat ze zelf geen oplossing hebben.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 00:10 
Maar goed, ik krijg zojuist via een andere weg een oplossing aangedragen die dus WEL werkt, ik ben tevreden en vertrek dan ook met een glimlach van dit forum

Gegroet


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 00:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wellicht plezierig voor andere gebruikers om ons deze oplossing ook mee te delen :lol:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 01:31 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Fredv, de firewall IS niet uit te zetten.
Als er bepaalde poorten open staan is de firewall voor dat stukje uit.
Als ik nou poort 6000 nogwat open kan zetten (zonder handleiding, want die heb ik niet...zelf uitgevogeld) dan is dat toch beduidend hoger dan poort 115 !!??
Ik ben blij voor je dat je met een glimlach kunt vertrekken......ik blijf hier verbaasd achter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 02:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Fredv blijkt met de noorderzon vertrokken te zijn van dit forum. Helaas zonder vermelding van zijn gevonden oplossing :roll:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 10:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
verdomd jammer
zou ook graag de oplossingen horen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 12:40 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
gezien de wijze van vertrek is het maar zeer de vraag of hij inderdaad een oplossing had gevonden :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 13:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Toch vreemd.....
Hier om hulp vragen en dan vertrekken zonder wat te zeggen.

Iedereen staat hier op het forum tenslotte klaar om anderen te helpen.

Ik lees nu natuurlijk ook veel op het forum voor UPC zaken.
En ook daar staan diverse mensen klaar om anderen te helpen.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 00:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
beetje wazig maar goed, audieu en auf fierdersjeen ( in geen stijle contex :D :shock: )


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 18:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Zijn er gebruikers van de speedtouch 780 die de optie "nieuwe verbindingen niet toestaan" in het draadloze gedeelte wel eens sucsesvol hebben geprobeerd?

Bij mij valt na het aanzetten van deze functie het draadloze gedeelte uit en is niet meer aan de gang te krijgen. het is dus e bedoeling om nieuwe aanmeldingen tegen te gaan. het is dus een stukje beveiliging die het wel hoort te doen lijkt mij zo?

Afijn, Wie oh wie heeft het wel eens geprobeert?


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 10:00 
Offline

Geregistreerd: za 27 dec 2008 12:37
Berichten: 4
Woonplaats: Winterswijk.org
Ik ben ook zeer ontevreden over de st780.
Poorten open zetten gaat prima, alleen een VPN tunneltje bouwen is niet mogelijk (volgens mij)
Helpdesk van KPN meld dat ze een scriptje naar het modem hebben gestuurd maar alles zonder een resultaat.
Mijn VPN client blijft de melding geven : 2008/12/28 08:23:26:605 Error <local host> Failed to find MAC address 00:60:73:xx:xx:xx in the system interfaces table.

Misschien iemand een idee ?

Binnekort loopt mijn abbo ook bijna af en als er niet snel wat gebeurt aan KPN kant ga ik zeker niet verlengen.

Groeten Geino


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 00:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Kan het mischien zijn dat het script dat kpn gestuurt heeft niet juist is opgehaald in de experiabox? ik zou in dit geval kpn nog 1 keer bellen en vragen of hun dat script nogmaals willen draaien. ik weet uit ervaring dat ná het juist draaien van het script vpn gewoon goed moet kunnen werken.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 21:22 
Offline

Geregistreerd: za 27 dec 2008 12:37
Berichten: 4
Woonplaats: Winterswijk.org
Hallo Macel,

Bedankt voor deze positieve inbreng,
Je geeft de burger weer moed.

Ik heb exact het probleem wat onderstaande omschrijft, een Sonicwall met VPN Client.
viewtopic.php?f=13&t=932&p=6000

Ben het spoor echt bijster.
Ook wanneer je de forums erop naleest lijkt VPN en IPB (op dit moment) niet samen te kunnen werken.
Voor veel thuiswerkers een GROOT probleem dus.

Heb ondertussen mijn modem al meerdere malen opgestart en een daarna een hard reset gegeven.
Mag echt hopen dat het opnieuw draaien van het script het probleem op mag lossen.

In elk geval bedankt voor je positieve inbreng.
Ga het nog maar weer proberen.


Groeten Heino


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 23:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
heino schreef:
Ik ben ook zeer ontevreden over de st780.
Poorten open zetten gaat prima, alleen een VPN tunneltje bouwen is niet mogelijk (volgens mij)
Helpdesk van KPN meld dat ze een scriptje naar het modem hebben gestuurd maar alles zonder een resultaat.
Mijn VPN client blijft de melding geven : 2008/12/28 08:23:26:605 Error <local host> Failed to find MAC address 00:60:73:xx:xx:xx in the system interfaces table.

Misschien iemand een idee ?

Binnekort loopt mijn abbo ook bijna af en als er niet snel wat gebeurt aan KPN kant ga ik zeker niet verlengen.

Groeten Geino


Lijk me geen poort probleem maar een configuratie probleem.
Hier kan je een handleiding vinden van sonicwall. Er staan een paar opmerkingen over mac adress is. Hopelijk kan je hier iets mee.
http://www.sonicwall.com/downloads/Global_VPN_Client_21_AdminGuide.pdf

Vanaf mijn laptop kan ik zonder problemen en ook zonder instellingen op de st780 twee typen vpn verbindingen opzetten. Cisco systems VPN en checkpoint VPN-1.
Eigenlijk begrijp ik ook niet waarom er een poort opengezet zou moeten worden. De VPN-cliënt op je pc zet een verbinding op naar een VPN-server. Voor uitgaand ip-verkeer hoeven geen poorten opengezet te worden. Alleen voor inkomend ip-verkeer. Wel kan je lokale firewall (op je pc) dit blokkeren. Mogelijk zit hier het probleem.
De VPN-client moet wel NAT (Network Adress Translation) ondersteunen. Ook dit wordt behandeld in de handleiding.

Overigens ben ik wel tevreden over de st780 na een gedwongen overstap van een Siemensbox. (was kapot)
Mis alleen de usb aansluiting heel erg! Weg gratis web/file/ftp-server.......... snik snik snik........

Succes ermee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 02:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Flappie schreef:
Overigens ben ik wel tevreden over de st780 na een gedwongen overstap van een Siemensbox. (was kapot)
Mis alleen de usb aansluiting heel erg! Weg gratis web/file/ftp-server.......... snik snik snik........


Sorry, even off-topic, maar inderdaad die web/file/ftp-server is de Siemens is bijzonder geinig.
Dat mis ik na mijn overstap naar een andere provider toch nog wel eens.
Het werkte allemaal vrij simpel maar daardoor wel "goed" en gemakkelijk.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling