Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 11:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ontevreden over de 780
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 19:11 
Sinds ik ben overgestapt op Intenetplusbellen zit ik opgescheept met de Thomson 780....en daar ben ik niet happy, een aantal zaken die voorheen met adsldirect mogelijk waren gaan simpelweg niet met dit $%$% modem. Poorten open zetten buiten een aantal lage poorten gaat niet ondanks dat het moet kunnen via de bladzijde spellen en toepassingen delen....VPN opzetten over remote desktop zijn onmogelijk, en de helpdesk van KPN weet al helemaal geen raad, die roepen alleen maar dat ondersteunen wij niet en verwijzen vervolgens naar dit forum, omdat men daar weet hoe je de firewall in dat ^&^*& modem kan uitzetten. Maar echt veel wijzer word ik hier ook niet....

Wie o wie weet waar ik de benodigde info kan vinden ??


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2007 20:44 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
beter laat dan nooit, maar kan dit misschien de oplossing geven?

http://www.portforward.com/english/rout ... Lindex.htm


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 12:45 
marcel234 schreef:
beter laat dan nooit, maar kan dit misschien de oplossing geven?

http://www.portforward.com/english/rout ... Lindex.htm


groet marcel.


Ja DUHHUH.......dat kun je ook gewoon via de webinterface doen, maar DAT werkt dus niet..........er gaan geen poorten open enz enz......

Daar heb je dus die hele site niet voor nodig


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 14:32 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Fredv,
sinds 'n paar dagen heb ik ook een Thomson, maar ik heb al voor diverse toepassingen poorten open weten te zetten.
Het is "lastig", maar uiteindelijk is het wel gelukt en als het goed is, is het eenmalig.
Wat lukt er dan niet???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 21:04 
Offline

Geregistreerd: za 09 jun 2007 19:54
Berichten: 9
[quote="FredV"][quote="marcel234"]beter laat dan nooit, maar kan dit misschien de oplossing geven?

http://www.portforward.com/english/rout ... Lindex.htm


groet marcel.[/quote]

Ja DUHHUH.......dat kun je ook gewoon via de webinterface doen, maar DAT werkt dus niet..........er gaan geen poorten open enz enz......

Daar heb je dus die hele site niet voor nodig[/quote]

Ik weet niet waar het bij jou fout gaat dan, want bij mij lukt het toch wel ....ik heb toch al een aantal poorten open gezet in mijn router voor exchange, ftp, dreambox etc.....en dat werkt dus toppie !

djpetit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
Zijn meer die ook de poorten niet open konden krijgen
Ook ik had dit zelfde probleem en doe het ook niet voor het eerst
Draai al jaren game servers en moet dus de poorten open hebben
Nu heb ik het geluk dat ik een siemens heb gekregen en daar werkte het wel fatsoenlijk bij
Al begrijp ik niet dat als je een pc een vast ip geeft en dit zelfde ip gebrukt in de box bij exposed host
Je voor deze pc ook nog weer eens appart de firewal poorten moet forwarden ondanks dat de firewal geheel uitstaat in de box

heel vreemd toch


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 15:11 
djpetit schreef:
FredV schreef:
marcel234 schreef:
beter laat dan nooit, maar kan dit misschien de oplossing geven?

http://www.portforward.com/english/rout ... Lindex.htm


groet marcel.


Ja DUHHUH.......dat kun je ook gewoon via de webinterface doen, maar DAT werkt dus niet..........er gaan geen poorten open enz enz......

Daar heb je dus die hele site niet voor nodig


Ik weet niet waar het bij jou fout gaat dan, want bij mij lukt het toch wel ....ik heb toch al een aantal poorten open gezet in mijn router voor exchange, ftp, dreambox etc.....en dat werkt dus toppie !

djpetit


De lage poorten lukken nog wel, zoals 21, 25, 53, 80, 110, maar hoger willen gewoon NIET open, ik wil de RDP poorten o.a open hebben zodat ik van bijv op mijn werk op mijn netwerkje kan komen. En daar wringt de schoen, die gaan dus niet open, ook niet met behulp van de genoemde site, die niet meer uitleg geeft dan jezelf ook kan vinden via de webinterface van het modem......

De KPN geeft niet thuis en verwijst naar dit forum, met de tip om dan maar de hele firewall uit te zetten en op elke pc een eigen firewall toe te passen......via de pagina's op KPN.com zat er voorheen een optie waarmee je met de instellingen een en ander kon doen, maar zodra je zelf wat veranderd valllen die instellingen "opeens" weg e zie je de kreet: door gebruiker aangepaste configuratie....

De vraag blijft dus nog steeds: HOE kan die firewall worden uitgezet


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 18:16 
Offline

Geregistreerd: za 29 sep 2007 13:07
Berichten: 23
Ik begrijp dat je via remote desktop op je pc thuis wil inloggen.
Dit gaat via poort 3389.

Omdat ik zelf geen thomson router heb kan ik je maar beperkt helpen.
Bij mij in de siemens kan ik zonder problemen deze poort open zetten. Als ik dan probeer m.b.v. remote desktop een verbinding te maken dan werkt dit.
Het zou bij jou dus ook moeten kunnen werken. Hoe? Geen idee want ik ken de thomsom niet. Ik heb trouwens voor test zowel udp als tcp open gezet omdat ik zosnel niet wist welke te gebruiken.
Als het je wel lukt om andere poorten open te zetten dan zou het een kwestie zijn van dat trucje herhalen.
Om te testen of een poort open staat kan je een poortscan doen via bv shields up

Nadeel van rdp is dat je maar 1 computer kan beheren op afstand. En dat voor elke hacker direct zichtbaar is (via een simpele poort scan)dat je een pc hebt staan die over te nemen is.

Omdat ik 2 servers heb staan die ik op afstand wil kunnen beheren maak ik gebruik van een andere oplossing.

Ik gerbruik logmein hierbij hoef je alleen op de machines die je wil kunnen beheren een klein progje te installeren, waarna je ze van over de hele wereld, met niks anders dan alleen een browser en internet toegang, kan beheren.
[/url]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 18:46 
eagle3824 schreef:
Ik begrijp dat je via remote desktop op je pc thuis wil inloggen.
Dit gaat via poort 3389.

Omdat ik zelf geen thomson router heb kan ik je maar beperkt helpen.
Bij mij in de siemens kan ik zonder problemen deze poort open zetten. Als ik dan probeer m.b.v. remote desktop een verbinding te maken dan werkt dit.
Het zou bij jou dus ook moeten kunnen werken. Hoe? Geen idee want ik ken de thomsom niet. Ik heb trouwens voor test zowel udp als tcp open gezet omdat ik zosnel niet wist welke te gebruiken.
Als het je wel lukt om andere poorten open te zetten dan zou het een kwestie zijn van dat trucje herhalen.
Om te testen of een poort open staat kan je een poortscan doen via bv shields up

Nadeel van rdp is dat je maar 1 computer kan beheren op afstand. En dat voor elke hacker direct zichtbaar is (via een simpele poort scan)dat je een pc hebt staan die over te nemen is.

Omdat ik 2 servers heb staan die ik op afstand wil kunnen beheren maak ik gebruik van een andere oplossing.

Ik gerbruik logmein hierbij hoef je alleen op de machines die je wil kunnen beheren een klein progje te installeren, waarna je ze van over de hele wereld, met niks anders dan alleen een browser en internet toegang, kan beheren.
[/url]


Was het maar zo simpel als even een trucje herhalen, voor poortscans ben ik niet zo bang hoor de zaak is (als je weet hoe) goed te beveiligen

De ellende is dus dat blijkbaar iedereen tevreden is met het feit dat de KPN de gebruikers van de Thomson beperkt in hun gebruik van bepaalde zaken, zelfs iets simpels als een VPN opzetten werkt dus niet omdat die poorten NIET opengaan...Ja de truc via GRC ken ik, en ook met wat sterkere scanners dan die GRC meuk zeggen dat de poorten allemaal pot dicht zitten. (op de lage na dus)

Je kan natuurlijk voor iets heel simpel wel een programma er bij gaan zetten, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld..


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 01:52 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
@fredv, ik ga 'n poging doen om je te helpen.
Misschien heb je het allemaal al geprobeerd.....
Inloggen in de Thomson met 10.0.0.138
vervolgens ga je naar de "toolbox".
http://10.0.0.138/cgi/b/games/newserv/? ... REATE_GAME
Daar kan je aangeven hoe het programma of spel of whatever heet, of het een clone is van een al bestaand programma, of zelf poorten aanwijzen.
Als je een clone kiest dan zal je zien als je op "volgende" klikt dat er al poortnummers ingevuld staan. Niet erg, kan je zo veranderen.De volgende pagina is deze: http://10.0.0.138/cgi/b/games/_servconf ... 4&name=dog
(ik heb er maar een naam aan gegeven als clone van een bittorrentprogje)in de twee vakjes boven elkaar vul je de TCP nummers in en op het enkele volgende vakje NOG een keer hetzelfde TCP nummer.
Als je dan op toepassen klikt moet je nog een keer onder aan de pagina op de regel:een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen klikken.
Er verschijnt nu een scherm met de naam van de clone in beeld, met de poortnummers die je hebt toegewezen.
Als je op het "dropdownknopje" klikt zie je weer de hele lijst met namem van spelletjes en programma's en daar zal je zien dat de naam die je hebt gemaakt hiertussen staat.
Klik op die naam en vervolgens kan je nog een vakje verder bij nog een dropdown (of is het dragdown) schermpje je eigen computernaam kiezen.
Als je NU op toepassen klikt heb je de betreffende poort open gezet.
Hetzelfde verhaal uiteraard voor UDP poorten.
Het heeft mij ook heel wat ergenis gegeven, maar het werkt.

succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 10:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
FredV schreef:
eagle3824 schreef:
Ik begrijp dat je via remote desktop op je pc thuis wil inloggen.
Dit gaat via poort 3389.

Omdat ik zelf geen thomson router heb kan ik je maar beperkt helpen.
Bij mij in de siemens kan ik zonder problemen deze poort open zetten. Als ik dan probeer m.b.v. remote desktop een verbinding te maken dan werkt dit.
Het zou bij jou dus ook moeten kunnen werken. Hoe? Geen idee want ik ken de thomsom niet. Ik heb trouwens voor test zowel udp als tcp open gezet omdat ik zosnel niet wist welke te gebruiken.
Als het je wel lukt om andere poorten open te zetten dan zou het een kwestie zijn van dat trucje herhalen.
Om te testen of een poort open staat kan je een poortscan doen via bv shields up

Nadeel van rdp is dat je maar 1 computer kan beheren op afstand. En dat voor elke hacker direct zichtbaar is (via een simpele poort scan)dat je een pc hebt staan die over te nemen is.

Omdat ik 2 servers heb staan die ik op afstand wil kunnen beheren maak ik gebruik van een andere oplossing.

Ik gerbruik logmein hierbij hoef je alleen op de machines die je wil kunnen beheren een klein progje te installeren, waarna je ze van over de hele wereld, met niks anders dan alleen een browser en internet toegang, kan beheren.
[/url]


Was het maar zo simpel als even een trucje herhalen, voor poortscans ben ik niet zo bang hoor de zaak is (als je weet hoe) goed te beveiligen

De ellende is dus dat blijkbaar iedereen tevreden is met het feit dat de KPN de gebruikers van de Thomson beperkt in hun gebruik van bepaalde zaken, zelfs iets simpels als een VPN opzetten werkt dus niet omdat die poorten NIET opengaan...Ja de truc via GRC ken ik, en ook met wat sterkere scanners dan die GRC meuk zeggen dat de poorten allemaal pot dicht zitten. (op de lage na dus)

Je kan natuurlijk voor iets heel simpel wel een programma er bij gaan zetten, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld..


Ben er ook niet echt tevreden mee
Heb in het begin ook heel veel problemen met die vervloekte speetouch 780 wl gehad
Die is gelukkig stuk gegaan en vervangen voor een siemens
Nu had ik de pest dat laatst mijn siemens ook begon te haperen en kreeg ik een nieuwe opgestuurd
Ik mocht zowaar aangeven dat ik graag een siemens terug wou
Nou mooi dat ik dus een speetouch kreeg
Want ze waren volledig overgestapt op deze ....... dingen
Nou hij staat bij mij nog mooi in de doos zodat hij niet stoffig word maar hij zal bij mij niet worden aangesloten
Nog een maandje of 2 dan ben ik van dit gekloot af
Want dan loopt mijn abbo af en stap ik dus over naar een andere provider
waar ik wel de apparatuur van kan instellen
Want deze ... dingen zijn hopeloos bij de 1 werkt het wel en bij de andere dus mooi niet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 19:20 
vankooten schreef:
@fredv, ik ga 'n poging doen om je te helpen.
Misschien heb je het allemaal al geprobeerd.....
Inloggen in de Thomson met 10.0.0.138
vervolgens ga je naar de "toolbox".
http://10.0.0.138/cgi/b/games/newserv/? ... REATE_GAME
Daar kan je aangeven hoe het programma of spel of whatever heet, of het een clone is van een al bestaand programma, of zelf poorten aanwijzen.
Als je een clone kiest dan zal je zien als je op "volgende" klikt dat er al poortnummers ingevuld staan. Niet erg, kan je zo veranderen.De volgende pagina is deze: http://10.0.0.138/cgi/b/games/_servconf ... 4&name=dog
(ik heb er maar een naam aan gegeven als clone van een bittorrentprogje)in de twee vakjes boven elkaar vul je de TCP nummers in en op het enkele volgende vakje NOG een keer hetzelfde TCP nummer.
Als je dan op toepassen klikt moet je nog een keer onder aan de pagina op de regel:een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen klikken.
Er verschijnt nu een scherm met de naam van de clone in beeld, met de poortnummers die je hebt toegewezen.
Als je op het "dropdownknopje" klikt zie je weer de hele lijst met namem van spelletjes en programma's en daar zal je zien dat de naam die je hebt gemaakt hiertussen staat.
Klik op die naam en vervolgens kan je nog een vakje verder bij nog een dropdown (of is het dragdown) schermpje je eigen computernaam kiezen.
Als je NU op toepassen klikt heb je de betreffende poort open gezet.
Hetzelfde verhaal uiteraard voor UDP poorten.
Het heeft mij ook heel wat ergenis gegeven, maar het werkt.

succes.


Dat werkt dus NIET voor de hoge poorten..


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 19:41 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Wat versta jij dan onder hoge poorten??
Ik heb hiermee poorten in de 6000 range open gezet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 23:27 
vankooten schreef:
Wat versta jij dan onder hoge poorten??
Ik heb hiermee poorten in de 6000 range open gezet.


wat ik hier mee bedoel?? precies wat ik zeg.......t/m poort 119 gaat het perfect, maar daar boven wil het niet.....en das lastig als je bepaalde zaken wil gebruiken.....

De KPN geeft zelf toe dat het "soms" problemen geeft en hebben zelf alleen flauwekul oplossingen......

Ik overweeg inmiddels om de hele zooi bij de KPN in te leveren en een andere provider te zoeken die WEL ondersteuning geeft op hun apparatuur en diensten....

Verwijzen naar een forum, waar blijkbaar meer mensen dit probleem hebben, maar niemand verder komt dan telkens stukken uit een handleiding posten, is ook niet echt motiverend


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 23:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
FredV schreef:
[Verwijzen naar een forum, waar blijkbaar meer mensen dit probleem hebben, maar niemand verder komt dan telkens stukken uit een handleiding posten, is ook niet echt motiverend

het zou niet onverstandig zijn je toon te veranderen. leden van dit forum trachten elkaar waar mogelijk te ondersteunen c.q. te helpen. dat dit niet in alle gevallen lukt is spijtig, maar helaas de realiteit. vooral het laatste deel van bovenaangehaalde opmerking is dan ook zeker niet gepast.
wellicht is een laatste mogelijkheid de kpn te verzoeken de speedtouch om te wisselen voor een siemens experiabox.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Laatst bijgewerkt door jwagenaar op do 13 dec 2007 12:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling