Hierbij alsnog de changelog:
Issues
De nieuwe Thomson release biedt een oplossing voor de huidige workarounds en een aantal belangrijke gevonden issues. De volgende zaken worden opgelost:
Reboot:
Tot nu toe voerden wij elke vier weken een reboot uit op alle Thomson modems om problemen (klant krijgt continue in gesprek) te voorkomen. In deze release is dit probleem opgelost en hoeft er geen centrale reboot meer te worden uitgevoerd.
Geen in gesprek:
Op dit moment krijgen klanten geen in-gesprek toon als zij wél in gesprek zijn. Dit issue is opgelost en geverifieerd.
Continue bezet:
Op dit moment ervaren klanten regelmatig dat zij continue in gesprek zijn. Dit issue is opgelost en geverifieerd.
Tweede account:
Op dit moment gebeurt registratie van een tweede account niet automatisch, maar na een reboot. De tweede account wordt automatisch geregistreerd.
Zijn er nieuwe problemen te verwachten?
Deze wijzigingen zorgen er voor dat de eerste telefoonverbinding ook altijd op poort 1 van het modem moet zitten, en dat poort 2 alleen functioneert voor klanten met 2 nummers.
De volgende problemen kunnen dus tijdens de migratie gemeld worden:
"Ik heb 1 lijn, één telefoon en mijn telefoon doet het niet meer."
Mogelijke oorzaak: Telefoon aangesloten op poort 2
Oplossing: Telefoon aansluiten op poort 1
"Ik heb 1 lijn, twee telefoons en mijn tweede telefoon doet het niet meer."
Mogelijke oorzaak: Tweede telefoon aangesloten op poort 2
Oplossing: Zorg dat beide telefoons op poort 1 worden aangesloten. Hiervoor is informatie te vinden in de InternetPlusBellen handleiding, vanaf pagina 59:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads ... an2007.pdf.