Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 00:19 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
In tegensteling tot mijn vroegere ervaringen met Surfen en Bellen*, waar ik met een helaas onoplosbare echo te kampen had, is mijn viriendin met haar indertijd afgesloten Slim-abo bijzonder in haar nopjes.
OK, de downloadsnelheid is niet om over naar huis te schrijven maar de Voip-telefonie draait als de spreekwoordelijke trein.
In de webinterface van de Thomson 780 WL zag ik onlangs dat momenteel de firmwareversie: 6.2.29.2 geladen is.

Volgens mijn bescheiden mening is deze software inmiddels knap gedateerd, is het niet?
Snappen doe ik dat niet want het updaten wordt toch door de KPN zelf aangestuurd?

Kan iemand van jullie ons wellicht melden welke firmware de meest recente is en hoe het komt dat die niet op haar EB staat?
Kan het soms zijn dat voor de (niet meer af te sluiten) Slim-abo's wellicht een andere reeks firmware van toepassing is?
Na op dit bijzonder interessante forum rondgeneusd te hebben zijn we eerlijk gezegd een beetje huiverig geworden om d.m.v. een harde reset het laden van de nieuwste firmware af te dwingen.

Hoe denken jullie daar over?

Hartelijk bedankt voor eventuele reacties!

roy * na eveneens teleurstellende Voip-ervaring bij Telfort thans wel tevreden met aparte Voip-dienst van Optibel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 09:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Voor de Thomson 780WL(i) is firmwareversie 6.5.29.0 de laatste versie. Echter deze versie wordt momenteel alleen vrijgegeven voor IPB klanten met een download hoger dan 1,5 Mbit.

Belangrijkste verandering is dat het VoIP gedeelte nu via aparte bandbreedte loopt en niet meer via dezelfde bandbreedte als internet en iTV waardoor het VoIP verkeer weggedrukt werd door internet en iTV. Het VoIP verkeer wordt nu beter beschermd.

Het heeft geen zin om het modem te resetten om de nieuwste firmware op te halen, omdat deze alleen voor de hogere abo's staat vrijgegeven. Het resetten kan trouwens fout gaan waardoor de firmware vast staat of VoIP niet goed wordt ingeladen. Harde reset kan je beter doen na overleg met de helpdesk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 09:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
roymarja schreef:
is mijn viriendin met haar indertijd afgesloten Slim-abo bijzonder in haar nopjes.
OK, de downloadsnelheid is niet om over naar huis te schrijven maar de Voip-telefonie draait als de spreekwoordelijke trein.
In de webinterface van de Thomson 780 WL zag ik onlangs dat momenteel de firmwareversie: 6.2.29.2 geladen is.


roy * na eveneens teleurstellende Voip-ervaring bij Telfort thans wel tevreden met aparte Voip-dienst van Optibel


Verder is er een gezegde: if it ain't broken don't fix it.

Mbt Telfort,heb je de telefonie van Telfort vervangen door Optibel (met adsl van Telfort ?)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2008 10:46 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Hartelijk bedankt voor de duidelijke antwoorden, Marcel en Maarten!
Afblijven dus maar is het motto.

Graag geef ik beknopt enige info over mijn eigen ervaring als Voip-gebruiker van het eerste uur.
Wat vrijwel probleemloos met de Siemens begon eindigde helaas in vrij erge echo-problematiek die allengs erger.en ook niet opgelost werd door vervanging van de Speedtouch 780WL.
Uiteindelijk overstap gewaagd naar Telfort gelet op goede telefonie-reputatie van Tiscali.

In mijn eigen voet geschoten daar het telefonieplatform er om de haverklap uitlag.
Wanneer het wél in de lucht was er overigens geen enekele echo te horen m.b.v. het standaard geleverde Zyxel 2602-modem!

Als aparte Voip-dienst dus Optibel-abo genomen en diens Voip-adapter Linksys SPA2102 aangesloten op een Lan-poort van mijn fritzbox. (altijd in de lucht en veel meer aanvullende diensten)
Waarom nu Fritzbox? Bij de Zyxel bleven, ondanks portforwarding, soms poorten dicht waardoor een gesprek niet/vertraagd tot stand kwam.

Uiteindelijk is het voor een heel dure grap geworden temeer daar Telfort haar zaakjes inmiddels beter op orde heeft en ik over uitval niets meer verneem.
Tja, dat krijg je er van als je ongeduldig bent......

Ondanks mijn weinig positieve bevindingen met SurfenenBellen wil ik toch nog even kwijt dat ik door moeder KPN uiterst netjes en klantvriendelijk ben behandeld.
Natuurlijk had ook ik te maken met die 1e lijn-sufferds maar als je op een correcte wijze aandringt, wordt (in mijn geval tenminste) het op een gegeven moment tóch opgepakt.
Blijft jammer dat men die echo niet onder de knie kreeg.
Illustratief voor de storingsgevoeligheid van Voip moge het feit zijn dat een buurvrouw, een paar verdiepingen lager, compleet (!) klachtenvrij belt met Internetplusbellen middels haar Siemens!!!!!

Begrijp er weer eens niets van.

groet,
roy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2008 11:42 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
roymarja schreef:
In mijn eigen voet geschoten daar het telefonieplatform er om de haverklap uitlag.
Wanneer het wél in de lucht was er overigens geen enekele echo te horen m.b.v. het standaard geleverde Zyxel 2602-modem!

Als aparte Voip-dienst dus Optibel-abo genomen en diens Voip-adapter Linksys SPA2102 aangesloten op een Lan-poort van mijn fritzbox. (altijd in de lucht en veel meer aanvullende diensten)
Waarom nu Fritzbox? Bij de Zyxel bleven, ondanks portforwarding, soms poorten dicht waardoor een gesprek niet/vertraagd tot stand kwam.

Uiteindelijk is het voor een heel dure grap geworden temeer daar Telfort haar zaakjes inmiddels beter op orde heeft en ik over uitval niets meer verneem.
groet,
roy


Helaas heeft Telfort de boel nog lang niet op orde en zijn er veel mensen die weer opzeggen (en natuurlijk werkt het bij een heel groot aantal goed) Onbegrijpelijk blijft echter wel dat KPN weinig geleerd heeft van de IPB opstartproblemen en Telfort weer laat zwemmen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 16:07 
Offline

Geregistreerd: za 27 dec 2008 12:37
Berichten: 4
Woonplaats: Winterswijk.org
Volgens mij zit ik al hoger.

Home > SpeedTouch
--------------------------------------------------------------------------------
SpeedTouch
Informatie


Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer: CP0713XXXXX
Softwareversie: 7.4.5.1

Datum & Tijd: Zat, 27-Dec-2008 15:00:34+01:00






Maarten schreef:
De huidige firmware versie is 6.2.11.10.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Firmware versie
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 00:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dat klopt, maar het bericht van maarten waarop u qoute is ook al een paar maanden oud. Ik denk dat vrijwel iedereen Softwareversie: 7.4.5.1
al heeft.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling