Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 11:32 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Maarten schreef:
Gottfriedjuius schreef:
Toen maar een harde, "paperclip" reset gedaan en sinds die tijd is het OK.
Hopelijk blijft het zo.

Juul


En welke firmware heb je nu in je systeem staan ?


6.2.19.1

CH


Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 11:39 
Offline

Geregistreerd: za 11 nov 2006 20:02
Berichten: 7
Maarten schreef:
Jean schreef:
Lijnmeting nooit specifiek om gevraagd , maar men heeft me wel eens verteld dat alles er goed uitzag qua signaal Lijnmeting is van afstand mogelijk ?
Echo is niet het grootste probleem hoor , gebeurt af en toe. Het af en toe niet bereikbaar zijn (ingesprektoon) op momenten waarop dat niet te voorspellen is, vind ik erger.


Lijnmeting op afstand is eenvoudig.Heb je het niet bereikbaar zijn en de echo ook met een niet dect toestel ? Kun je dit testen ?


Maarten, ik heb helaas geen normaal toestel meer. Het probleem van het niet bereikbaar zijn is volgens mij moeilijk te checken aangezien het op zeer onwillekeurige momenten voorkomt en je dus eigenlijk 10 x per dag zou moeten checken. Misschien kunnen ze wel nog een keer mijn lijn nameten. Ik blijf er zelf bij dat het niet aan waardes ligt, aan bekabeling , maar veel meer aan het netwerk of de software . Ik denk namelijk dat als dit soort zaken aan de bekabeling zouden liggen of waardes , dat het probleem veel vaker voor zou komen /continu zou zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 12:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Jean:ben je al een keer overgezet op andere server ? Neem anders contact op met de helpdesk en laat ze eens kijken waar je nu op zit.
Een andere SPC server is wellicht het proberen waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 15:23 
Offline

Geregistreerd: za 11 nov 2006 20:02
Berichten: 7
Ze hebben wel een keer de SIP gegevens gesynchroniseerd van afstand.
Kan ik evt zelf ook bekijken via mijn instellingen op welke server ik zit ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 11:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Jean schreef:
Ze hebben wel een keer de SIP gegevens gesynchroniseerd van afstand.
Kan ik evt zelf ook bekijken via mijn instellingen op welke server ik zit ?


Makkelijkst is even om de helpdesk te vragen.Let wel een SIP server is wat anders dan een SPC server :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 23:28 
Offline

Geregistreerd: di 24 apr 2007 14:35
Berichten: 8
Maarten schreef:
Jean schreef:
Ze hebben wel een keer de SIP gegevens gesynchroniseerd van afstand.
Kan ik evt zelf ook bekijken via mijn instellingen op welke server ik zit ?


Makkelijkst is even om de helpdesk te vragen.Let wel een SIP server is wat anders dan een SPC server :wink:


De SIP-server waarop je SIP-account staat, hoeft niet (en kan feitelijk niet) veranderd worden. Sterker nog; het IP-adres van de SIP-server is helemaal niet bekend bij eind-gebruikers (en staat ook niet in de box). Alle communicatie verloopt via een SBC-server (dus niet SPC; SBC = Session Board Controller).

Een aantal SBC-servers zijn geoptimaliseerd voor Siemens-boxen en werken niet goed samen met Speedtouch-CPE's. Je kunt wel zelf sessies opbouwen (uitgaand telefoneren) maar niet gebeld worden (dus sessieopbouw van SBC --> CPE gaat niet goed). Tenzij... je net zelf de sessie hebt opgebouwd die dan nog actief staat.

_________________
Succes ermee !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 15:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Annet schreef:
Maarten schreef:
Jean schreef:
Ze hebben wel een keer de SIP gegevens gesynchroniseerd van afstand.
Kan ik evt zelf ook bekijken via mijn instellingen op welke server ik zit ?


Makkelijkst is even om de helpdesk te vragen.Let wel een SIP server is wat anders dan een SPC server :wink:


De SIP-server waarop je SIP-account staat, hoeft niet (en kan feitelijk niet) veranderd worden. Sterker nog; het IP-adres van de SIP-server is helemaal niet bekend bij eind-gebruikers (en staat ook niet in de box). Alle communicatie verloopt via een SBC-server (dus niet SPC; SBC = Session Board Controller).



Ik weet niet wat de status op dit moment is,maar in het verleden is wel degelijk vanuit de tweedelijns HD zelf het voorstel gekomen om bijv van SIP-server te switchen (dacht Arnhem naar bijv A'dam)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 18:26 
Offline

Geregistreerd: di 24 apr 2007 14:35
Berichten: 8
Maarten schreef:
Ik weet niet wat de status op dit moment is,maar in het verleden is wel degelijk vanuit de tweedelijns HD zelf het voorstel gekomen om bijv van SIP-server te switchen (dacht Arnhem naar bijv A'dam)


Correct, dat was echter in de tijd dat er enkel 2 SIP-servers waren. Tegenwoordig, met de huidige SBC-servers die tussen CPE en server hangen is er geen noodzaak meer voor omsteken op SIP-servers en zal dat ook echt als laatste middel gebruikt worden (en niet door tweedelijns HD!). Er zijn nu echter veel meer servers dan de twee genoemden ;)

Je hebt echter gelijk, technisch is het mogelijk. Het zal op dit moment echter weinig uitmaken, zonder om in details te vervallen, en is eigenlijk zinloos. Omsteken van SBC-servers is wel mogelijk en wordt in bepaalde gevallen ook gedaan.

_________________
Succes ermee !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2007 17:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Is er misschien ook iemand die iets kan zeggen omtrent de status van nieuwe firmware updates voor de 780 ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2007 00:12 
Offline

Geregistreerd: wo 12 apr 2006 10:40
Berichten: 40
Van de week nog contact gehad met de servicedesk vanwege een 780.
Er is bij mij wel nieuwe sofrware toegevoegd. Maar dat is nog geen officieele nieuwe firmware software. Ze verzamelen eerst alle nieuwe stukjes software en dan geven ze een firmware uit. Nog geen bericht wanneer dat zal gaan gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2007 21:56 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
De eerste rollout van 1000 rg's zijn al gedaan als pilot, om te zien wat de impact was, vannacht gaan weer een 10000 ofzo :) Voor 1 oktober zijn alle rg's voorzien. Niets bijzonders, meer om geen bezettoon BIG en telefoon gaat over op beide poorten wanneer naar 1 nummer gebeld wordt op te lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 12:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
tevens schijnt er een probleem te zijn dat de speedtouch zich na zoveel daen afmeld bij de wijk centrale waardoor men ook steeds een ingesprekstoon krijgt. dat wordt ook opgelost in deze nieuwe firmware :wink:


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 13:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@magik:en over welke firmwareversie hebben we het dan ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 14:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 sep 2006 09:05
Berichten: 25
Maarten schreef:
@magik:en over welke firmwareversie hebben we het dan ?

6.2.19.1

_________________
KPN MPHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 17:01 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Merci !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling