vankooten schreef:
terug naar analoog betekend sowieso een apart telefoon abonement wat bij KPN op z'n minst 32,00 euro kost, exclusief gesprekskosten en dan nog ergens een apart internet abonement.
Ik zou dan wel gek zijn als ik bij planet bleef.
Een abonement bij telfort, inclusief bellen, gaat ook weer over voip.
Het zou geweldig zijn als dat wel storingsvrij zou zijn, maar op het forum aldaar lees ik ook al over "klapperlijnen" etc.
Dat ik vrij ben om te gaan valt nog te bezien.
De man van KPN zou een aantekening maken waarmee ik eventueel niet aan mijn contract gehouden zou worden.
Ik kreeg ook nog een AM-radio test mee.
Met een draagbare radio, afgestemd op een zuivere AM zender langs de draden gaan. Mocht de zender gaan storen dan was dat een teken van een stoorsignaal.
Nu stoort dat jammer genoeg nergens, behalve bij de KPN wandcontactdoos waar de grote KPN stekker (met die vier uitstekende poten) ingaat. Als ik daar de radio houd dan is er alleen maar ruis en ook vlak boven de EB.
Wat mag ik hier uit afleiden???
ik zou dat stopcontact eens open trekken en daar de pooltje zo van verbuigen dat ze beter contact maken met de stekker
tevens zou je de bedrading daar een kunnen controleren of die messchien zijn afgebroken en toch nog contact maken
en zo doende de storing veroorzaken
tevens zou ik eens proberen om eens een paar dagen voor test allebijde pc uit de eb te halen
mogelijk zou zijn dat er een lekstrook op 1 van de pc ontstaat waardoor de eb een opdonder krijgt
(zijn je pc ook op randaarde stopcontacten aangesloten)
het is maar een idee natuurlijk
of het wat helpt weet je pas nadat je het hebt geprobeert
succes