Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 14:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 11:12 

wopper schreef:
Nee inderdaad, als ze alleen de opties in de webinterface hebben weggelaten maar ze nog wel bestaan heb je wat aan de CLI. Maar zoals je op veel forums kunt lezen geeft KPN nagenoeg nooit de aanloggegevens weg.

Daarom hoop ik maar dat ze de beheermogelijkheden die je redelijkerwijs mag verwachten in de komende tijd toch beschikbaar gaan stellen.

--
Herman, laat die CLI maar verder voor wat het is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 11:20 

Gok van niet, firmware wordt meestal op basis van problemen en foute aangepast. Zoals hij nu is heeft KPN waarschijnlijk als software eisen op gegeven en op basis van de eisen in het software contract wordt dit dan gemaakt door SpeedTouch.

Ik kan me niet voorstellen dat ineens er meer mogelijkheden bij komen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 18:34 

wopper schreef:
Gok van niet, firmware wordt meestal op basis van problemen en foute aangepast. Zoals hij nu is heeft KPN waarschijnlijk als software eisen op gegeven en op basis van de eisen in het software contract wordt dit dan gemaakt door SpeedTouch.

Ik kan me niet voorstellen dat ineens er meer mogelijkheden bij komen...

Ik heb de indruk dat het in het geval van de DHCP ip-adresrange om een fout gaat. De webinterface voorziet nl in de functie deze te beinvloeden. Er is dus nog hoop.

--
Herman Elderson

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 00:22 

Je kan er niets op de 780 hele interface is user en geen admin level.
Geen telnet login mogelijk user en pass is Admin level. Je kan de settings wel opslaan op de ST standaard KPN firmware niet via FTP kan je de config downloaden maar die is ook blocked. :cry: .. ...... zucht

Kijk dat ze niet willen dat je aan de VOIP settings gaat knoeien kan ik me voorstellen maar geef de gevorderde klant de keus zelf beheren en geen ondersteuning als je niet weet google je maar (effe resetten als het misgaat en je begint gewoon weer overnieuw) of de klant kiest voor de user mode en KPN geeft ondersteuning.

vind de router erg onstabiel door hun eigen firmware.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 11:40 

Dialtone schreef:

Instabiel? Dat durf ik niet te beweren, ik heb gemerkt dat hij bij kleine aanpassingen via de web-interface snel geneigd is spontaan te herstarten, maar als je hem met rust laat draait-ie wel door. Helaas kun je in de logging vrijwel niets nagaan; om de haverklap wordt die automatisch ge'reset', op basis waarvan weet ik niet.
Enkele hinderlijkheden ga ik wel bij het klachtenbureau dumpen, zodra de portering helemaal klaar is (volgens mij is nu alleen het uitgaand verkeer geporteerd, ik zie in ieder geval geen inkomend verkeer vermeld in de telefonielogging).

--
Herman Elderson

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 11:58 

Nou als ik een aanpassing doe, zoals een poort toewijzen dan hangt hij echt de webinterface. En moet ik dus het hele modem herstarten voordat ik kan zien of de wijziging gelukt is. Lijkt me toch de definitie van instabiel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 12:45 

wopper schreef:
Nou als ik een aanpassing doe, zoals een poort toewijzen dan hangt hij echt de webinterface. En moet ik dus het hele modem herstarten voordat ik kan zien of de wijziging gelukt is. Lijkt me toch de definitie van instabiel

Als alleen de web-interface hangt volstaat vaak deze opnieuw aan te roepen http://192.168.1.254.

Het herstarten na minimale configuratieaanpassingen gebeurt meestal spontaan, ook heb ik die ervaring bij het toewijzen van serverpoorten.

Stabiliteit vind ik belangrijker in de normale operationele situatie, waarbij er dus geen enkele wijziging wordt aangebracht in de configuratie. En voor zover ik zien kan is die stabiliteit er.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 12:51 

herelder schreef:
wopper schreef:

Als alleen de web-interface hangt volstaat vaak deze opnieuw aan te roepen http://192.168.1.254.

Het herstarten na minimale configuratieaanpassingen gebeurt meestal spontaan, ook heb ik die ervaring bij het toewijzen van serverpoorten.

Stabiliteit vind ik belangrijker in de normale operationele situatie, waarbij er dus geen enkele wijziging wordt aangebracht in de configuratie. En voor zover ik zien kan is die stabiliteit er.

--
Herman

Jij hebt dus wel uitgaande telefonie gesprekken? Ik helaas niet meer... 1 dag geweest.

Ja als hij draait, en hopelijk net als mijn oude speedtouch 510, dan ga ik ervan genieten dat weet ik zeker.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 13:01 

herelder schreef:
Dialtone schreef:

Instabiel? Dat durf ik niet te beweren, ik heb gemerkt dat hij bij kleine aanpassingen via de web-interface snel geneigd is spontaan te herstarten, maar als je hem met rust laat draait-ie wel door. Helaas kun je in de logging vrijwel niets nagaan; om de haverklap wordt die automatisch ge'reset', op basis waarvan weet ik niet.
Enkele hinderlijkheden ga ik wel bij het klachtenbureau dumpen, zodra de portering helemaal klaar is (volgens mij is nu alleen het uitgaand verkeer geporteerd, ik zie in ieder geval geen inkomend verkeer vermeld in de telefonielogging).

--
Herman Elderson

Als hij draait dan werkt het ook als een tierelier heb een 580 gehad dus ik ken de ST wel als geen ander zijn erg goede routers maar niet als men er in gaat zitten prutsen oftewel customizen. Daardoor is het bij mij iig niet stabiel want hij reboot toch wel erg regelmatig op een dag. Dat is tijdens een telefoongesprek erg irritant .... Gewoon default laten maar omdat KPN de SIP settings niet vrij wil geven zetten ze de ST in dummy mode voor de gebruiker .....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006 16:49 

:arrow: Ooit heb ik mijn adressen in de Siemens prutbak ook op 10.0.0.x gezet (gelijk mijn oude Speedtouch) totdat ik op een goede dag niet meer kon inloggen op de Siemens... KPN heeft zeker geprobeerd het ding op afstand te beheren...

Je firewall kan je niet meer beheren via de KPN-omgeving. Dit is uit de site gesloopt. Gebeld met een Hmw van Planet. Zijn antwoord: "Dat hebben ze gedaan omdat men dan steeds gaat zitten rommelen aan de instellingen...". Goed antwoord van Planet trouwens...

De DHCP in de Siemens is volgens een Hmw van Planet niet stabiel. Alleen als je de aangesloten apparaten handmatig instelt loopt het wel aardig goed.

Sommige adapters geleverd bij de Siemens zijn niet goed. Ze leveren te weinig spanning en dat veroorzaakt ook weer storingen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]