Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: IB Netwerk via Powerline
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 15:14 
Offline

Geregistreerd: di 27 jan 2009 22:57
Berichten: 5
Hallo,

Ik heb deze week een 3-tal powerlines bij KPN besteld (DVS200) en dit geheel aangesloten zodat mijn EB netjes naar de meterkast kon verhuizen, en niet meer met heelveel kabels in onderin de TV kast staat.
Mijn configuratie is als volgt:

De Zhong H220N (inmiddels mijn derde EB of pas mijn derde IB :D ) deze is via poort 3 aangesloten op de eerste DVS200
via de telefoonpoorten zijn ook nog eens een 2-tal draadloze telefoons aangesloten met ieder hun eigen nummer
In de woonkamer heb ik in een stopcontact de tweede DVS200 aangesloten en op de ethernetpoort hiervan de digitale interactive ontvanger.
Op zolder heb ik de derde DVS200 in het stopcontact zitten en op de ethernetpoort hiervan een KTI SOHO Switch aangesloten.
Op deze switch zit een Western Digital NAS en een desktop PC met Windows XP Pro
Mijn laptop "babbelt" via Wifi met de EB beneden in de meterkast.

De 3 DVS200 zitten niet op de zelfde eindgroep (zelfs 3 verschillende eindgroepen) echter wel allemaal op dezelfde fase. Hiervoor heb nog een aanpassing in aan mijn groepenkast moeten doorvoeren. Dit heb ik op voorhand gedaan en weet niet of dit perse noodzakelijk is. Denk het echter wel. (ik heb een elektrotechnische achtergrond)

Op zich is het fysiek aansluiten geen probleem, het bleek tot mijn verbazing dat het allemaal ook nog een goed functioneerd.
En aangezien ik al een tijdje aan het zoeken ben geweest naar een goede en betrouwbaar netwerk, wat ik met de middelen die ik in huis had niet voor elkaar kreeg. Op een of andere manier kreeg ik dit niet goed voor elkaar wat ik wilde maar nu werkt het allemaal prima en het is stabiel.

Ik schrijf dit om mijn ervaringen te delen en dat ik het niet gevonden kreeg op internet of hetgeen ik wilde bewerkstelligen ook wel mogelijk was om te realiseren.
Het antwoord is JA.

Lucien
Industrieel automatiseerder

_________________
"Blijf met beide benen op de grond, dan ligt de wereld aan je voeten"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2012 12:06 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Powerline adapters doen het mits op dezelfde fase prima op alle verschillende eindgroepen.
In veel wijken waar de huizen in rijen staan doet je poweline adapter het heel vaak ook 2 huizen verder weer prima ( zelfde fase )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling