Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 20:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ZTE EB + Wireless Bridge
BerichtGeplaatst: di 26 jul 2011 19:00 
Offline

Geregistreerd: di 26 jul 2011 13:10
Berichten: 2
Twee weken geleden overgestapt van ADSL Online naar KPN Glasvezel.
Internetplusbellen en IPTV. IPTV middels 2 Devolo's om van het glasvezelmodem in de kelder naar de woonkamer te komen.
In de woonkamer ligt bekabeling voor 2 netwerkapparaten die via een Wireless Bridge Netgear WN2000RPT naar de ZTE EB geleid worden.
De wireless bridge heeft vier lanpoorten, zodat zonder kabels te hoeven trekken een verbinding met de EB kan worden gemaakt.
De wireless bridge kan gek genoeg zelf ook weer als AP gebruikt worden waardoor het Wifi signaal over een grote ruimte wordt verspreid.

Een van de netwerkapparaten betreft de mediaplayer van AC Ryan de Playonhd1. Van het weekend geexperimenteerd met de ingebouwde ftp-server en op afstand trok een collega die ook een KPN glasvezel verbinding heeft een DVD-bestand van ruim 4 GB in 15 minuten bij me weg.
IK overweeg - wordt me overigens van alle kanten, waaronder ook de KPN, afgeraden - om de wireless bridge te vervangen door de inzet van nog 2 devolo's naast die van IPTV. De snelheid van die devolo's is werkelijk verbluffend. Ruim boven de 100 mbps . Voor het kopieren van grote bestanden haal ik nu door de wireless constructie slechts 30mbps. Met een kabel haal ik zo ongeveer 85 mbps waardoor die Devolo's me geenzins tegenvallen.

Door de hoge verbindingssnelheden is het leuk om muziek rechtstreeks van mijn Mediaplayer thuis op mijn Smartphone te streamen. Ook kan ik vlot bestanden wegtrekken. Na 2 weken knutselen wordt het wel tijd voor vakantie want het heeft heel wat uurtjes gekost om alles aan elkaar te knopen op een wijze dat het ook goed werkt.

Ik vind de prestatie van de ZTE EB voor wat Wifi betreft niet om over naar huis te schrijven. Het wireless modem van de buurman van UPC komt op veel plekken sterker binnen. Gek genoeg heb ik 2 verdiepeingen hoger een beter ontvangst dan op de 1e verdieping. Na een grondige verbouwing heb ik de tussenvloeren van de 1e verdieping geisoleerd en misschien dat dit wel de boosdoener is. De kelder zit onder de trap naar boven en doorboven is in het trapgat geen isolatie geplaatst, zodat het wifisignaal op de verdieping er boven krachtiger is. AL met al geen probleem, want op zich kan ik met de huidige snelheden goed uit de voeten. Bij mijn ADSL online werkte ik de afgelopen jaren in principe alleen draadloos. Alleen de 2 netwerkapparaten waren via een bekabeling aan de router verbonden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling