Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 15:04 
Offline

Geregistreerd: do 23 dec 2010 11:05
Berichten: 5
Ik wil graag een NAS aansluiten op mijn netwerk en wel een die ik ook van buitenaf (via internet) kan benaderen. Ikzelf zit daarbij te denken aan de NETGEAR RND 2110 Duo, maar een paradigit medewerker gaf aan dat het wel heel veel kennis vraagt om dit via de experiabox van KPN gedaan te krijgen (ik maak gebruik van internet en bellen en mijn experiabox is de thomson 780).
Er moeten poorten worden opgezet en dat blijkt is een erg lastige klus. Veel commentaren op het forum geven aan, dat het openen van poorten op de experiabox niet mogelijk is. Anderen is het kennelijk wel gelukt. Ik ben een relatieve leek op dat vlak. Is het iemand wél gelukt een NAS aan de sluiten en die ook via internet kan worden benaderd? Beschikt iemand over een goede handleiding, om mij op weg te helpen? Ik ben niet geheel een digibeet, maar heb dit nog nooit gedaan en vraag daarom ondersteuning. Mijn belangrijkste vraag: hoe configureer je de router om dit mogelijk te maken? Graag jullie adviezen.

Kief


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2010 10:26 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Ik heb zelf een 780 met een nas en het wil zeker wel. Een keer in gesteld en het draait goed. Er is ergens een site waar uit leg word gegeven over poorten open zetten.l Het is niet moeilijk je moet het alleen even weten.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 14:37 
Offline

Geregistreerd: do 23 dec 2010 11:05
Berichten: 5
Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie. Kan je mij aangeven hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen in je router? Hoe heb je dit precies ingesteld in je 780?
Je zou mij een grote dienst bewijzen als je dit wilt beschrijven.
Welke NAS heb jij precies en kan jij deze ook van buiten benaderen?

Ik hoop dat je mij verder kunt helpen, want je bent de enige dit op mijn vraag heeft gereageerd.

Alvast bedankt voor je moeite,

John


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 21:07 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
http://192.168.1.254/cgi/b/games/ov/?be=0&l0=2&l1=4

Hoi John
Met de link van hierboven kom je op de pagina van je modem, hoofdstuk delen van toepassingen.
Rechts boven staat de tekst "help" als je daar op klikt word wel een hoop duidelijk.
Als je weet welke poorten naar je nas moeten dan gaat het wel.
De meeste toepassingen zijn al ingevuld je moet alleen verwijzen naar je nas.

Ik vind het zelf moelijk om het in tekst om te zetten.
Maar als het niet lukt dan kan ik het wel proberen.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 dec 2010 15:53 
Offline

Geregistreerd: do 23 dec 2010 11:05
Berichten: 5
Hallo Jan,

Bedankt dat je mee wilt denken. De helptekst waarnaar je verwijst helpt mij zeker om een 'beeld' van te krijgen van de wijze waarop je te werk moet gaan. Daarmee kom ik er - denk ik - ook wel uit.
Ik weet alleen niet welke poorten ik moet kiezen voor mijn NAS en of dit TCP of UDP moet zijn. Moet dit één poort zijn of moet ik meerdere poorten op rij definieren'?
Verschilt de poort per NAS of geldt hiervoor een vaste keuze? Ikzelf heb op dit moment nog geen NAS gekocht omdat de paradigit medewerker mij waarschuwde omdat het zeer complex was deze 'benaderbaar maken' met een experiabox. Zeker als het om internettoegang ging. Ikzelf was van plan de Netgear ReadyNAS Duo RND2150 aan te schaffen, maar vanwege bovenaangehaald advies heb ik daarvan afgezien. HIj adviseerde een netwerkschijf van LaCie, maar deze is niet via internet toegankelijk. Welke NAS heb jij? Misschien is het nog het makkelijkste als jij aangeeft welke instellingen jij voor jouw NAS hebt gebruikt!

Alvast bedankt voor je reactie

John


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 dec 2010 18:00 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Ik heb zelf een Synology 107, een oud beestje mij hij werkt.
Ik heb meerdere poorten open gezet omdat ik op mijn werk niet alle poorten gebruiken kan, daarom heb ik gezocht naar poorten die open stonden op mijn werk.

Afbeelding

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Nog even een overzicht van de poorten die het meeste worden gebruikt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/TCP-_en_UDP-poorten

Succes

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 17:07 
Offline

Geregistreerd: do 23 dec 2010 11:05
Berichten: 5
Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga er mee aan de gang.

John


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling