Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 15:23 
Offline

Geregistreerd: do 09 apr 2009 21:18
Berichten: 15
Zoals de titel het al zegt, momenteel gebruik ik de EB louter als aansluiting voor mijn telefoon.
Voor internet gebruik ik een betere router en het IP-TV verkeer wordt door een L2 switch al van het overige verkeer gescheiden en naar de STB's geleid.

De EB krijgt ook enkel de PPPoE tunnel van het telefonie-VLAN (VLAN7). Maar dat werkt op een of andere reden niet goed, de EB wil blijkbaar ook graag VLAN6 (internet) zien. Daarom zal ik proberen om de EB binnenkort te vervangen door een andere SIP gateway. Dan moet ik alleen nog even kijken of ik achter het wachtwoord van de KPN SIP-service kan komen (gebruikersnaam heb ik al, dat is gewoon het telefoonnummer). Dat zal nog wel een aardige dobber worden, KPN kennende.

Maargoed, eens ik daar in geslaagd ben heb ik die hele rotte EB niet meer nodig. Enkel wanneer de verbinding echt uit valt schakel ik hem weer in. Slaagt de EB er ook niet in om contact te maken is het de beurt aan KPN ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 10:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Beste Soumyanon,

Interessant dat je op deze manier alles opgezet heb, alleen kan ik je vertellen dat je nooit van de EB af zal komen.
Dit omdat het SIP password nooit uitgegeven wordt aan een klant. Sowieso niet iedereen heeft hem (ook niet de helpdeskmedewerkers bij KPN Contact), en diegene die hem wel hebben staan onder strikte regels deze niet uit te geven.
Het is een leuk idee, maar je zal wel afhankelijk blijven van de EB voor je telefonie.

Met vriendelijke groet,

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 01:37 
Offline

Geregistreerd: do 09 apr 2009 21:18
Berichten: 15
Moet jij eens opletten hoe weinig er gebeld gaat worden vanaf mijn adres :)

Dan gaan we gewoon naar een SIP-provider die wel normaal zijn zaken op orde heeft. Die EB gaat er echt wel uit, goedschiks... of kwaadschiks.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 07:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
De argumentatie van KPN snap ik deels wel want het is privacy-gevoelige informatie.Aan de andere kant zou men bijv via een protocol de gebruikers kunnen wijzen dat het niet hun verantwoordelijkheid meer is als ze data vrijgeven en de klanten ook zelf bij problemen voor een oplossing moeten zoeken ? Niet iedereen zal dat waarderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 09:14 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Soumyanon schreef:
Moet jij eens opletten hoe weinig er gebeld gaat worden vanaf mijn adres :)

Dan gaan we gewoon naar een SIP-provider die wel normaal zijn zaken op orde heeft. Die EB gaat er echt wel uit, goedschiks... of kwaadschiks.

Dan kan je beter je IPB omzetten naar ADSL, dat scheelt weer in de kosten. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling