Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: een paar ervaringen
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 15:06 
Offline

Geregistreerd: do 05 feb 2009 12:05
Berichten: 6
[code][/code]
Ik gebruik de experiabox sinds 14/2. Opvergestapt van KPN adsl met draadlools internet en analoge telefonie. In eerste instantie een ongelooflijke hoop ****, waarbij het meest opvallende is dat de KPN service desk medewerkers allemaal verschillende verhalen hebben. Een mooi voorbeeld was de mede werker die me vertelde dat ik de eerste 10 dagen niet gebeld zou kunnen worden. Toen ik hem vroeg of hjij dat wel normaal vond, begon hij wel te twijfelen, maar hij bleef bij zijn verhaal ondanks dat ik hem uitlegde dat ik meteen door mijn zuster gebeld was en dat dat (helaas) goed binnenkwam. Verder ellende met voicemail en spooktelefoontjes (die achteraf te maken bleken te hebben met de voicemail settings bij Tele2).

Gebruik is dus:
telefonie,
5 - 6 PCs (Vista en XP) geheel draadloos, voor Internet en Thuisnetwerk


Toen ik telefonie op rit had ging ik me op Internet en thuisnetwerk concentreren.
Internet leek ok, maar in het thuisnetwerk zagen de PCs elkaar geheel niet. Vreemd genoeg werkte dat op de oude Thomson router wel.
Een Linux eeePC maakt wel contact, maar krijgt geen lease van de DHCP en sterft dan een zachte dood

De helpdesk kwam hier niet uit.
Argumenten vind ik nogal bizar. "Thuisnetwerk" ondersteunen we niet want das veel te lastig. Linux ondersteunen we al helemaal niet.

Na dagen gezeur en 20 euro gesprekskosten, boden ze me aan om dan maar een Thomson router neer te zetten, althans dat moet ik zelf doen,
Die was qua wifi zo slecht dat alle verbindingen continu wegvielen, dus de Siemens router maar weer geplaatst.

Na Norton (netwerk overzicht gebruiken) compleet te hebben hergeconfigureerd lijkt e.e.a. nu bijna een maand later goed te werken. Ik hoop dat dat zo blijft want de Thomson box deed het 1 dag goed en stortte toen in.

Kortom de helpdesk heb je geen fluit aan (die willen wel suggereren om power on/off of een reset te doen - dat is als je het echt niet meer weet), als je dit wilt moet je er zelf wat van weten. IPB voor een "dummy" op IT gebied is een bron van frustratie.

Voor de grap heb ik nu eend 2GB USB stick in de router geduwd, en tot mijnstomme verbazing werkte dat in 1 ( ja één ) keer!
Nu afwachten
have fun


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een paar ervaringen
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 11:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Bedankt voor je reactie.Je frustratie is begrijpelijk maar ik wil toch een kleine nuance aanbrengen als het gaat om de helpdesk.Je bent idd afhankelijk van de kennis van de persoon in kwestie,maar de vraag is dan ook hoeveel tijd en geld KPN wil investeren in een goed helpdesk team en dat kun je niet altijd op de man of vrouw af beoordelen.Het probleem of de uitdaging ligt bij het management en nergens anders.

Wat zijn nu nog concreet de acties die men gaat ondernemen ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling