Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2006 14:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Nieuwe marketingstrategie KPN

Gepubliceerd op dinsdag 21 maart 2006

(P7) KPN heeft zojuist een nieuw logo en de hoofdlijnen van een nieuwe marketingstrategie onthuld. De kleuren groen en blauw blijven, tegen een lichte achtergrond, kenmerkend voor het bedrijf. De nieuwe slogan is: 'KPN sluit je aan'.
Het 'Sluit je aan' etaleert KPN op twee manieren. KPN sluit mensen aan en mensen sluiten zich aan bij KPN. Het nieuwe logo is onthuld op de KPN-gebouwen aan het telecomplein in Den Haag met 4.000 personeelsleden buiten, onder leiding van financieel bestuurder Marcel Smits. Ook de overige KPN-kantoren krijgen nieuwe facadebekleding, zoals te zien op de foto die een PMM-lezer doorstuurde uit Amersfoort.

KPN-bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer en marketingdirecteur Patrick Kuijsters presenteerden onder begeleiding van tv-presentatrice Tessa de Boer de nieuwe marketingstrategie van KPN voor genodigden. Dat vond plaats in het Olympisch Stadion te Amsterdam.

Kleine letters
Uit reclames op abri's blijkt voorts dat de bedrijfsnaam KPN tegenwoordig niet meer met hoofdletters maar met kleine letters geschreven wordt in de reclame-uitingen.

KPN toonde in het Olympisch Stadion interviews met klanten op 12 grote beeldschermen. Daarmee wilde KPN vooral laten zien dat Nederlanders nieuwe producten accepteren en aanschaffen als het aanbod begrijpelijk en betrouwbaar is. Dat zijn dan ook de uitgangspunten van de nieuwe marketingstrategie.

Tegenstrijdig
Kuijsters sprak van een tegenstrijdigheid: "We willen tegelijkertijd vernieuwend zijn, maar ook zekerheid bieden. Dat betekent dat we voortdurend nieuwe diensten zullen bieden, maar niet altijd als eerste. Dat doen we pas als ze goed werken en toegankelijk zijn." Daarmee verwijst Kuijsters impliciet naar het feit dat concurrent Versatel sinds kort op grote schaal televisie via ADSL aanbiedt. KPN komt daar naar verwachting uiterlijk voor juni 2006 mee, als het WK Voetbal begint.

Volgens marketingbaas Kuijsters is de lancering van nieuwe diensten gestoeld op drie aspecten: de techniek moet werken, KPN moet meer sturen op nut (‘Wat heb ik er aan?’) en 'mensentaal' spreken in plaats van 'digitaal'. "We moeten meer vriendelijkheid en toegankelijkheid uitstralen en niet langer een instituut zijn", aldus de marketingdirecteur.

Volgens Ad Scheepbouwer moet Nederland beter en sneller gaan profiteren van de voorsprong in breedband. Nederland heeft na Zuid-Korea de hoogste breedbandpenetratie ter wereld. Vanochtend publiceerde marktonderzoeker Telecom Paper uit Houten cijfers waaruit blijkt dat eind 2005 58 procent van de Nederlandse huishoudens een kabel- of ADSL-aansluiting had. Dat zijn bijna 4,5 miljoen aansluitingen.

Vooruitgang
Scheepbouwer vestigt zijn hoop op digitale tv en beeldbellen. "Zodra ik me nu verveel, kan ik e-mail lezen op mijn Blackberry en ik wil eigenlijk aansluitend ook televisie kunnen kijken op mijn mobiel. Het zijn jonge mensen die het eerst deze nieuwe toepassingen oppakken, zonder gebruiksaanwijzing. Volwassen volgen de jongeren, ze zijn wat trager en stellen meer vragen. Het oude maakt plaats voor het nieuwe en dat noemen ze vooruitgang."

De presentatie vandaag markeert een belangrijk punt in de technologische vernieuwing en reorganisatie bij KPN. Volgens Scheepbouwer is KPN aanbeland in de fase van de marketing- en distributiebedrijf in plaats van een netwerkbedrijf. Hij noemde daarbij alle nieuwe diensten van KPN en zei dat InternetPlusBellen een enorm succes is. "Het is niet aan te slepen."

Bron:Planet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Leuk nieuw logo.
BerichtGeplaatst: di 21 maart 2006 16:41 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling