Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 12:32 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
http://www.planet.nl/planet/show/id=118 ... /sc=d5f31d




Storingen bij InternetPlusBellen

Gepubliceerd op dinsdag 19 december 2006

De pechduivel speelt KPN ernstig parten met bellen over internet, het zogeheten InternetPlusBellen. Opnieuw is er een flinke storing, die te wijten blijkt te zijn aan een nieuw modem.
Lezers van Planet Multimedia meldden zondag dat ze een storing hadden en die duurt nog steeds voort.

Een woordvoerder van KPN wijt de ellende aan het nieuwe modem dat KPN introduceerde. "Dat is een doosje van Thomson. Abonnees die daarmee verbinding maken, hebben een serieus probleem." KPN introduceert het modem naast het kastje dat van Siemens komt, de hoofdleverancier van het InternetPlusBellen van KPN en van de servers.

Ergens tussen die servers en de nieuwe modems gaat het mis: "De modems dienen zich steeds opnieuw automatisch aan te melden bij de servers, maar op de een of andere manier melden die modems zich niet. We onderzoeken nog hoe dat precies komt", aldus de woordvoerder van KPN.

Aan- en uitzetten
Er zijn volgens KPN op het moment slechts twee oplossingen voor het probleem: "De gebruiker kan het modem zelf aan- en uitzetten na een gesprek, dan maakt die weer verbinding met de server. Ook zijn we begonnen met vanuit de server contact te maken met die modems."

Zolang de oorzaak niet is gevonden, lijkt een oplossing niet nabij. De KPN-woordvoerder kan namelijk niet zeggen of er tijdelijk gestopt wordt met het uitleveren van de modems van Thomson. Om hoeveel modens het gaat, is ook niet helemal duidelijk. volgens de woordvoerder gaat het om 'enkele duizenden'.

Gedupeerden hebben één geluk: juist afgelopen donderdag verlaagde KPN de kosten voor het bellen naar de servicedesk naar 1 cent per minuut. Lezers van deze rubriek meldden echter dat de servicedesk onbereikbaar is. KPN bevestigt dat het er erg druk is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 16:37 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Goed dat men er mee naar buiten komt,maar wel vaag.Merkwaardig dat dit soort zaken niet tijdens het testen aan de orde is gekomen :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 17:44 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
Maarten schreef:
Goed dat men er mee naar buiten komt,maar wel vaag.Merkwaardig dat dit soort zaken niet tijdens het testen aan de orde is gekomen :roll:


Marktdruk -> moet het liefste eergisteren klaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 20:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Alles leuk en aardig maar niet echt fijn na de grijze EB :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 20:43 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Maarten schreef:
Alles leuk en aardig maar niet echt fijn na de grijze EB :(

Heb jij dan problemen met de SpeedTouch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 20:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Marcel schreef:
Maarten schreef:
Alles leuk en aardig maar niet echt fijn na de grijze EB :(

Heb jij dan problemen met de SpeedTouch?


Yip telefonie laat sterk te wensen over.Met name galm aan de andere kant van de lijn en niet kunnen bellen agv vollopen firewall of ivm server problemen.Galm is bekent bij MPX en wordt (zo werkt dat nou eenmaal) bij meerdere klachten verholpen lees krijgt een plaats in de prioriteitenlijst.Of de Speedtouch echt beter is durf ik nog niet te zeggen :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2006 21:13 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
als ik dit allemaal zo hoor ... zo slecht is die siemensbox nog niet :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 01:27 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
De oplossingen is gevonden las ik, ze zijn nu bezig scripts te testen, en het gaat om meer dan 10.000 aansluitingen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 08:39 
Offline

Geregistreerd: zo 19 nov 2006 11:52
Berichten: 56
Zal toch wel aan die server(s) liggen en niet aan de modems, want hier (en blijkbaar bij veel anderen) de eerste 4 weken perfecte verbinding en uit het niets in 1 keer die problemen. :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 09:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mbt scripts kan ik me alleen iets voorstellen dat ze wellicht niet goed geladen worden of veel tijd nodig hebben om geladen te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 01:24 
Offline

Geregistreerd: di 14 nov 2006 19:02
Berichten: 50
wopper schreef:
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=788942/sc=d5f31d

Storingen bij InternetPlusBellen

Gepubliceerd op dinsdag 19 december 2006

De pechduivel speelt KPN ernstig parten met bellen over internet, het zogeheten InternetPlusBellen. Opnieuw is er een flinke storing, die te wijten blijkt te zijn aan een nieuw modem.

Lezers van Planet Multimedia meldden zondag dat ze een storing hadden en die duurt nog steeds voort.


Als pas sinds zondag deze storing wordt gerapporteerd lijkt me dat deze recentelijk centraal is veroorzaakt. Mogelijk hebben ze dit weekend wat software wijzigingen doorgevoerd, op de servers of op de modem-firmware.
Ik rapporteerde in dit forum al dat ik het afgelopen weekend spontaan al mijn instellingen was kwijtgeraakt. Na het herinstellen heb ik verder geen problemen meer ondervonden.

Ik heb Planet gevraagd of ze een verklaring kunnen geven voor de gebeurtenis - zodra ik antwoord krijg horen jullie dat ook.

--
Herman


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: SpeedTouch ellende?
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 22:52 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 12:15
Berichten: 106
Woonplaats: Appelscha
Bij mijn zwager die naar een half jaar eindelijk IPB heeft viel zondag spontaan de verbinding weg. Geen IP adres en wat er allemaal nog verder bij hoort, alles op 0. Als dan het IP handmatig wordt ingesteld dan zie je wel dat er verbinding is met de SpeedTouch maar geen Internet en mail. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd het op te lossen, zelfs alle software van de SpeedTouch verwijdert en alle zaken vwb de SpeedTouch in regEdit maar niets werkt.
Nu lees ik in deze topic dat de SpeedTouch van af zondag storing heeft. Nou lekker is dat, mijn zwager en schoonzus zijn des duivels en begrijpelijk.
Ze kunnen niet eens 1369 bellen dus de rekening loopt maar door.
Ik begrijp werkelijk niet dat de OPTA of wie daar voor verantwoordelijk is de KPN een grote boete oplegt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: SpeedTouch ellende?
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 01:03 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Moroni schreef:
Bij mijn zwager die naar een half jaar eindelijk IPB heeft viel zondag spontaan de verbinding weg. Geen IP adres en wat er allemaal nog verder bij hoort, alles op 0. Als dan het IP handmatig wordt ingesteld dan zie je wel dat er verbinding is met de SpeedTouch maar geen Internet en mail. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd het op te lossen, zelfs alle software van de SpeedTouch verwijdert en alle zaken vwb de SpeedTouch in regEdit maar niets werkt.
Nu lees ik in deze topic dat de SpeedTouch van af zondag storing heeft. Nou lekker is dat, mijn zwager en schoonzus zijn des duivels en begrijpelijk.
Ze kunnen niet eens 1369 bellen dus de rekening loopt maar door.
Ik begrijp werkelijk niet dat de OPTA of wie daar voor verantwoordelijk is de KPN een grote boete oplegt.

Al de helpdesk(0800-0505) gebeld?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 10:17 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 12:15
Berichten: 106
Woonplaats: Appelscha
Al een week geleden naar 0800-0407 voor het 1369, zouden binnen 72 terrug worden gebeld, wat uiteraard niet is gebeurt, werden ze donderdag gebeld door de servicedesk van KPN die geen enkele verstand heeft van de SpeedTouch. Ik heb mijn zwager geistren gebeld dat er niets aan hun PC ligt.
Maar weer afwachten was mijn advies, tja, wat moet je anders?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 14:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Opnieuw bellen naar 0800-0505 en vragen naar 2e lijns helpdesk anders kan je blijven wachten. Heeft je zwager wel een DSL signaal?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling