Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 20:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 nov 2006 12:06
Berichten: 21
Woonplaats: Assen
@JohnD:

Kijk eens naar de aansluitschema in Handleiding B op pagina 28 (PSTN-verbinding) ;)
Als het zo aangesloten is, voor en tijdens de portering is er niks aan de hand.

Na de portering gaat de hoofdlijn van het is/ra punt rechtstreeks naar de DSL van de EB.

_________________
waren de antwoorden van een helpdesk maar net zo talrijk als de oplossingen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 22:47 
Offline

Geregistreerd: di 14 nov 2006 19:02
Berichten: 50
JohnD schreef:
ik blijf aan het recette ik heb sinds 16 november internet plus bellen.
Had ik hier maar nooit aan begonnen als ik internet ben ik niet te bereiken per telefoon als ik bel kan ik niet internetten


Wat mij overkwam is dat ik na aanvankelijk prima aansluiting op een zondagochtend plotseling geen telefoon meer. Ik heb diezelfde zondag een uitgebreid gesprek gehad met de helpdeskmedewerker, samen gecheckt of de juiste verbindingen gemaakt waren maar het leverde niets op. Er waren geen verstoringen, en nameten van de verbinding naar mijn huis gaf aan dat daar niets mis was. Afspraak gemaakt dat ik binnen 2 werkdagen zou worden gebeld door de TD van KPN of dat het opgelost zou zijn.
Ik ben op maandag nog wat gaan experimenteren en kwam er uiteindelijk achter dat de draad tussen mijn telefoon en de Speedtouch niet goed was. Toen ik die had vervangen was alles opgelost. De foute draad was een draad van mezelf, niet een draad uit het pakket.

Verder werkt alles precies zoals het hoort, alleen bij het gebruik van de webinterface schiet Speedtouch wel eens in de stress, en eenmaal zijn spontaan (door een centrale reparatieactrie van KPN) al mijn instellingen gereset waardoor mijn servers (http, smtp) niet meer bereikbaar waren.

Ik ben zeer tevreden over de dagelijkse werking, én de dienstverlening van de helpdesk (zowel vóór als ná de instelling van 0800-0505) , en ben wél blij met de aanschaf.

Ik wil hiermee 2 dingen zeggen:
- sluit nooit uit dat de problemen die je ondervindt bij jou installatie kunnen liggen, al weet je nagenoeg zeker dat dat is uitgesloten
- niet ieders ervaringen met IPB en de helpdesk(s) zijn negatief.

Ik hoop dat de oorzaak van de problemen met IPB/Thomson snel achterhaald wordt, maar blijf ook zoeken naar oorzaken lokaal.

--
Herman


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:23 
Offline

Geregistreerd: ma 04 sep 2006 16:46
Berichten: 30
Woonplaats: De Kuip
:arrow: Ik was ook des duivels over die Siemens EB. Al die ellende met m'n netwerk etc. kennen we nu wel. Maar een KPN monteur heeft mij kunnen overtuigen van de kwaliteit van de Siemens EB. Volgens zijn zeggen - en ik twijfel niet aan zijn kennis - heeft de Siemens speciaal voor KPN ontwikkelde componenten vervaardigd die niet in de Thomson zitten. Volgens de monteur zit er in de Thomson een minder uitgebreide webinterface. (aangepaste versie van KPN). Door de IP-nummers 'vast' (vanaf 201) in de Siemens EB te zetten zijn mijn netwerkproblemen ook grotendeels opgelost en de boel werkt nu. Langzamerhand krijg ik wel meer vertrouwen in IPB met de Siemens. Alle internet functies op de KISS werken ook. (KISS EPG, webradio3, KML-sites). Misschien heb ik nu een goede keuze gemaakt om (nog) geen Thomson te nemen.

_________________
Oh oh what a KISS!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling