eversteegt schreef:Precies!
Ik begrijp best dat men een dienst wil neerzetten die gewoon WERKT en waar onervaren klanten niets zelf aan verprutsen. En eerlijk is eerlijk: Voor 95% van de "jan met de pet" huishoudens zal het modem ook best aanvaardbaar ingesteld staan aan de LAN zijde.
Maar voor een naar schatting best grote groep (als je in absolute aantallen kijkt) gebruikers ook niet! Het zou heel makkelijk oplosbaar zijn als er gewoon een instelling in de EB kwam waarmee je kan zeggen "Zet GEEN internetverbinding op, die zet ik zelf wel op met een PPPoE capable router" . Dat PPPoE wachtwoord is gewoon common knowledge (als je met een maagdelijke modem uit de winkel verbinding maakt met ADSL word je zelfs naar een landingpage van KPN geleid waar dit aangegeven staat) en dan is iedereen blij.
Maar alle redenen die KPN tot nu toe heeft gegeven om het niet te doen vind ik halfslachtig. Extra support kost het namelijk niet. Ja, alleen bij het ontwikkelen van nieuwe firmwares om te testen of die functionaliteit ook nog werkt maar richting de eindgebruiker niet. De "jan met de pet" gebruiker krijgt namelijk bij storingen toch al het advies om een reset te doen (of kpn dit van buitenaf te laten doen) en dan staat het modem gewoon weer in z'n default instelling.
Eens, Eens en nog eens Eens.... (teveel ?)
Maak een soort "basic" en "expert" modus of zo.
"Basic" voor de "jan met de pet" gebruikers met 100% support zoals dat nu al gaat en
een "expert" modus waar dan tot op zekere hoogte nog wel support op gegeven wordt
(je kan je overigens afvragen of de gebruikers die de "expert" modus gebruiken nog wel support nodig hebben.....
Fijn weekend.....