Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 21:55 
Offline

Geregistreerd: wo 06 jan 2010 22:19
Berichten: 4
Ls,

Sinds 13-12-2009 is mijn internetplusbellen meuk geactiveerd. Na het porteren en dus alleen nog digitaal kunnen telefoneren, is dit gebeuren één groot drama. De volgende gebeurtenissen doen zich om de haverklap voor.
1. experiabox reset zich spontaan, waardoor de internetverbinding verbreekt en ook dat zeldzame telefoongesprek.
2. na restart (aan/uitknop, stroom eraf, resetknopje) komt het voip-lampje dan weer wel, dan weer niet op.
3. Indien het voip-lampje niet groen brandt, heb ik toch regelmatig een kiestoon. De gebelde lijkt dan echter altijd in gesprek.
4. Vaak brandt het voip-lampje wel groen, maar heb ik geen kiestoon.
5. Als het dan eindelijk eens lukt om een telefoonverbinding tot stand te brengen, vallt het gesprek zomaar weg en is er alleen nog wat ruis te horen.
6. Als het dan eindelijk eens lukt om een telefoonverbinding tot stand te brengen, treedt gebeurtenis 1 weer op.

Met mijn vorige KPN-producten, zijnde analoge telefonie en een los internetabonnement bij Het Net (TS780) was er, bij gebruik van de zelfde infrastructuur in huis, geen enkel probleem. Dit drama wordt derhalve veroorzaakt of door de nieuwe experiabox TG787 of de bijschakeling van voip.
De helpdesk adviseerd mij de experiabox niet verder dan één meter van de meterkast af te plaatsen, echter mijn meterkast is niet inpandig en wordt dus gebruik gemaakt van de hoofdaansluiting (wandcontactdoos) in de woonkamer, zoals ook beschreven in de installatiehandleiding.

Ik ben dit baggerprodukt nu aardig zat, maar verneem graag nog advies, alvorens ik mijn contract laat ontbinden.

B.v.d.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 23:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Klip en klaar en gevalletje voor Webcare die ook actief is op dit forum. Ik wil u adviseren Webcare en im te sturen met de omschrijving van de klacht, u naam en adrer en telefoonnummer dan pakt Webcare dit op en word er snel actie ondernomen!.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 22:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Heb je de splitter al verwijderd? Deze kan nadat je geporteerd ben er tussenuit.
Geeft alleen maar extra demping en kans op storingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 23:01 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
OzzieO schreef:
Ls,

Sinds 13-12-2009 is mijn internetplusbellen meuk geactiveerd. Na het porteren en dus alleen nog digitaal kunnen telefoneren, is dit gebeuren één groot drama. De volgende gebeurtenissen doen zich om de haverklap voor.
1. experiabox reset zich spontaan, waardoor de internetverbinding verbreekt en ook dat zeldzame telefoongesprek.
2. na restart (aan/uitknop, stroom eraf, resetknopje) komt het voip-lampje dan weer wel, dan weer niet op.
3. Indien het voip-lampje niet groen brandt, heb ik toch regelmatig een kiestoon. De gebelde lijkt dan echter altijd in gesprek.
4. Vaak brandt het voip-lampje wel groen, maar heb ik geen kiestoon.
5. Als het dan eindelijk eens lukt om een telefoonverbinding tot stand te brengen, vallt het gesprek zomaar weg en is er alleen nog wat ruis te horen.
6. Als het dan eindelijk eens lukt om een telefoonverbinding tot stand te brengen, treedt gebeurtenis 1 weer op.

Met mijn vorige KPN-producten, zijnde analoge telefonie en een los internetabonnement bij Het Net (TS780) was er, bij gebruik van de zelfde infrastructuur in huis, geen enkel probleem. Dit drama wordt derhalve veroorzaakt of door de nieuwe experiabox TG787 of de bijschakeling van voip.
De helpdesk adviseerd mij de experiabox niet verder dan één meter van de meterkast af te plaatsen, echter mijn meterkast is niet inpandig en wordt dus gebruik gemaakt van de hoofdaansluiting (wandcontactdoos) in de woonkamer, zoals ook beschreven in de installatiehandleiding.

Ik ben dit baggerprodukt nu aardig zat, maar verneem graag nog advies, alvorens ik mijn contract laat ontbinden.

B.v.d.


Klassiek probleem van een slechte lijn. Dit kan zijn doordat de lijn met slechte waliteit het huis binnenkomt of dat het in huis niet goed is aangesloten.
Dit kan door:
- platte aansluitsnoertjes gebruiken i.p.v. de originele ronde.
- Aantasting van de aders door vocht(corossie).
- Er voor de EB een aftakking loopt naar andere wcd's in het huis b.v. de slaapkamer(zg. bridgetap).
- Etc, etc.

U kunt altijd KPN vragen om lijnmeting en eventueel een servicemonteur te sturen. Echter als deze constateert dat u de EB niet goed hebt aangesloten zijn de kosten voor u.

Als u overstapt naar een andere DSL provider en het probleem zit in bovengenoemde oorzaken zult u nog steeds dezelfde storing houden.

Uw opmerking dat IPB een baggerprodukt is naar mijn inziens ongegrond omdat er nog geen KPN servicemonteur geweest is om het probleem te verhelpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 00:36 
Offline

Geregistreerd: wo 06 jan 2010 22:19
Berichten: 4
Heren, bedankt voor jullie reactie.

De splitter was reeds verwijderd en ook is er geen andere vertakking naar een tweede wcd. Alle gebruikte aansluitsnoertjes zijn uit het ipb-pakket (op die van de telefoon zelf na). Het aansluiten van een andere telefoon (geen DECT) leverde ook geen ander gedrag op. Door de eerste lijns helpdesk is nu meerdere malen de verbinding gemeten (zij dienen telkens weer het zelfde protocol uit te voeren om tot een oplossingsrichting te komen) en blijkt deze van goede kwaliteit te zijn. Ook is door hen reeds een software aanpassing op de EB uitgevoerd. Dit alles nog steeds zonder het gewenste resultaat. Vandaag zou ik een nieuwe EB ontvangen, waarmee het probleem dan wel zou worden verholpen. Helaas niks ontvangen.

Kunnen jullie mij aangeven of elke willekeurige EB gebruikt kan worden of bevat deze nog extra info aangaande mijn aansluiting? Bij de overstap van Het Net naar IPB gaf de helpdesk mij namelijk te kennen dat ik de reeds aamwezige EB niet meer kon gebruiken, maar gebruik moest maken van een nieuw te leveren EB. Via een kennis kan ik morgen nog wel een nieuwe TG787 aansluiten.

Indien de storingen veroorzaakt worden door de bekabeling, snap ik dat overstappen naar een andere DSL-provider niet zal helpen. Overstappen naar een 'kabelaar' (in mijn geval UPC) echter wel.

Misschien dat IPB bij de meeste aansluitingen prima functioneert, maar daar ik nu al een maand niet tot nauwelijks kan bellen en mijn live streams continu worden onderbroken, ervaar ik dit, redelijk gefrustreerd, als een baggerprodukt.

Bedankt alvast voor reactie op mijn vraag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 20:52 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Je kunt elke Experiabox aansluiten, zal alleen tot een uur kunnen duren voordat hij zich in de centrale aanmeldt en de telefoniegegevens inlaadt.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het modem, als u een nieuw modem is beloofd dat zal u die morgen wel ontvangen. Anders kunt u een trackntrace nummer opvragen.

Mocht ook een nieuw modem niet helpen dan zou ik een Servicemonteur laten komen, deze is in dat geval zeer waarschijnlijk gratis, aangezien u alle originele kabels en dergelijke heeft gebruikt uit het installatiepakket.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 14:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
marcel234 schreef:
Klip en klaar en gevalletje voor Webcare die ook actief is op dit forum. Ik wil u adviseren Webcare en im te sturen met de omschrijving van de klacht, u naam en adrer en telefoonnummer dan pakt Webcare dit op en word er snel actie ondernomen!.


Groet Marcel.


Geen reactie ontvangen, u kan on PB-en.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 00:04 
Offline

Geregistreerd: wo 06 jan 2010 22:19
Berichten: 4
De service van KPN is nog steeds ver te zoeken.
Toegezegd was dat ik afgelopen maandag de nieuwe EB in huis zou hebben, echter nog steeds niets ontvangen.
Via de site van kpn.com heb ik niets over Webcare kunnen terugvinden. Gelukkig heeft men nu alhier gereageerd, zodat ik een contactadres heb. Geen idee wat PB-en is (buiten het adult-genre), maar zal e.e.a. per mail doorsturen. Waarvoor mijn dank aan Stef.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 00:12 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
2 berichten hierboven ziet u en melding van Webcare die hier actief is, alsu uiterst rechts kijkt ziet u en klein blokje met pb erin, als u daarop klikt krijgt u en nieuw scherm te zien waarin u en bericht kan tikken rechtstreeks naar het Webcare team. Zodra zei hem lezen (en de ervaring leert, dat doen ze bijna iedere dag) krijgt u en pb terug dat de zaak in behandeling nemen. van belang is, dat u, uw naam, adres en postcode vermeld, en eventueel telefoonnummer zodat webcare er verder mee kan gaan. Als u en bericht terug krijgt ziet u op de beginpagina,(wel ingelogd zijn) staan dat u 1 bericht heeft. Als u daarop klikt kunt u de reactie lezen van webcare.

Ik hoop dat ik het goed hebt uitgelegd, zoniet dan helpen wij u graag verder.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 01:20 
Offline

Geregistreerd: wo 06 jan 2010 22:19
Berichten: 4
Marcel, bedankt voor de PB-uitleg. Ik heb inmiddels reactie gehad van Webcare via email.
TNT heeft afgelopen donderdag een nieuwe EB TG789 afgeleverd bij een verre buur. Na installatie hiervan lijkt de verbinding stabiel te zijn. De telefoon moet zich nog even bewijzen, maar heb nu wel steeds kiestoon.
Als het probleem inderdaad werd veroorzaakt door een ondeugdelijke TG787, is het spijtig dat het zo lang moet duren voordat een dergelijk apparaat is vervangen en de ergernis van niet kunnen bellen nodeloos voortduurt. Nog een geluk dat ik niet ook mijn tv-signaal had laten bijplaatsen.
Ik heb onlangs in Spanje een dergelijk geval bij de hand gehad, waarbij de helpdesk de 'gateway' ook niet op juiste wijze aan de gang kreeg. Bij Telefonica komt er dan echter binnen 48 uur een monteur aan huis met een nieuw toestel onder de arm. Helaas is het service level van KPN een stuk minder.
Binnenkort meld ik of de problemen inderdaad zijn verholpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 02:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
@ozzieo:

Het is jammer dat u niet eerder op dit prachtige forum bent gekomen anders had uw probleem al veel eerder opgelost geweest :mrgreen: Ik wil u nog wel adviseren een brief/mail te sturen naar de klantenservice van kpn met daarin het probleem die u heeft gehad en hoelang u hinder heeft ondervonden van dit alles. De kans is zeer aanwezig dat u van kpn en x bedrag terug krijgt als compensatie voor geleden hinder.

Evengoed fijn te horen dat webcare hier u probleem goed heeft opgepakt en tot zover heeft opgelost. Ik laat dit topic nog even open, als na 1 maand blijkt dat er verder geen problemen meer zijn doen we en slotje erop.

Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling