Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 19:09 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jun 2009 11:25
Berichten: 1
Goedenavond dames en heren,

Over het algemeen ben ik goed bekend met: telefonie, internet, voip en andere elementen. Maar bij dit probleem kom ik er niet alleen uit.
Ik schets even de situatie:

Voor Internetplusbellen had ik ISDN en een los ADSL abonnement. Telefooncentrale de quatrofox of iets in die orde.
Een tijd geleden heb ik ipb besteld bij KPN dat ging toen nog via planet.
Allemaal mooi en wel, de portering goed doorlopen en het werkt over algemeen perfect alleen is de verbinding een beetje laag.
Een setje dect telefoons aangeschaft en werkte allemaal prima.

Tot dusver geen problemen gehad met ipb en de thomson moden (zwarte uitvoering)

Naderhand miste ik toch de centrale, een paar eigen bedrijfjes druk druk, en eigenlijk geen goede thuiscentrale wat toch wel fijn is.
Laatst heb ik dan goedkoop een tweetal tiptel telefooncentrale aangeschaft clip 2/8
Allemaal goed, het is analoog dus het zou correct moeten werken met de eb.
Maar dat doet het niet, het probleem is niet dat ik niet kan bellen of kan opnemen maar iets anders.
Als ik wil bellen, dan pak ik de hoorn op en dan krijg ik meteen de bezettoon. Dan leg ik de hoorn weer neer, en pak ik hem weer op dan krijg ik meteen de buitenlijn te horen zoals het hoort en kan ik bellen.

En zo gaat het elke keer weer, ik weet dus niet waar dit aan ligt. Ik heb diverse andere telefoons geprobeerd op de centrale maar steeds het zelfde probleem.
Als ik de telefoons rechtstreeks op de eb zet dan heb ik het probleem niet.

Probleem zit volgens mij niet in de centrale noch in de eb, maar in wel?

Dus ergens zit er een kink in de kabel en ik weet niet waar, misschien hebben jullie een oplossing?

Of is er iemand van dit perfecte forum die ook een tiptel clip 2/8 op de eb heeft aangesloten dat zou helemaal fijn zijn.

Alvast bedankt, en een fijne avond,

Groetjes Han


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 12:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

Uw telefooncentrale is waarschijnlijk analoog, u gaf aan
Citaat:
het is analoog dus het zou correct moeten werken met de eb.

Uw Internetplusbellen abonnement maakt gebruik van VoIP. Telefoon via Internet. Daarom werkt uw Telefooncentrale niet. Tenzij u een VoIPcentrale heeft.

Het is dus wel mogelijk maar helaas heeft u dus niets aan de centrale omdat deze analoog is.

Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/VoIP

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 21:05 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
KPNwebcare2 schreef:
Hallo,

Uw telefooncentrale is waarschijnlijk analoog, u gaf aan
Citaat:
het is analoog dus het zou correct moeten werken met de eb.

Uw Internetplusbellen abonnement maakt gebruik van VoIP. Telefoon via Internet. Daarom werkt uw Telefooncentrale niet. Tenzij u een VoIPcentrale heeft.

Het is dus wel mogelijk maar helaas heeft u dus niets aan de centrale omdat deze analoog is.
[/url]


Volgens mij is dit klinkklare onzin. Als je de twee analoge toestel-poorten van de experiabox aansluit
op de twee analoge ingangspoorten van de centrale, zie ik niet in waarom dit niet zou werken !

Je heb dan intern 8 toestellen die onderling elkaar kunnen bellen, en de beschikking over 2 "buitenlijnen".
Wel even via "Mijn KPN" je telefoonnummer ook op de tweede poort aktiveren........

Heb dit zelf ook geruime tijd zo werkend gehad ! (niet met een Tiptel, maar een ander merk centrale, een Siemens.....)

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 22:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Heance schreef:
Laatst heb ik dan goedkoop een tweetal tiptel telefooncentrale aangeschaft clip 2/8


Als ik dit lees dan verwacht ik dat je op elke centrale 1 buitenlijn heb. Heb je de andere buitenlijn uitgeschakeld? Vermoedelijk schakelt deze centrale om en om buitenlijn 1 en 2 aan. Als er maar één aangesloten is aan de EB dan zou dit het probleem kunnen zijn. (buitenlijn 2 uitschakelen: neem hoorn op, kies 19999, wacht op toon, kies 240, wacht op toon, leg hoorn weer neer)

Als dit niet het probleem is, geef dan eens aan hoe je de centrales aangesloten heb.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling