Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 14:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 20:48 
Offline

Geregistreerd: do 07 mei 2009 16:23
Berichten: 5
Ik ben al een gehele tijd opzoek naar een mogelijkheid om VOIP telefoons aan te kunnen sluiten op de experiabox.
Ik wil namelijk dat ik meerdere telefoons kan aansluiten, onderling kan bellen en doorverbinden.
Nu heeft de Experiabox bij mijn weten een SIP server in zich echter kan ik via X-Lite geen enkele mogelijkheid vinden om in te loggen.

Nu las ik op deze forum dat het wachtwoord vroeger achterhaald kon worden, dit gaat nu niet meer met de nieuwe firmware maar is hiervoor al een oplossing gevonden dat je wel kunt inloggen met X-Lite op de experiabox.

Dit wil ik graag allemaal gewoon op het huidige internet + bellen houden omdat we dan hetzelfde telefoonnumer kunnen gebruiken en het huidige abbonoment.

En als dit niet mogelijk is, weet iemand dan een mogelijkheid om de EB te vervangen door een router die dat wel aan kan?

Hartelijk dank alvast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 21:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Josvds schreef:
Ik ben al een gehele tijd opzoek naar een mogelijkheid om VOIP telefoons aan te kunnen sluiten op de experiabox.
Ik wil namelijk dat ik meerdere telefoons kan aansluiten, onderling kan bellen en doorverbinden.
Nu heeft de Experiabox bij mijn weten een SIP server in zich echter kan ik via X-Lite geen enkele mogelijkheid vinden om in te loggen.

Nu las ik op deze forum dat het wachtwoord vroeger achterhaald kon worden, dit gaat nu niet meer met de nieuwe firmware maar is hiervoor al een oplossing gevonden dat je wel kunt inloggen met X-Lite op de experiabox.

Dit wil ik graag allemaal gewoon op het huidige internet + bellen houden omdat we dan hetzelfde telefoonnumer kunnen gebruiken en het huidige abbonoment.

En als dit niet mogelijk is, weet iemand dan een mogelijkheid om de EB te vervangen door een router die dat wel aan kan?

Hartelijk dank alvast.


de Experia box heeft inderdaad een SIP server ingebouwd. Maar deze is dusdanig beveiligd dat je er niet zal kunnen komen.
Het vervangen van de EB door een modem die dit wel ondersteund zou geen optie zijn, omdat je dan een SIP password nodig heb.
Deze is alleen bekend bij KPN zelf, en word niet uitgegeven aan de klanten.
Het programma X-lite ken ik niet, dus of dit wel of niet mogelijk zou zijn zou je aan een kenner moeten vragen, maar ik weet wel te vertellen dat op het moment je de SIP gegevens moet hebben van je IPB abonnement, je het net zo goed op kan geven.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 21:19 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Josvds schreef:
Ik wil namelijk dat ik meerdere telefoons kan aansluiten, onderling kan bellen en doorverbinden.

Dat kan ook met een DECT basisstation met meerdere handsets.

Voorheen kon je VoiP toestellen(bv. Houston) aansluiten op de EB.
Je kan nomadische nummers aanvragen(084xxxxxxx) en gebruikt de gegevens van de VoIP provider.

of

met geografische nummers.
Je gebruikt dan als username een intern nummer van de EB bv. 103(er moet wel een nummer aangekoppeld zijn).
Wachtwoord = kpn
IP-adres = IP gateway van de EB
poort = 5060

Dit heeft in voorgaande software gewerkt, ik weet niet of dat nu nog steeds werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 21:45 
Offline

Geregistreerd: do 07 mei 2009 16:23
Berichten: 5
Aha.. naja we hebben namelijk in de een best groot terein waardoor we in de stal dan zo`n set moeten hebben en ook in huis en dan wordt doorverbinden nog lastig.. Of zijn hiervoor weer andere oplossingen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 07:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Nomadische nummers zijn inderdaad nog wel mogelijk. Die zijn gewoon aan te vragen via MijnKPN.
Maar dat is waarschijnlijk geen oplossing omdat je dan 1 nummer heb per telefoon. En je moet er nog speciale telefoons voor hebben ook.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 08:59 
Offline

Geregistreerd: do 07 mei 2009 16:23
Berichten: 5
Dat vroeg ik me inderdaad ook af kan je op een geografisch nummer (087) ook meerdere telefoons aansluiten maar dat werkt dus niet zo.
Hierop kan dus maar een telefoon tegelijk als ik het goed begrijp?
Waarom kan je met een geografisch nummer wel op de experiabox inloggen en niet met een gewoon nummer?

Bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 10:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Josvds schreef:
Dat vroeg ik me inderdaad ook af kan je op een geografisch nummer (087) ook meerdere telefoons aansluiten maar dat werkt dus niet zo.
Hierop kan dus maar een telefoon tegelijk als ik het goed begrijp?
Waarom kan je met een geografisch nummer wel op de experiabox inloggen en niet met een gewoon nummer?

Bedankt.


Wat is jou persoonlijke definitie van een gewoon nummer dan? Want een geografisch nummer is je standaard huistelefoon. En de enige manier om meerdere toestellen aan te sluiten op 1 nummer is via een DECT station met extra handsets, zoals al eerder genoemd is.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 10:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

De nomadische nummers waar DonRozeboom op doelt wordt niet meer ondersteund op de Helpdesk.

U heeft hiervoor een WIFI telefoon nodig. Die gaat via uw draadloos netwerk.

Meer informatie op www.kpn.com/help

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2009 19:35 
Offline

Geregistreerd: do 07 mei 2009 16:23
Berichten: 5
Met een normaal telefoon nummer bedoelde ik gewoon het standaard nummer wat je van KPN krijgt met net nummer etc.
Jammer, ik hoorde vandaag dat een Draytek blijkbaar wel een Experia box kan vervangen... Heeft iemand hier iets van gehoord?
Daarmee zou je dan wel VOIP goed kunnen beheren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 21:14 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Josvds schreef:
Jammer, ik hoorde vandaag dat een Draytek blijkbaar wel een Experia box kan vervangen...

Voor internet kan iedere modem de EB vervangen. Voor telefonie heb je echt een EB nodig, je hebt namelijk niet de juiste gegevens om een SIP-account in te stellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2009 11:48 
Offline

Geregistreerd: do 07 mei 2009 16:23
Berichten: 5
Ik heb een leverancier van draytek gebeld, zij vertelde me dat ook een draytek helaas geen EB kan vervangen.
KPN geeft inderdaad hun gegevens niet vrij waardoor dit niet mogelijk is.
Wat ik wel van iemand gehoord heb is dat je inderdaad met draadloos DECT toestellen ook een versterker kan gebruiken.
Dat ga ik dan nu maar proberen, rot van KPN dat ze niets vrijgeven. Ze zeggen alleen, wil je dat dan moet je maar geen Internet + Bellen nemen.
Bedankt toch


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2009 12:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

Jammer dat onze helpdeskmedewerker u geen kundig antwoord heeft kunnen geven. Helaas geven wij geen SIP gegevens uit aan een klant. Deze zijn beschermd om misbruik te voorkomen.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 19:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 jun 2009 07:12
Berichten: 4
als ik dit zo lees, vraag ik me af wat dan de voordeel is voor het gebruik van een voip telefoon, boven een gewone telefoon? ik wil mijn telefoons vervangen en was idd op zoek naar een voip, omdat de algemene handleiding van de thomson modem aangeeft dat dit handig is en zou moeten kunnen.
graag advies en bijvoorbaat dank.

John


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 18:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Met het modem zelf is het ook heel goed mogelijk. Het is alleen de firmware van KPN die alle mogelijkheden blokt. VOIP telefoon heeft dus ook geen voordeel op de EB. Kan je net zo goed 1 basisset met handsets kopen. Goedkoper, en dankzij KPN ook zo'n 100% efficienter.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 08:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Goedkoper in welke zin ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling