Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 09:47 
Offline

Geregistreerd: ma 02 maart 2009 16:20
Berichten: 5
Goede morgen beste forumbezoekers,

Ik heb een experiabox met 1 nummer van de KPN op poort 1, poort 2 is leeg.

via mijn router heb ik een Siemens Gigaset C475 IP hangen.

standaar bel ik naar buiten met een andere voip serveice dan KPN.
Je kunt dus zeggen dat ik nooit via KPN naar buitten bel maar altijd via een andere Voip aanbieder en ik de KPN enkel nu heb om andere in te kunnen laten bellen op mijn vaste telefoonnummer.

Nu heb ik sinds kort een nummer via budgetphone genomen en dat gekoppled via mijn Siemens Gigaset C475 IP als 2e Voip aanbieder en als iemand dat nummer beldt gaat mijn telefoon thuis ook over, dat werkt dus ook.

Nu dacht ik maak van mijn internet+ bellen enkel internet hetgeen € 10,- per maand scheelt dat is 120,- per jaar terwijl mij een voipnumer van budgetphone slechts 10,- per jaar kost dus al een besparing van 110,- per jaar.

tot zover alles duidelijk, besparend en werkend.

Echter mijn probleem is dat ik ook nog een analoog alarmsysteem heb dat bij alarm belt naar mijn 06 nummer, dat doet hij via poort 1 dus toch via de KPN naar buiten.

ik kan deze nergens anders aanhangen en nu was mijn vraag of ik poort 2 van de Eb zo kon configureren dat deze standaard via Voip naar buiten belt.

dan kan ik namelijk pas mijn vaste nummer (het belgedeelte van internet) opzeggen bij de KPN, dat is nu mijn enigste belemmering.

Als dit niet kan (mogelijk doordat de KPN dit afgeschermd heeft) wat is dan mogelijk een andere oplossing.

Een extra kastje, een ander modem dat wel instelbaar is of ?????

Ik hoor het graag van mede gebruikers van dit forum.

Bij voorbaat dank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 11:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
Ik zou het zekere voor het onzekere kiezen, zeker met een alarm systeem.
De box kun je niet zelf instellen. Deze is afgeschermd door KPN.
Wel apart dat je toestellen gaan meeringen als je een ander nummer beld.
Bedenk wel dat kpn de firmware beheerd. Dit houd in dat je nu misschien alles werkend heb maar dat kpn met een firmware update iets kan aanpassen waardoor het niet meer werkt. Dan heb je dus helemaal niks meer!

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 13:00 
Offline

Geregistreerd: ma 02 maart 2009 16:20
Berichten: 5
Klopt maar dit heb ik afgeschermd door mijn siemens C4..IP zo in te stellen dat hij standaard voip kiest, wat de KPN ook veranderd deze instelling kunnen ze niet omzeilen omdat dit via het internet loopt en niets met de telefonie te maken heeft, dus dat zit wel goed, maar een ander modem die wel instelbaar zou zijn is toch wel een optie, ik heb het liefst niets met de KPN te maken maar ben van planet overgegaan naar KPN (ik weet dat Planet ook KPN is) maar als ik de naam KPN al hoor gruwelijk ik.

ik belde voreger voor FL. 7,50 per minuut naar Brazieli via kpn, ik zat met de stopwatch te bellen, deed ik dat niet dan kon ik beter op en neer naar Brazilie vliegen om het uit te leggen wat dan goedkoper zou zijn.

Nu nog steeds ong. € 0,60 per minuut terwijl ik al erg lang gratis bel naar Brazielie (landline) en trouwens heel europa. Nee met de KPN heb ik het helemaal gehad maar ik zit nog aaan een abonnement vast, als dat wegval zeg ik de hele boel op en neem elders een internet aansluiting er portreer mijn bestaande telefoonnummer dannaar voip.


Blijft echter het probleem van het alarmsysteem.

Mogelijk toch een apart kastje wat asl ingang RJ-telefoonaansluiting heeft en uitgang UTP of ander vrij instelbaar modem.

wie nog sugesties.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 15:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Een alarmlijn zou ik toch echt op het bestaande analoge netwerk laten zitten.
Dit werkt ook nog met stroomuitval en/of andere ellende toch?

Het allergoedkoopste KPN abonnement is toch iets als 10 euro per maand?
Veiligheid kost nu eenmaal geld, ik zou die andere oplossingen niet zo snel vertrouwen.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 15:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo Chris,

Je hebt gelijk. Een alarmlijn met VOIP gaat nog niet goed samen. Dit omdat de meeste Alarmcentrales nog niet over de VOIP gaan en of te duur is.

Wij raden het ook af om IPB te nemen als er een alarmlijn ligt.

Er kan (anders dan bij ‘traditionele’ telefonie via een vaste lijn) nog geen garantie worden gegeven voor een volledig storingsvrije werking van alarmcommunicatie via InternetPlusBellen. Het is daarom mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie, geen verbinding mogelijk is met de meldkamer.

Zelfs als de telefoonverbinding via internet wel ongestoord werkt, voldoet bellen via internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.

Heeft u een woonhuisalarm dat is aangesloten op een alarmcentrale? Of heeft u een persoonlijk alarm waarmee u met een druk op de knop aan een meldkamer kunt laten weten dat u hulp nodig heeft? Dan raden wij u af om InternetPlusBellen te bestellen.

KPN vraagt iedereen die overstapt op VoIP uitdrukkelijk of men een alarmlijn heeft, om te voorkomen dat problemen ontstaan.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 16:38 
Offline

Geregistreerd: ma 02 maart 2009 16:20
Berichten: 5
Dank jullie voor de reacties, ik verdiep me verder.

Bedankt alle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 18:39 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
KPNwebcare2 schreef:

KPN vraagt iedereen die overstapt op VoIP uitdrukkelijk of men een alarmlijn heeft, om te voorkomen dat problemen ontstaan.


Ik ben beveilgingsmonteur bij een gerenommeerd beveiligingsbedrijf in 't Gooi,
en ik moet helaas concluderen dat dat niet helemaal waar is.

Mijn ervaring is dat klanten vaak gepusht worden om toch maar vooral wel Internet+bellen te nemen, en daarna,
bij eventuele problemen, hun alarm-installateur te bellen. Maar vaak is dan het kwaad al geschied............ :( :shock:

Overigens is dit niet alleen een KPN-probleem, we komen deze praktijken ook tegen bij b.v. Ziggo, UPC, Tele2 etc. etc.

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 21:13 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
KPNwebcare2 schreef:
KPN vraagt iedereen die overstapt op VoIP uitdrukkelijk of men een alarmlijn heeft, om te voorkomen dat problemen ontstaan.

Dat is de intentie, maar zoals eric al aangeeft gebeurt dit vaak niet. Hetzelfde geldt voor pinapparaten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2009 13:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Toch heeft KPN wel iets met alarmlijnen.

Kijk maar eens hier: http://zakelijk.kpn.com/business/meer-diensten/dienstenzakelijk/pinnen-alarm-data/alarmering-over-ip.htm

Het kan dus blijkbaar wel.
OK, het is een onderdeel van een zakelijk abonnement dus is het vast een stukje duurder dan die voor particulieren.
Maar het voldoet wel aan de gestelde eisen.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2009 13:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Eric schreef:
KPNwebcare2 schreef:

KPN vraagt iedereen die overstapt op VoIP uitdrukkelijk of men een alarmlijn heeft, om te voorkomen dat problemen ontstaan.


Mijn ervaring is dat klanten vaak gepusht worden om toch maar vooral wel Internet+bellen te nemen, en daarna,
bij eventuele problemen, hun alarm-installateur te bellen. Maar vaak is dan het kwaad al geschied............ :( :shock:

Overigens is dit niet alleen een KPN-probleem, we komen deze praktijken ook tegen bij b.v. Ziggo, UPC, Tele2 etc. etc.

Eric

Hallo Eric,

Het klopt helaas dat dit soort zaken zich vaak voordoen, niet alleen bij KPN maar ook bij de rest. Wij gaan er in goed vertrouwen van uit dat iedere medewerker hiervan op de hoogte is. Ook wordt er in het "aanvraag" systeem, altijd de vraag gesteld of klant alarm of PIN heeft. Helaas gebeuren dit soort dingen en de betreffende medewerker zal bij gehore van dit soort gevallen zeker worden bestraft.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 12:03 
Offline

Geregistreerd: ma 02 maart 2009 16:20
Berichten: 5
Is opgelost

gewoon een Linksys SPA3102 voice gateway ertussen gezet, deze ingesteld op standaard via Voip naar buiten bellen, lijntje kpn erin om gebeld te kunnen worden op mijn vast of geporteerd nummer, ingang 1 analoge telefoon en op de 2e ingang mijn alarminstalliatie.

alles beld nu standaard over Voip naar buiten en inkomend (nog) via vast KPN nummer en op mijn geporteerd nummer van budgetphone.

Jammer dat deze oplossing niet door andere forumgebruikers in aangegeven, ben er zelf toch achtergekomen en werkt perfect, ook de alarminstallatie werkt perfect.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 13:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
aila schreef:
Jammer dat deze oplossing niet door andere forumgebruikers in aangegeven, ben er zelf toch achtergekomen en werkt perfect, ook de alarminstallatie werkt perfect.


Maar is het nu opeens een verwijt naar forumleden dat zij deze oplossing niet wisten?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 13:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Robèrt schreef:
aila schreef:
Jammer dat deze oplossing niet door andere forumgebruikers in aangegeven, ben er zelf toch achtergekomen en werkt perfect, ook de alarminstallatie werkt perfect.


Maar is het nu opeens een verwijt naar forumleden dat zij deze oplossing niet wisten?

net als Robert begrijp ik deze reaktie niet.
Je stelt zelf de vraag over een probleem. in de tussentijd vindt je zelf (hulde!!) de oplossing en dan de opmerkingen naar andere forumgebruikers :?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Nou topic sluiten dan maar 8)

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 16:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Misschien een verkeerde woordkeuze?
Of iemand die denkt dat dit een forum met alle antwoorden is?

Niet te zwaar aan tillen, maar het viel me wel op.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling