Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 12:46 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Ik heb in dit prettige forum al eens mijn opwachting gemaakt inzake firmware van de EB.
Misschien dat jullie geinteresseerd zijn in mijn ruime "expertise" op het gebied van Voip al was het alleen maar bedoeld als opsteker voor het (thans) stabiele portfolio dat de KPN in de markt zet?

Ik was als Surferenbeller één van de pioniers bij HetNet.
Dat heb ik geweten ook want na een probleemloze start begon de ellende snel en die werd bij het explosief groeiend marktaandeel ook steeds groter.
Probleem was: enorme echo op de lijn die tot op het laatst niet te verhelpen bleek.

Eind december vorig jaar overstap naar Telfort.
Grootste verrassing naast een zeer stabiele verbinding (tenminste 14 Mbit de gehele dag door), was het totale gebrek aan echo in het telefonieplatform!
Vreugde duurde echter maar kort want de telefoon lag er om de haverklap uit.

In juni van dit jaar op grond van positieve gebruikerservaringen de stap gewaagd naar Optibel (10 Euro p/m)
Eeerste ontgoocheling: de Voip-adapter (Linksys SPA2102) raakte in conflict met Zyxel (Telfort) modem.
Probleem opgelost door aanschaf Fritzbox 7170 voor maar liefst 180,-- E. (waar blijft besparing t.o.v. vaste lijn?)
Daar waar de KPN en anderen successievelijk hun zaakjes op orde kregen maakte Optibel helaas een omgekeerd evenredige ontwikkeling door.
De laatste maanden kenmerkt de verbinding zich eigenlijk door één ding: namelijk dat ie er met de regelmaat van de klok uitligt. (tot tweemaal een geheel weekeinde van vrijdagmiddag tot de daarop volgende maandagochtend!)
Mijn geduld raakte op en inmiddels heb ik InterNLnet in gebreke gesteld en de Voip-adapter zonder hun uitsluitsel af te wachten aan hen geretourneerd.

Maar wat nu zonder me gelijk weer voor langere tijd te moeten binden?
Oplossing leek Budgetphone alwaar ik voor slechts een tientje een nummer kocht (prepaid)
Audiokwaliteit is overigens bijzonder goed (helder, bijna geen achtergrondruis) met uitzondering van een regelmatig door mij gekozen nummer in de stad Groningen. (vaste aansluiting daar)
Hier ervoer ik weer die enorme echo waarmee de cirkel bijna rond was.

Na inlezen op een heleboel fora heb ik sinds een week een account aangemaakt bij Voipbuster.
Hiermee bel ik uit en wie schetste mijn verbazing toen bij mijn eerste gesprek met Groningen bleek dat de verbinding nu wél prima was.
Vooralsnog (maar ik blijf gelet op alle bevindingen achterdochtig) werkt de combi Budgetphone voor ingaand- en Voipbuster voor uitgaand telefoonverkeer naar tevredenheid.
Hoe het met de uptime van Voipbuster zit, weet ik niet maar daarvoor kost het dan ook slechts een drol.

Resumee van dir tranentrekkende relaas: kijk bij tegenvallende Voip-ervaringen eerst de kat uit de boom en wissel niet ,zoals ik, uit frustratie te snel van provider!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling