Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 01:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 18:26 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Is je upload wel goed? Heb je al een andere type EB ontvangen? Hebben ze je al op een andere SIP-server gezet? Kortom wat is de historie van de inspanningen die KPN tot nu toe gedaan heeft?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2008 02:21 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Marcel schreef:
Is je upload wel goed? Heb je al een andere type EB ontvangen? Hebben ze je al op een andere SIP-server gezet? Kortom wat is de historie van de inspanningen die KPN tot nu toe gedaan heeft?


Ja, de upload is goed heb het na gekeken en heb kpn zelf ook laten controleren.

Kort en bondig: "het is een moeilijk probleem en we zijn er mee bezig."
"we hebben de lijn doorgemeten en kunnen niets vinden"
"De volgende firmware update moet helpen"
"We zijn er druk mee bezig"
"We hebben het door gegeven aan een speciaal team"
"het moet aan uw toestel liggen"
"U moet geduld hebben"
"kunnen wij een afspraak maken voor morgen?" antwoord van mij Nee. "Oeps" aan de andere kant heb al geklikt de afspraak staat al.
Ik ben dan niet thuis. Vandaag lag er dus een brief in de bus van de kpn monteur.

Zal volgende week weer even bellen met 0800 0407.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2008 13:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Jouw klacht kwam een paar jaar geleden heel veel voor. Dit is bij de meeste opgelost door o.a. aanpassing in de firmware. Blijf vooral vaak 0800-0407 bellen en zeg dat de storing nog steeds niet opgelost is.

Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2008 00:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Hoi,

Ik heb niet alle pagina's van dit itme doorgelezen dus mogelijk zijn deze mogelijke oorzaken al eerder genoemd.

Wat zou kunnen is dat het internet type niet goed staat. Bij de siemens kan je het internet type kiezen. Er zijn twee instellingen mogelijk, dit is PPPoA (Point-to-Point Protocol over ATM) en PPPoE (Point-to-Point Protocol (PPP) over Ethernet). Misschien staat deze instelling verkeerd. Normaal gesproken moet het PPPoA zijn tenzij je in een gebied zit waar KPN het nieuwe netwerk aan het testen is. Dan moet moet het PPPoE zijn. Wat je ook kan proberen is het DSL-type handmatig naar een lagere versie te zetten. Het zal nu iets van G.992.3 A zijn. Het kan zijn dat het modem constant omschakeld tussen twee protocollen. Dit geeft ook een slechte ADSL verbinding.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Flappie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 00:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Marcel schreef:
Blijf vooral vaak 0800-0407

Succes.


Dit nummer is niet meer in gebruik marcel, het is geworden: 0900-0244 voor 1 eurocent per minuut. Optie 4-2 moet het zijn dan kom je op de hd uit.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 07:28 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Flappie schreef:
Hoi,

Ik heb niet alle pagina's van dit itme doorgelezen dus mogelijk zijn deze mogelijke oorzaken al eerder genoemd.

Wat zou kunnen is dat het internet type niet goed staat. Bij de siemens kan je het internet type kiezen. Er zijn twee instellingen mogelijk, dit is PPPoA (Point-to-Point Protocol over ATM) en PPPoE (Point-to-Point Protocol (PPP) over Ethernet). Misschien staat deze instelling verkeerd. Normaal gesproken moet het PPPoA zijn tenzij je in een gebied zit waar KPN het nieuwe netwerk aan het testen is. Dan moet moet het PPPoE zijn. Wat je ook kan proberen is het DSL-type handmatig naar een lagere versie te zetten. Het zal nu iets van G.992.3 A zijn. Het kan zijn dat het modem constant omschakeld tussen twee protocollen. Dit geeft ook een slechte ADSL verbinding.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Flappie.


Waar denkt KPN dat de oorzaak van dit probleem zit ? Het is gelukkig een wel minder vaak maar nog steeds aanwezig probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 20:36 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
ik heb vandaag weer gebeld en de "storing" is weer door gegeven aan de storingsdienst, "wordt spoedig opgelost, hier is geen monteur voor nodig!!!!!!!!!!!!" :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 16:46 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
En daar ging de telefoon weer, met mph. U heeft een storing. ...................... Einde van dit verhaal, er komt morgen een monteur om mijn box om te wisselen voor een thomson. Ik heb nog gevraagd naar de nieuwste maar die kon nog niet worden gegeven. Pas volgend jaar.
We zullen morgen zien hoe het gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 00:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Laat het weten!

We lezen mee... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 17:53 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Update: Kpn zou tussen 10 en 12 uur komen, werd 13:00 uur.

Vriendelijke meneer heeft mij op mijn werk gebeld of ik wist dat ik een andere wpa code zou krijgen, dat mijn usb poort niet meer werkt.
Modem netjes vervangen.
Echo weet het niet heeft nog niemand gebeld.

maar andere vraag, kan ik de tweede lijn gebruiken voor intern en extern bellen?
Intern heb ik al voor elkaar extern durf ik nog niet aan, bij de grijze box kon het wel.(dit gaf geen problemen m.b.t. echo of twee seconde stilte)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 17:05 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Ik heb na het plaatsen van de Thomson geen last meer gehad van de echo en twee seconden stilte of het niet bereikbaar zijn.
Waar heeft het nu aan gelegen? Ik weet het niet en heb er ook geen antwoord op gekregen.
Ik heb via andere wegen nog wat contact gehad met andere "grijze" IPB-ers, die hebben ook nog last van de bovenstaande problemen.
Ik kan ze maar één tip geven, laat je modem vervangen.

Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 17:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Die tip geef ik al heel lang, in sommige gevallen draait de grijze eb beter dan de zwarte en soms visaversa. Als men prblemen heeft doet men er zowieso goed aan om de box te wisselen. Ik ben iniedergeval blij te horee dat uw probleem is opgelost :D


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 22:04 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Daar is hij weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb nu de 780 en ben vanavond niet bereikbaar geweest, ookzelf bellen werkte niet. Internet was ook niet bereikbaar.
Ik heb even in het modem even de verbinding gecontrolleerd en blijkt dat het modem de Gateway niet is tevinden.
Toen heb ik het modem gereset via de software en uit gezet via de knop maar dit mocht geen leven in de brouwerij brengen.
Toen maar even de helpdesk gebeld, deze gaf aan dat er geen problemen zijn. Ik mocht een harde reset geven(paperclip).
Nu werkt alles weer alleen de fout melding in het modem blijft. Na de installatie van het modem was de test goed.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Hoe kan dit?????????
En wat betekend deze melding in de gebeurtenislogboek.
Dec 28 20:30:24 CONFIGURATION failed to sync mbus igd
Dec 28 20:30:19 CONFIGURATION failed to sync mbus atomic


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 00:25 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dat is bij iedereen hoor dat die deze foutmelding geeft. Ik heb dat ook en het komt omdat de gatewate waarheen word geping hoogstwaarschijnelijk niet actief is en waardoor je dus altijd die laatste rode kruis geeft.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 22:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Klopt, dit probleem was ook al bekend bij de "gewone" ADSL lijnen met een SpeedTouch 7xx modem.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling