Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 11:18 
Offline

Geregistreerd: vr 17 nov 2006 03:53
Berichten: 27
Woonplaats: Culemborg
Ik wil een Speedtouch 2030 of een Cisco Systems IP/SIP telefoon aanstluiten op me siemens Experiabox.


Werkt dit?

Wel fijn om te weten voordat ik er geld aan spendeer.

Heeft er iemand al ervaringen mee en zo ja hoe stel je dat dat in? OF hoef je alleen dan maar wat in te stellen op de SIP telefoon en de Experiabox herkent alles meteen vanzelf??

Ik hoor het wel


MVG

Erik


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 13:57 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
In theorie zou het moeten lukken want ik neem aan dat je dit op de KPN-site hebt gezien ?

Quote:

Kan ik andere SIP-hardware en SIP-software gebruiken?
Ja, dat kan, maar gebruik dan bij voorkeur niet de standaard SIP-poort 5060 voor communicatie. Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box en kan zo problemen veroorzaken bij andere apparatuur of software.
Als u een andere poort voor SIP gebruikt, bijvoorbeeld 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken. Deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U reglt zelf de instellingen van uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoon of software

Unquote

Wat de praktijk zal wezen is natuurlijk moeilijk te zeggen,maar er zijn behoorlijk wat voorbeelden waarbij het gewoon werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 16:55 
Offline

Geregistreerd: ma 26 maart 2007 10:20
Berichten: 3
Woonplaats: Boskoop
Ik heb een SNOM 360-Voip telefoon. Deze heeft veel mogelijkheden die geen analoog toestel me biedt. Ik zou willen weten of ik deze ook gebruiken kan voor het bellen met/via de nummers die ik van KPN heb gekregen. Welke instellingen moet ik dan gebruiken. Ik denk hierbij aan account wachtwoord, Regstrar uitgaande proxy etc.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling