Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 12:57 

Goedenmiddag

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ver het beriek is van de experiabox in praktijk (moet +/- 15 a 20 meter overbruggen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 13:22 
Site Admin

helaas is hierop geen exact antwoord op te geven. dit is afhankelijk van de plaats van de eb. vaak wordt deze in een afgesloten meterkast geplaatst wat de bereikbaar kan verkleinen. verders is de aanwezig van (dikke) muren/vloeren ook een factor. verstandig is de eb zou centraal mogelijk in de woning te plaatsen. mocht dit niet toereikend zijn, dan bestaat de mogelijkheid van het toepassen van bv. een Siemens WLAN Repeater 108 om het bereik uit te breiden.
in wat voor situatie wil je eventueel hiervan gebruik gaan maken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 13:31 

Ter aanvulling:

Quote:
Het bereik van de KPN Experia Box is voldoende om draadloos een afstand van 10 meter te overbruggen naar uw computer (met maximaal één verdieping daartussen).
Unquote

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 17:39 

Ik wil mijn laptop ook in de tuin kunnen gebruiken en deze afstand is ongeveer 15 a 20m afhankelijk van waar je zit. Maar ik heb nog wel een superwerkende linksys wag354g router kan ik deze er niet gewoon achter hangen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 19:19 

hilbillys schreef:
Maar ik heb nog wel een superwerkende linksys wag354g router kan ik deze er niet gewoon achter hangen?

Als je hem als Acces Point in kunt stellen en een ip-adres in de range van de EB zou dat moeten kunnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 20:14 
Site Admin

Maarten schreef:
hilbillys schreef:
Maar ik heb nog wel een superwerkende linksys wag354g router kan ik deze er niet gewoon achter hangen?

Als je hem als Acces Point in kunt stellen en een ip-adres in de range van de EB zou dat moeten kunnen.

zorg dan ook dat je de dhcp-server van de eb gebruikt en dus op de linksys wag354g uitschakelt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 16:08 

[quote="jwagenaar"]helaas is hierop geen exact antwoord op te geven. dit is afhankelijk van de plaats van de eb. vaak wordt deze in een afgesloten meterkast geplaatst wat de bereikbaar kan verkleinen. verders is de aanwezig van (dikke) muren/vloeren ook een factor. verstandig is de eb zou centraal mogelijk in de woning te plaatsen. mocht dit niet toereikend zijn, dan bestaat de mogelijkheid van het toepassen van bv. een Siemens WLAN Repeater 108 om het bereik uit te breiden.
in wat voor situatie wil je eventueel hiervan gebruik gaan maken?[/quote]

Ware het niet, dat de EB zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting v.d. telefoon geplaatst moet worden. Tegenwoordig altijd in de meterkast, zodat je al gauw op een (max) afstand van 10 mtr zit.
Overigens wordt de Gigaset 108 al sterk beinvloed als je er je hand voorhoudt
De kwaliteit van mij verbinding komt dan ook nooit uit boven de 35% terwijl vlgs de monitor de signaalsterkte uitstekend is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 16:45 

Varo schreef:
Ware het niet, dat de EB zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting v.d. telefoon geplaatst moet worden. Tegenwoordig altijd in de meterkast, zodat je al gauw op een (max) afstand van 10 mtr zit.

De EB hoeft niet zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting v.d. telefoon(ISRA-punt) geplaatst worden. Het belangrijkste is dat je eerst vanaf het ISRA-punt naar de splitter gaat. Je kan dus het ISRA-punt verleggen naar b.v. de eerste verdieping of een ander centraal punt in het huis. Voor het verleggen van het ISRA-punt moet je wel een goede kabel gebruiken, minimaal norm88 of Cat5e.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 17:04 
Erelid

Helemaal met Marcel eens, heb de EB op de bovenste verdieping hangen, een metertje of 12 kabellengte van het isra punt en het draait als een trein. Gebruik wel goed materiaal om eventueel kabels te verlengen, maar dat geeft Marcel ook al aan. Moet er wel bij vertellen dat ik alles zelf heb aangesloten, misschien dat de monteurs er anders tegenaan kijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 17:04 

OK, Marcel
Zo zie je maar, dat elke situatie anders is.
Wanneer ik mijn ISRA punt zou gaan verplaatsen, heb ik bijna weer een bedrade "draadloze verbinding"
Overigens is de Gigaset 108 wel erg gevoelig voor plaatsing . Zelfs wanneer je met je hand in de buurt van de antenne komt, heeft dit behoorlijk invloed op je signaal.
Voor de volledigheid:
ALS ik verbinding heb, is de status vlgs de GIGASET monitor:
Kwaliteit v.d. verbinding Matig (35%) en de signaalsterkte 100%
Deze waarden wisselen voortdurend.
Bedankt.

Voor wat betreft de WIFI-uitval heb ik een reply geplaatst op de "Hoofdtopic"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 23:12 
Site Admin

Varo schreef:
Overigens wordt de Gigaset 108 al sterk beinvloed als je er je hand voorhoudt

de meterkast is geen verplichte plaats; al hang je hem aan de buitenkant/zijkant van de meterkast. doordat de meterkast een gesloten ruimte is zal plaatsing in deze ruimte het bereik behoorlijk belemmerd kunnen worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 22:01 

Wanneer de EB nu in de binnenkamer geplaats wordt, op een hoge kast bv. Is het dan mogelijk om op 2e verdieping met de laptop te kunnen werken. (uitgaande van nieuwbouw huisje)

Moet trouwens nog een nieuwe laptop aanschaffen. Hebben jullie nog suggesties waar ik op moet letten ivm de EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 22:09 
Site Admin

Rose schreef:
Wanneer de EB nu in de binnenkamer geplaats wordt, op een hoge kast bv. Is het dan mogelijk om op 2e verdieping met de laptop te kunnen werken. (uitgaande van nieuwbouw huisje)

Moet trouwens nog een nieuwe laptop aanschaffen. Hebben jullie nog suggesties waar ik op moet letten ivm de EB?

daar is geen kant en klaar antwoord op te geven. is afhankelijk van dikte muren/vloeren e.d. als je op de 2e verdieping wil kunnen werken is het een kwestie van uitproberen of de eb plaatsen op de 1e verdieping. dit laatste zal dan wel enige aanpassing van de bekabeling vragen.

tav een laptop. is afhankelijk van waar je die laptop voor wil gebruiken (veel of weinig verschillende programma's e.d.), beschikbaar budget, gewenste grootte van het beeldscherm. maak zelf gebruik van een acer 9502 en ben daar zeer tevreden over. af en toe zie je ook leuke aanbiedingen: viewtopic.php?t=787

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 11:09 

Als ik het zo hoor moet ik maar eens kijken of het bij mij allemaal lukt zonder extra apparatuur.

Ik wil de EB in de meterkast (begane grond) hangen en mijn computer staat op zolder (2de etage). Ik heb wel een open trappengat, maar goed, het is wel een aardig afstand.

Daarnaast gebruik ik niet de USB-stick als netwerkkaart, maar gewoon een goeie Linksys Wifi-kaart met een grote antenne. We zullen zien wat het wordt.

Anders zal er toch een repeater tussen moeten.
Om geld te besparen zou ik ook nog een netwerkkabel door een loze leiding moeten trekken. Deze komt precies uit bij mijn computer.

Dan heb ik sowieso een goede verbinding.. ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 11:21 
Site Admin

delfsegek schreef:
Om geld te besparen zou ik ook nog een netwerkkabel door een loze leiding moeten trekken. Deze komt precies uit bij mijn computer.

Dan heb ik sowieso een goede verbinding.. ;-)

daar is geen speld tussen te krijgen :wink:
is het niet mogelijk de eb aan de buitenkant van de meterkast te hangen. hierdoor zal het zendbereik wel groter worden. of het voldoende is, is inderdaad een kwestie van proberen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]