Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 okt 2011 12:36 
Offline

Geregistreerd: ma 24 okt 2011 19:01
Berichten: 1
Ik heb mijn adsl internetabonnement verhoogd van Extra naar Premium. KPN heeft inmiddels de aanpassing doorgevoerd. Sluit ik een kabel aan, dan is inderdaad mijn snelheid omhoog, maar draadloos merk ik geen verschil. Die snelheid blijft hetzelfde.

Ik heb een Experiabox Thomson TG789. In mijn computer een netwerkkaart 802.11 n. Ik werk onder Windows 7. Mijn pc staat een meter of 5 à 6 van de router vandaan. Ik werk wel draadloos, anders heb ik een kabel door mijn kamer liggen.

In de gebruiksaanwijzing van de Experiabox staat bij de technische gegevens over wireless: 802.11 b/g/n , speed up to 130 Mbps. Ga ik via mijn pc naar de Experiabox toe dan staat er bij de gegevens draadloos beheer: Interface: 802.11 b/g en Snelheid: 54 Mbps.

Ik kan niet ontdekken dat ik ergens de interface kan omzetten van b/g naar n met een hogere snelheid. Mijn verbinding is sneller geworden, dus draadloos zou ik dat toch ook moeten merken.

Weet iemand hoe ik de Experiabox om kan zetten naar de interface 802.11 n of mogelijk dat men andere tips of ideeën heeft waar het aan kan liggen dat mijn draadloze verbinding niet sneller gaat als bij mijn langzamere abonnement?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 okt 2011 23:20 
Offline

Geregistreerd: za 22 okt 2011 16:47
Berichten: 16
Betekend dat je met de oude abo via de draadloos al wel op t maximum zat van de draadloze verbinding op een of andere manier
t zou idd toch sneller moeten kunnen en 54 mbit zal ruim voldoende zijn zelfs via lokaal netwerk.
Ik weet niet veel van draadloos maar mischien dat beide modussen elkaar niet zo goed vatten
en ze toch gelijk moet zien te krijgen door t modem of de netwerkkaart
kijk es bij de properties van je netwerkkaart wat voor opties er zijn en probeer wat uit.
Is de signaal sterkte wel voldoende van de draadloos ? ook op een meter of 6 kan t soms problematisch zijn
ligt maar net aan de omstabndigeheden , draaien met de antennes , of modem iets verplaatsen kan al veel uitmaken
en dat kan de snelheid ten goede komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling