Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 10:47 
Offline

Geregistreerd: ma 07 sep 2009 17:40
Berichten: 5
Binnen geen probleem met draadloos internetten op hp Pavilion dv6 laptop maar ga ik buiten in de tuin zitten op een kleine 6 mtr van de thomson experia 780 dan lukt het niet meer om verbinding te krijgen , dit eveneens gecheckt met een andere hp pavilion dv 6000 laptop die houdt wel verbinding , rara waar kan dit aan liggen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 11:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Ik had van de week een vaag iets waar dat van jou wel wat op lijkt, had zelf vlak naast de EB geen verbinding meer. Ik heb het kunnen oplossen door de EB voor 30 seconden van de netspanning los te koppelen en daarna weer aan te sluiten. Daarna had ik weer een 'normaal' bereik door het hele huis.

Overigens kan het zijn dat er op het kanaal wat jouw EB gebruikt wellicht ook andere WiFi routers staan uit te zenden wat invloed heeft op de ontvangst buiten (misschien is de ontvanger van de ene laptop beter dan de andere). Een kanaal wisselen wil nog wel eens helpen in een dergelijk geval.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 08:51 
Offline

Geregistreerd: ma 07 sep 2009 17:40
Berichten: 5
Hallo Moses , bedankt voor je reactie , in de betreffende laptop zit een Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter , is net paar maanden oud , lijkt me goed genoeg te moeten/kunnen ontvangen , zou het niet zo zijn dat die oude Thomson ST780 is vervangen zou moeten worden ? die draait al een paar jaartjes mee hier Waar zou ik moeten zijn om dat is te kunnen checken aangezien de lijn van kpn speciaal voor internet plus bellen niet meer bestaat


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 10:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Ik zou je aanraden toch te proberen nieuwere/recentere drivers te downloaden voor deze netwerkkaart. Deze heeft (wanneer oudere drivers worden gebruikt) problemen met de TG789vn. Hierover moet als het goed is ergens hier nog een draadje over gaan. Probeer eens te zoeken op Atheros. Als ik het me goed herinner stond er ergens ook een download link bij. Kijk anders even op de catalogus van Microsoft en zoek ook daar op Atheros.

De kans is groot dat er al nieuwere drivers zijn dan wat je nu gebruikt voor deze laptop.

Suc6!

[edit]
Sorry, problemen waren met de TG789 maar kunnen ook met jouw huidige modem van toepassing zijn. Je kunt altijd nog de n-ondersteuning in de drivers uitschakelen (ik weet de exacte benaming zo 123 niet uit het hoofd).
[edit]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 18:23 
Offline

Geregistreerd: ma 07 sep 2009 17:40
Berichten: 5
Pff je zou zeggen dat je die drivers via de setup moet installeren , heb een nieuwere versie gevonden, everest blijft toch alleen de oude versie zien na installatie ? Heb ik nog dergelijke in de thomson 780 gaan wijzigen qua kanaal , en even leek het erop dat het in orde was , heb buiten wat kunnen surfen maar na een tijdje valt ie dan weer weg , veelal de melding , verbonden maar geen internet (heb elders hier ook een topic gezien met dit probleem) Wat kan er eventueel nog moeten aangepast worden wil ik normaal kunnen surfen in de tuin, dit moet toch gewoon mogelijk zijn ?!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 09:35 
Offline

Geregistreerd: ma 07 sep 2009 17:40
Berichten: 5
De chipset heeft maar weinig te maken met het bereik. Het vermogen van de zender bepaalt hoe ver je komt. 1 Watt is het toegestane maximum.
Nu kunnen de Altheros meer vermogen aan dan andere chips en kunnen ze 1 Watt aan, dus ze kunnen verder komen.

Het heeft veel meer met je omgeving te maken en met de box van de KPN. De experia is van huis uit zwak. Een vrij bereik van 20 meter is maximaal.
Per muur moet je daar tot 10-15 meter aftrekken. Onder of langs een TV... weer 10 meter minder. En een ruit of een houten deur is even erg als een

betonnen muur.
Staat de box achter de bank? Zet hem eens op de vensterbank. Zet de deur van de meterkast eens open, enz enz om te proberen.
Probeer ook eens de antenne te richten. En met richten bedoel ik de zijkant van de antenne (niet de punt).
De beste richting voor binnen is horizontaal (liggend) evenwijdig aan de voorkant van de woning.

Je zegt buiten. Als je een lijn trekt van de box naar je laptop, ga je dan door een radiator heen? Weer 10 meter afstand weg....

Dit bevestigd wel dat het toch niet aan de Atheros WiFi kaart moet liggen maar wel degelijk aan de experiabox , heb inmiddels geinformeerd bij kpn voor een nieuwere box , ben toch heel benieuwd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling